Rondreis Verenigde Staten: alleen of met een groep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Rondreis Verenigde Staten: alleen of met een groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 08:34

Een rondreis door Amerika staat al heel lang op mijn verlanglijstje. Maar wat me tot nu toe altijd tegen gehouden heeft is het volgende: ik wil liever niet alleen op reis :) en ik heb niemand in mijn omgeving die dezelfde reis zou willen maken. Naar groepsreizen heb ik gekeken, vanuit Nederland, maar die vind ik persoonlijk belachelijk duur. Voor €2500 twee weken naar Amerika met vlucht en verblijf (met een vreemde, eenpersoonstoeslag is vaak nog eens €1000), terwijl ik voor hetzelfde geld een reis kan samenstellen van drie weken waarbij zelfs het eten en de excursies zijn inbegrepen. Kortom, ik wil best met een groepsreis mee, maar vind de prijzen die ik bij Nederlandse organisaties vind veel te hoog.

Ik dacht, misschien hebben mensen op Bokt ervaring met reizen door de Verenigde Staten en kunnen jullie mij tips geven. Ik sta open voor alle manieren van reizen, mits de prijs-kwaliteit-verhouding goed is. Ik dacht zelf aan een budget van zo'n €1000 per week (all-in: vlucht, verblijf, reiskosten, eten, excursies) met een reisperiode van 2-4 weken.
Ik heb geen voorkeur voor een specifieke regio. Ik wil wel graag vanalles zien, dus denk aan een combinatie cultuur (stad) en natuur.

Hoe kan ik Amerika op een betaalbare manier ontdekken zonder dat ik alleen hoef te reizen? :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:12

In dit topic is heel veel informatie te vinden over reizen in de VS.

Even een kort antwoord op je vragen:
Ik denk dat je budget afhankelijk is van wat je wensen zijn. Naar welke regio je wil gaan, het prijsverschil is namelijk enorm. Verblijf en eten is in NYC bijvoorbeeld ontzettend prijzig vergeleken met een random stadje in Florida. Een ticket naar LA of SF is duurder dan bijvoorbeeld naar Washington.

Kortom, orienteer je eens op wat je plannen zijn. Wat wil je gaan zien? Hoe ga je jezelf verplaatsen, huur je een auto of pak je de bus/trein/taxi? Wil je in hotels/motels overnachten of is een hostel ook OK. Als je dat allemaal weet kun je pas echt een goed prijskaartje gaan plakken. ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 09:16

Nadir schreef:
In dit topic is heel veel informatie te vinden over reizen in de VS.

Even een kort antwoord op je vragen:
Ik denk dat je budget afhankelijk is van wat je wensen zijn. Naar welke regio je wil gaan, het prijsverschil is namelijk enorm. Verblijf en eten is in NYC bijvoorbeeld ontzettend prijzig vergeleken met een random stadje in Florida. Een ticket naar LA of SF is duurder dan bijvoorbeeld naar Washington.

Kortom, orienteer je eens op wat je plannen zijn. Wat wil je gaan zien? Hoe ga je jezelf verplaatsen, huur je een auto of pak je de bus/trein/taxi? Wil je in hotels/motels overnachten of is een hostel ook OK. Als je dat allemaal weet kun je pas echt een goed prijskaartje gaan plakken. ;)

Bedankt voor het topic :)

Mijn vraag is eigenlijk meer: hoe kan ik een betaalbare rondreis maken door Amerika zonder dat ik alleen hoef te reizen? Misschien zijn er bijvoorbeeld lokale organisaties die een groepsreis organiseren zonder vlucht en transfer (die regel ik dan zelf). Maar ik heb daar geen weet van :)

eenitraM

Re: Rondreis Verenigde Staten: alleen of met een groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:41

Ik lees stiekem mee. Zelf wil ik zoiets ook graag doen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:30

Als kamperen je trekt, en je over een huurauto kunt beschikken, kun je veel zien en doen voor dat geld hoor! Wij doen bv vrijwel alles op de bonnefooi!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:25

Volgens mij heb je best wel wat voor fora of sites waar je een travelbuddy kan vinden. Ken wel iemand die zo ook met iemand door Cuba heeft gereisd.