Wil al jaren reizen, nu is de kans er maar dan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WM_

Wil al jaren reizen, nu is de kans er maar dan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 22:33

Hallo bokkers,

Dit verhaal typ ik onder andere omdat ik het graag van me afschrijf, maar ook om andere ervaringen en uiteraard tips te horen.
Ik droom al jaren van reizen, wil het liefst veel van de wereld zien. Eerlijk is eerlijk, ik ben geen wereldreiziger en het zit ook niet in de familie (niet dat dat persee hoeft maar toch) en ik hoeft ook echt geen jaren van huis. Maar ik vind andere culturen ontdekken en ervaren fantastisch. Ik hou van de zon en de warmte en iets trekt me al jaren aan Australie.
Nu heb ik op dit moment een nul uren contract, (nog) geen eigen huis en zijn mijn vaste lasten minimaal. Het ideale moment om voor 2-3 maanden lekker te gaan genieten in een warm land.. (lees: overwinteren). En waarom dan niet Australië!?
Mij lijkt het geweldig, dr zullen genoeg mensen zeggen dat die periode te kort is, maar vriendlief en alle andere thuisblijvers vinden dat eigenlijk wel de max. En ik kan ermee leven. En ja.. geld is tegen die tijd ook op en daarna wil ik ook graag op zoek naar een vaste baan.

Lang verhaal. Maar komt er op neer dat ik het ontzettend lastig vind de knoop door te hakken om te boeken. En dan met name omdat niemand het ermee eens is dat ik in mijn eentje wil gaan.. natuurlijk vind ik dat ook spannend, maar ik heb het ervoor over en durf zelf de uitdaging aan. Ben ik dan zo naief of zie ik gevaren niet omdat ik ze niet wil zien?

Daarnaast hoor ik graag tips/do's/dont's over Australië (mijn voorkeur gaat uit om de oostkant (adelaide tot boven brisbaine of in elk geval een deel daarvan) te bezoeken. Beperkte tijd houd ook in keuzes maken in wat je wilt zien en hoe je wilt reizen..

Nog meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten of zaten? Ik hoor het graaaag!

Winged

Re: Wil al jaren reizen, nu is de kans er maar dan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:35

Gaan. Wat houd je tegen? Dat andere mensen niet willen dat je gaat? Aan je verhaal te lezen ga je spijt krijgen als je het niet doet...

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:37

Hier iemand die altijd wilde maar bleef twijfelen. Moet nou nog gaan. Gewoon doen!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:39

Idd, die kans moet je pakken als je hem krijgt. Anders heb je er later spijt van. Dat andere het er niet mee eens zijn betekend toch niet dat je een droom niet waar mag maken? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:42

Ik zeg doen!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:43

In je eentje rondreizen in Australië is geen enkel probleem! Je bent waarschijnlijk van plan om in hostels te verblijven? Dan heb je al snel aanspraak. Mocht down under echt niet bevallen met je met ongeveer 1,5 dag weer terug in Nederland.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:43

Gewoon doen. Je krijgt er spijt van als je het niet doet. Ik heb zelf een jaar in Zweden gewoond. Heerlijk gewoon een tijd er tussen uit. Een heleboel mensen waren jaloers " oh ik heb altijd willen reizen, maar nooit gedaan"
Gewoon lekker doen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:44

Ik zit nu voor 6 maanden in de US. Ik zeg, laat je door niemand tegen houden! :D

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:44

Mijn maatje is nu! Helemaal alleen. Ik heb man, huisje, boompje, beestje.... Anders was ik absoluut meegegaan! Zo'n kans krijg je maar 1 keer!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:45

Een vriendin van me heeft laatst de tickets geboekt. Ze zat met hetzelfde, ze droomde er al jaren van om richting Australië te gaan voor een maand of drie. Ze heeft nu toch de stoute schoenen aangetrokken, tickets geboekt en huur opgezegd. Zodra ze terug is gaat ze op zoek naar koopwoning. Een andere stalgenoot zit momenteel in Australië.

Als je dit graag wilt zou ik het zeker doen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:47

Ik zou het zeker doen nu. Zo´n kans krijg je niet vaak en als je graag wilt moet je ´m grijpen! En als het toch tegenvalt kom je gewoon weer terug.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:48

Zo heb ik alled aangevraagd, tickets gekocht baan opgezegd en gegaan. Als je het niet leuk vindt kan je altijd nog naar huis. We zijn nu 2 jaar verder en woon nog in Australië.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:48

Ik ben wél echt een reiziger :) Bij mij zit het ook niet in de familie, maar door mijn nieuwsgierigheid ontdek ik graag andere landen. Zo ben ik al bijvoorbeeld naar zuid-oost Azië geweest! Denk aan: Maleisië, Singapore, Cambodja, Thailand en Borneo. Naar Maleisië ben ik 5 maanden voor stage geweest, en als ik er dan toch ben kan ik meteen wat buurlanden bezoeken :) Daar ben ik overigens wel met mijn toenmalige vriend heen geweest. We zaten bij elkaar in de klas en als de kans zich aanbiedt om 5 maanden 24/7 samen te zijn.. Sja wat houd je dan tegen :Y)

Deze zomer ben ik in mijn eentje op de motor naar Frankrijk vertrokken, en nu zit ik weer in Denemarken.

