Weekend naar parijs, eiffeltoren bezoeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Weekend naar parijs, eiffeltoren bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:14

Mijn vriend en ik gaan binnenkort een weekendje weg richting Parijs. Wij hebben een hotel geboekt dicht bij Versailles.

Alleen ik ben een planner :+ Ik wil naaar de primark, en meneer naa de Eiffeltoren.
Dus zijn hier mensen op bokt die ongeveer weten waar je moet parkeren om naar de eiffeltoren te gaan? vind het moeilijk te vinden op vinden op het internet.
En iemand al een keer bij de primark geweest in Parijs ? is daar een parkeer garage bij?

Dankjewel :o
Laatst bijgewerkt door _Mellanie op 15-10-14 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:15

Ik zou vóór de eiffeltoren gaan. :j :')

Ik denk dat de eiffeltoren zichzelf wel wijst daar, het is zo bekend.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:16

je moet daar voor betalen per verdieping dacht ik als ik me niet vergis

Miesemuisje

geen idee of je er kan parkeren in de buurt.. maar er zit wel een metro in de buurt! dus je kan ook ergens anders parkeren en die nemen.. maar misschien kan een andere bokker je beter helpen :Y)

Goof

Ja gaat NAAR Parijs en wil serieus perse NAAR de Primark.....
Ik kan in Parijs nou wel leukere dingen bedenken dan NAAR een winkel gaan die we hier ook hebben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:17

Ik zat me serieus af te vragen wat je in het weekend ná Parijs zou gaan doen. Maar je bedoelt dus 'naar' denk ik.

Ik zou niet naar de Primark gaan, dat kun je in Nederland ook. Juist de cultuur in Parijs is zo mooi.

NatasjavE

Nou,...de Eiffeltoren is wel A must see als je voor het eerste in Parijs bent.

De primark zou ik fris laten liggen en als je al gaat winkelen naar Lafayette gaan.

Primark hebben we hier in NL ook.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 15-10-14 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Parijs met de auto is een drama. Ze hebben heel goed openbaar vervoer en wil je wat zien van de stad kun je het beste lopen. Om de Eiffeltoren op te gaan moet je entree betalen. Maar Parijs is meer dan Primark en de Eiffeltoren....

xSiep

Parkeren bij de eifeltoren gaat niet lukken :+ Beter kun je bij een station buiten het centrum parkeren en dan met de trein en metro naar de eifeltoren :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:19

In het weekend na Parijs zou ik even rustig bijkomen, kan best intensief zijn een midweekje weg ;).
Maar volgens mij probeer je op een gebrekkige manier te vragen wat je kan doen als Je NAAR Parijs gaat :Y) .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:20

Cassidy schreef:
Parijs met de auto is een drama. Ze hebben heel goed openbaar vervoer en wil je wat zien van de stad kun je het beste lopen. Om de Eiffeltoren op te gaan moet je entree betalen. Maar Parijs is meer dan Primark en de Eiffeltoren....

Nou Inderdaad.

Place la Pompidou
Sacre Ceur
De Mona Lisa
De Notre Dame

En heeeeeel veeeeeel heerlijke bistro's <3

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:22

Zou de auto laten staan en met de metro/te voet gaan.

Metro/te voet is véél leuker en daarnaast is het verkeer in Parijs uh, vrij hectisch :')

x_Jeanine_x

Re: Weekend naar parijs, eiffeltoren bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:25

Ik zou in Versailles de metro pakken, en je hoeft niet eena over te stappen dan.

Ben vorig jaar met de trein naar Versailles geweest en is goed te doen!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:26

LZP >> BEU

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:28

Vooral niet met de auto Parijs in willen gaan. Een kaartje kopen voor de metro is stukken goedkoper en waarschijnlijk ook veel sneller.

Persoonlijk vind in het veel leuker om de Eiffeltoren te zien, dan te beklimmen. Een mooi uitzicht over Parijs heb je vanaf de Sacre Coeur en dan staat de Eiffeltoren ook nog op de foto's ;)

Lafayette vond ik helemaal niets aan, maar als je wilt shoppen wellicht leuker dan de primark die je in NL ook wel hebt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:40

Je kan echt wel heeel dicht bij de eiffeltoren parkeren hoor :')

ik heb ergens nog een foto van mijn auto van uit de eiffeltoren :D
en je betaalt maar 1 prijs om daar omhoog te gaan

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:48

Ik zou een metro pas aanschaffen, bij alle bezienswaardigheden zit een metro. Je kunt dagpas of pas kopen voor meerdere dagen. Werkt echt ideaal, om de 5 minuten gaat er zowat wel een metro.

