Omgeving Heerlen wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Omgeving Heerlen wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:46

Mijn vriend en k gaan 12/13 oktober een nachje naar Heerlen. Maar wat is daar op zondag en Maandag te doen?
We zijn 19 en 23!

Leverage

Re: Omgeving Heerlen wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:47

De Mergelland route doen met de fiets of auto! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:48

Wat wil je gaan doen? Wat vinden jullie leuk?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:52

Naar Maastricht gaan want Heerlen is saai :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:54

chimello schreef:

Maastricht moet je ook maar leuk vinden. :+

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:57

We vinden leuk om stad te bekijken,
We gaan met de auto. Fiets kan niet mee, en waarschijnlijk word het minder weer.

Maastricht hoelang is dat rijden? Is dat open op Zondag?

Zijn er musea's of iets van de oorlog of een andere gebeurtenis van vroeger?
Ik kan helaas niet zoveel vinden op google.
Owja, Bioscoop en het Andre Hazis cafe gaan we al heen dir die dagen!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:03

chimello schreef:

Amen :+

Maastricht - Heerlen is met de auto zo'n 20 minuten, en er is elke zondag koopzondag. Musea zat, er is nu een expositie in Centre Ceramique over Limburg in de Eerste Wereldoorlog bijvoorbeeld. Ook kun je naar de boekhandel in de Dominicanenkerk, of de Onze-Lieve-Vrouwebasiliek, of lopen over de stadsmuur... genoeg te doen :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:07

Bonnyyyyyy schreef:
We vinden leuk om stad te bekijken,
We gaan met de auto. Fiets kan niet mee, en waarschijnlijk word het minder weer.

Maastricht hoelang is dat rijden? Is dat open op Zondag?

Zijn er musea's of iets van de oorlog of een andere gebeurtenis van vroeger?
Ik kan helaas niet zoveel vinden op google.
Owja, Bioscoop en het Andre Hazis cafe gaan we al heen dir die dagen!

Welke bios wilde je naartoe? Mag hopen in het http://www.leisure-dome.nl/ en niet de H5? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:14

Wie heeft je gedwongen om naar Heerlen te gaan of all places? :')

De Mergellandroute is erg mooi om met de auto te rijden. Sightseeing, terrasjes, even naar het drielandenpunt..
En Maastricht is altijd leuk. :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:15

Geen idee welke bioscoop. Bedankt voor de antwoorden!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:16

Heerlen heeft het dan nuy om belgie oid in te gaan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:17

Maasmechelen of Luik, ook erg leuk! :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:22

Gaia Zoo is superleuk (ook zonder kinderen ;) ), en Mondo Verde moet ook heel mooi zijn, zelf nog niet geweest.

Verder kun je met het Miljoenenlijntje van Simpelveld naar Valkenburg (wel even checken of en wanneer het dan precies rijdt), dat is een oude stoomtrein die weer in gebruik is genomen enkele jaren geleden. Valkenburg is gezellig, wel nogal toeristisch, maar je krijgt er zeker een dagje om. Bijv. naar de Kasteelruïne, Kabelbaan, verschillende grotten die je kan bezichtigen, Steenkolenmijn...

Maastricht is ook leuk ja, en het Heuvelland (Mergellandroute) is zeker ook de moeite waard, vooral als het een beetje weer is. Maar dan is het op stukken ook wel filerijden. :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:22

KimD schreef:
Maasmechelen of Luik, ook erg leuk! :D

Zeker mee eens. Of de jt bioscoop in kerkrade.

Heerlen is saai. -O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:24

Dafuq??
Jullie trappen hier op mijn ziel dames!!!

(oke, er is idd niks te doen in heerlen :P)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:26

nine1987 schreef:
Dafuq??

Komt wel goed schatje. :*

JT in Kerkrade inderdaad, daar kun je ook glowgolfen, moet leuk zijn. :D
Lekker uiteten kun je in Epen. :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:31

KimD schreef:
nine1987 schreef:
Dafuq??

Komt wel goed schatje. :*

JT in Kerkrade inderdaad, daar kun je ook glowgolfen, moet leuk zijn. :D
Lekker uiteten kun je in Epen. :j

Gelukkig :D

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:06

Helemaal niks :+

Maar even serieus, eventueel zou je ook nog naar het thermenmuseum kunnen gaan. Een andere bioscoop waar je heen zou kunnen gaan is de Foroxity in Sittard. Of je gaat naar Kasteel Hoensbroek (schijnt ook leuk te zijn, ik vind er geen reet aan :+). België is inderdaad ook een optie, of Aken in Duitsland.

Ik zou wel aanraden om even te kijken of Roda thuis moet voetballen wanneer je besluit om naar de JT in Kerkrade te gaan, want dat zit allemaal vlak bij elkaar en ik heb geen idee hoe druk het daar dan kan zijn, zowel op de parkeerplaats al voor en na de wedstrijd.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:32

Rondleiding door de grotten in Maastricht, in combinatie met een rondje door het centrum?
Outlet shoppen in Maasmechelen, hapje eten in Valkenburg..