Mijn ouders en familie zijn het er ook absoluut niet mee eens, maar ze weten dat ik er toch niet naar luister dus doen ze ook geen moeite meer. Ik moet wel overleggen waar ik heen ga, wat ik wil gaan doen en waar ik verblijf.

Ik zeg, doen! Je hebt nu de kans en als je het niet doet denk je, oooooh hád ik maar...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:49

LZP >> BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:51

Doen :) Ik ben vrij snel voor een definitief contract gegaan. Ben bijna 22 en heb al lang spijt dat ik niet een maand voor mij zelf heb uitgetrokken.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 22:57

Wow zo snel zo veel reacties! *excuses dat het topic verkeerd staat overigens, blijkbaar niet goed genoeg gezocht*.
Ik denk dat ik dit topic maar eens aan het thuisfront moet gaan laten lezen..
Als ik jullie reacties lees kan ik me er zo in vinden, genoeg mensen die ik spreek geven ook aan dat ze het ergens ooit hadden willen doen.. helaas denkt de familie daar anders over.
Het in me eentje reizen vind ik oprecht wel spannend. Nooit eerder gedaan, en nu gelijk zo ver weg! Bij het woord hostel kan ik me al bijna niks voorstellen (al vind ik alles best als ik maar een bed/bank heb en me koffer kwijt kan, dus ben de moeilijkste niet).
Mensen met gouden tips?(a)
Of überhaupt tips haha, ben met alles blij!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:01

Een tip, ga wel op een toeristenvisum dan! Mocht het bevallen en je wil nog een keer voor langere tijd gaan, dan kun je dan altijd nog je Working Holiday Visa aanvragen :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:02

Gaan! De Oostkust is heel toeristisch en ik vond het makkelijk te reizen.
Als je niet alleen wil, kun je een reisgenoot zoeken via Wereldwijzer en op Gumtree staan ook vaak oproepjes (wat meer op korte termijn).
Je kunt ook met een groepsreis van Australian Backpackers bijvoorbeeld mee. Dan ben je de eerste dagen samen met een groepje.
Maar alleen is ook prima als je dat wat lijkt!
En inderdaad, als je het niet leuk vindt, kun je altijd terug :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:13

Ik heb in januari/februari vijf weken met een vriendin door australië gereisd. Wij hadden samen een auto gehuurd en zijn vanaf melbourne, via canberra en de blue mountains, langs de kust omhoog gereisd tot aan cairns. Echt een reis om nooit te vergeten!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:21

Over Australie is genoeg te vinden, dus je kunt je flink inlezen als je dat fijn vind.

Verder heb ik de indruk dat je zelf best al wel weet wat je wilt, maar gewoon nog wat moed bij elkaar bent aan het verzamelen. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:26

o als ik dit lees begint het me al weer te kriebelen... gewoon gaan! voordat je aan van alles vast zit. ik wil zooo graag naar australie maar ja, heb 2 paarden waar ik voor moet zorgen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:28

Ik zeg gaan! Ik ben 8 jaar geleden in mijn eentje naar Canada vertrokken. Weliswaar voor mijn werk maar kende niemand daar. Heb daar een half jaar gezeten en geen sec. spijt gehad. Wat ik bedoel te zeggen is waarom niet gaan? Als het niet bevalt ben je zo thuis maar dan heb je in ieder geval nooit het geval van wat als.....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:36

Don't live other people's lives.

Als dit is wat je wilt dan moet je dat doen.
Overigens kun je in 8 weken al een mooi rondje maken hoor.
Ik vond trouwens juist de kust het minst boeiend afgezien van de sunday islands. Kust heb je ook in europa, woestijn en krokodillen niet :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:44

Gaan! Ik heb vooral spijt van de tijd dat ik niet aan het reizen ben. Gelukkig zit ik momenteel voor een goed doel in Nederland, namelijk studie ;).

Australië is overigens echt fantastisch, er loopt een topic over waar je heel veel info kunt vinden over 'Ozzie' <3 Ik heb in 2012-2013 rondgereisd door Australië en ik mis het nog steeds! Ga ook zeker terug na mijn studie. Prachtig land en het is denk ik een van de makkelijkste landen om te reizen :).

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:46

Gaan!! Een vriendin van mij is vroeger ook voor de eerste keer gegaan, heeft daarna nog 3 van die wereldreizen gemaakt (wel steeds voor 3 tot 5 maanden) en vindt het geweldig!