Alleen op vakantie in de zomer van '15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Alleen op vakantie in de zomer van '15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:44

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, mocht het hier niet thuis horen excuses.

Aangezien ik een grote meid ben en graag op vakantie wil naar het buitenland in de zomervakantie van 2015 probeer ik mij een beetje te oriënteren. Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest, enkel met familie, vrienden of mijn ex.
Aangezien ik nog een student ben is mijn enige eis de betaalbaarheid, verder wil ik niet naar landen zoals Spanje of Turkije.

De landen die mij wel erg aanspreken zijn:
Griekenland (Chios);
Ierland;
Schotland.

Eventueel zijn suggesties natuurlijk welkom.

Wat is verstandiger een volledig pakket bij een reisbureau kopen of apart de vliegtickets verblijf regelen?
Zijn er meer mensen wel eens alleen op vakantie geweest, waar moet men dan rekening mee houden?

Ik heb er in ieder geval al zin in! :D

Murthul

Re: Alleen op vakantie in de zomer van '15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:46

LZP >> BEU

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:46

Goh en mij niet meenemen hahaha

Ik lees even mee

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:50

Een vriendin van me is afgelopen zomer op een groeps vakantie geweest, ze heeft het erg leuk gevonden, volgens mij had ze gegoogled op single reizen..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:50

Een groepsvakantie is niet wat ik zoek, ik wil echt alleen gaan..
Dus alleen in het vliegtuig zitten, alleen in een kamer, alleen dingen ondernemen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:41

Ik zou zeggen, alles zelf regelen. Een bestemming kiezen, tickets boeken en dan op internet naar andermans reisverhalen zoeken. In die verslagen kom je vanzelf tips tegen en dingen tegen die je op je todo list wilt hebben.
Globaal een route bepalen, kijken naar overnachtingsplekken, maar niet teveel vastleggen. Dan heb je alle vrijheid om ergens langer of korter te blijven.

Zo hebben wij dat in Amerika gedaan, maar dan dus wel met een huurauto als vervoersmiddel.
Als je geen vervoer hebt en vanuit hetzelfde hotel alles wilt ondernemen, dan kun je offertes opvragen bij een reisbureau en dan vergelijken met de kosten als je het zelf zou boeken.
Via een bureau hoeft niet (veel) duurder te zijn en dan heb je weer wat gemakkelijker een aanspreekpunt.

Helaas is het boeken van 1 persoonskamers in verhouding duurder dan met twee personen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:43

Schotland en Ierland zijn denk ik prima bestemmingen om alleen te reizen. Alleen dat is niet echt goedkoop. Misschien als je in jeugdherbergen overnacht, dat zal wel schelen.
Griekenland is wel goedkoper lijkt me, maar of dat een land is waar je goed en veilig alleen kan reizen, kan ik niet beoordelen.

Schotland ben ik nooit geweest, maar lijkt me fantastisch. Wel heel veel in Ierland en dat is ook een geweldig land en best veel jongeren die een rondreis doen. Veel Amerikanen met Ierse voorvaderen. En vooral de westkust is prachtig!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:23

Portugal, de zuid/westkust iets voor je? Volledige privacy in een houten chalet, middenin de natuur? Maar wél vlakbij ons eigen huis? Gezelschap als je wilt... en als je dit niet wilt: ook prima. Of ons appartement?
Zon, zee, strand, cultuur snuiven, terrasje pikken, heerlijk eten, vogels spotten, dolfijnen?
Eventueel kun je paardrijden als je wilt? Het is hier echt ontzettend mooi!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:32

Ik volg even!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 07:56

Veel stof tot nadenken, bedankt allemaal voor het nadenken en de tips!

Ik neem alles zeker in overweging!