Wat hierboven ook al gezegd werd, de Sacre Coeur is echt een aanrader, vooral t uitzicht wat je hebt over de stad.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:52

kimz_angel schreef:
Je kan echt wel heeel dicht bij de eiffeltoren parkeren hoor :')

ik heb ergens nog een foto van mijn auto van uit de eiffeltoren :D
en je betaalt maar 1 prijs om daar omhoog te gaan

Wij ook...auto stond zo voor de eiffeltoren...perfect!
Tot dat we boven waren en even gingen kijken waar de auto ookalweer stond. Hadden we wel gevonden plus meneer de agent met een boekje in zijn handen. Parkeerboete :+
Al hebben we die nooit binnen gehad thuis.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:53

En eten in Quatier Latin! Wat een leuke wijk, vooral als het gaat schemeren. <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:53

RianneH schreef:
Vooral niet met de auto Parijs in willen gaan. Een kaartje kopen voor de metro is stukken goedkoper en waarschijnlijk ook veel sneller.

Persoonlijk vind in het veel leuker om de Eiffeltoren te zien, dan te beklimmen. Een mooi uitzicht over Parijs heb je vanaf de Sacre Coeur en dan staat de Eiffeltoren ook nog op de foto's ;)

Lafayette vond ik helemaal niets aan, maar als je wilt shoppen wellicht leuker dan de primark die je in NL ook wel hebt.

Als je dat wilt kun je beter de tour montpernasse opgaan. Dat is een lelijke zwarte toren, net zo hoog als de eiffeltoren, die zie je vanaf de sacre coeur ook, vanaf de tour montparnasse zie je ook de sacre coeur en ligt nog een stuk centraler sacre coeur ligt meer buitenaf

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:55

Ik vond het Rodin museum een van de highlights van mijn laatste bezoek, en musee d'Orsay.
Het Louvre en de Mona Lisa....mwah. Is een klein schilderij en je ziet niets door de drommen met mensen die alleen voor dat schilderij gaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:59

Musee d'Orsay vond ik inderdaad ook geweldig.

Louvre vond ik mooi. Tja de Mona Lisa is inderdaad zeer overrated. Maar ach.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:59

Je gaat naar Parijs en dan naar de Primark.... blijf dan gewoon in Nederland. ;) In NL zijn zat primarks te vinden.

In Parijs is alles heel goed en betaalbaar met de metro te doen. Ga idd naar de Eiffeltoren maar vergeet ook de Notre Dame niet en de Sacre Ceur. Volgens mij vind je alle hotspots wel als je op google Parijs intikt. :) Mooie stad! Maar verdoe je tijd daar niet in een primark. :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:01

NatasjavE schreef:

De primark zou ik fris laten liggen en als je al gaat winkelen naar Lafayette gaan.

Er is alleen wel een lichtelijk prijsverschil tussen de Primark en Lafayette :')
Maar Naar Parijs gaan om naar de Primark te gaan vind ik ook wel grappig,dat is nu het laatse wat in mijn op zou komen.Dan is Rotterdam of Almere dichterbij.

Je kan vlakbij de eifeltoren gewoon parkeren alleen zijn de parkeergelden enorm hoog en er moet ook maar net plek zijn.Handiger is een dag kaart nemen en de metro,dat wijst zichzelf en je kan overal super makkelijk komen.En het is de goedkoopste manier om Parijs te zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:03

beatje schreef:
NatasjavE schreef:

Er is alleen wel een lichtelijk prijsverschil tussen de Primark en Lafayette :')
Maar Naar Parijs gaan om naar de Primark te gaan vind ik ook wel grappig,dat is nu het laatse wat in mijn op zou komen.Dan is Rotterdam of Almere dichterbij.

Je kan vlakbij de eifeltoren gewoon parkeren alleen zijn de parkeergelden enorm hoog en er moet ook maar net plek zijn.Handiger is een dag kaart nemen en de metro,dat wijst zichzelf en je kan overal super makkelijk komen.En het is de goedkoopste manier om Parijs te zien.

Maar natuurlijk is er een prijsverschil.

Maar we zijn Nederlanders he?

Kijken, kijken maar niet kopen :D