Twee dagen zijn zo om hier in het zuiden :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:43

Als je toch naar Maastricht gaat, ga dan langs chalet Bergrust op de st. Pietersberg. Móói! :)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:20

Heerlen is vind ik weinig te doen. Kan je leuk op stap gaan in het weekeind.
Bioscoop raad ik de JT bioscoop aan in Kerkrade bij het Leisure Dome. Kan je ook nog lekker wokken, er is een midget golf, game hal en bowlingbaan.
Winkelen en musea kan je inderdaad beter naar Maastricht gaan.
Maasmechelen is ook leuk maar ben er zelf echt allang niet meer geweest. In Luik zou je eventueel naar de Primark kunnen gaan
In Valkenburg kan je ook lekker eten en rondje door de grotten wandelen. In Epen kan je echt mooi door de weilanden wandelen en genieten van een ijsje. Ik vind ze persoonlijk echt smerig daar :')

Edit: in Landgraaf heb je inderdaad Mondo Verde. Heb er paar jaar terug stage gelopen en ze zijn flink veranderd maar wel een mooi park om door heen te wandelen en mooie dieren te bekijken. Tevens is Gaia Zoo ook een aanrader
Laatst bijgewerkt door _Ashii_ op 07-10-14 01:25, in het totaal 2 keer bewerkt

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:21

Dyphusion schreef:
Helemaal niks :+

Maar even serieus, eventueel zou je ook nog naar het thermenmuseum kunnen gaan. Een andere bioscoop waar je heen zou kunnen gaan is de Foroxity in Sittard. Of je gaat naar Kasteel Hoensbroek (schijnt ook leuk te zijn, ik vind er geen reet aan :+). België is inderdaad ook een optie, of Aken in Duitsland.

Ik zou wel aanraden om even te kijken of Roda thuis moet voetballen wanneer je besluit om naar de JT in Kerkrade te gaan, want dat zit allemaal vlak bij elkaar en ik heb geen idee hoe druk het daar dan kan zijn, zowel op de parkeerplaats al voor en na de wedstrijd.

Ohhhhhh dat kan extreem druk zijn... Ik zeg het je.. VERSCHRIKKELIJK! Er worden zelfs wegen afgesloten!!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:59

Maastricht is open op Zondag, maar sommige kleinere winkeliers(bijvoorbeeld waar ik werk) doen toch dicht. In de binnenstad zelf mag je gewoon ervan uit gaan dat alles open is. Echter zijn veel particuliere winkeltjes gesloten de laatste jaren waardoor je het voor de winkeltjes niet hoeft te doen(We hebben dezelfde winkels als iedere andere stad). Op zondag is bij het station en soms op de Markt een klein rommel/antiek marktje. Verder kan je bij het station meer particulier(en dus unieke) winkeltjes vinden, maar die zullen dus veelal dicht zijn. Er zijn niet echt eetcafé's waarvan ik zoiets heb: dat is geweldig, daar móet je zijn geweest. Gewoon een willekeurig terrasje uitkiezen op het Vrijthof of op de Markt.

Verder, iets wat ik -als Maastrichtenaar- echt enorm leuk vind om te doen in de omgeving is de markt in Luik. Dat is iedere zondag tot ongeveer 4 uur. Luik is een half uurtje rijden vanuit Maastricht, maar is écht écht de moeite. Heel veel leuke kleine winkeltjes, een énorme markt, leuke stamcafé's, mooie omgeving(op de veelal grijze gebouwen na dan in de buitenwijken :+ ).

Ze praten er ook voornamelijk Frans, dus dat is ook wel leuk. Verder zou ik een bezoekje brengen aan Valkenburg, hier kan je erg mooi wandelen bij de '3 beeldjes'. Daarna lekker een terrasje pakken, daar hebben ze een overvloed aan. De griek naast de speelhal kan ik ook enorm aanbevelen! Ziet er niet al te best uit als je binnen wandelt, maar het personeel is echt énorm gezellig en gastvrij(ook met de alcohol :+ ) en ik heb nog nooit zo lekker grieks gegeten als daar. En ik ben niet de enige hoor :')

Verder moet je inderdaad tenminste langs Epen gereden hebben, daar heb je meer het Limburg zoals je in de reclame ziet :Y)
Zo'n beetje overal kan je daar lekker eten, met mooi uitzicht.

In Heerlen is verder niks(lees: niet veel) te doen. Binnenstad is leuk om doorheen te lopen, maar ik denk dat de vergrijzing flink aan het toeslaan is in Heerlen. In de hoofd winkelstraat staan zo'n 7 tot 8 panden leeg. 'T loon en het winkelcentrum wat verder in de binnenstad ligt(ken de naam niet, sorry :+ ) is ook wel leuk. Verder is er nog een woonboulevard in Heerlen, waar niet álleen de Ikea te vinden is! Kan je ook wel een halve middag verbrengen.

Hoop dat je goede tips hebt gekregen van iedereen, in Z-Limburg is nu eenmaal minder te doen dan in bijvoorbeeld de Randstad, maar het heeft wel zijn charmes. Als je nog een keer hier bent kan je Hasselt bezoeken, maar dat is voor een groot deel gesloten op de meeste zondagen. Is wel een hele leuke stad!

Oja, ik zie dat je iets zoekt over de oorlog, dan kan je naar Eben-Emael bijvoorbeeld toegaan, dat grenst aan Kanne(Nederlands-talig België). Hier liggen veel bunkers en elke maand is het een paar dagen open voor bezoek. Je krijgt dan een enorme rondleiding door het bunkercomplex. Dit is hun site, dan kan je kijken of het open is:
http://www.fort-eben-emael.be/nl/

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 22:21

Primark wonen we zelf dicht bij dus niet nodig,
De rest ontzettend bedankt! Ikea is top. Lekker voor ons nieuwr huisje shoppen.
De griek gaan we zeker heen bedankt!!/

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:56

Nou als ik moet aanraden, roermond outlet of maasmechelen kies ik toch voor roermond hoor :j

Kan ms zijn omdat ik maasmechelen al in de gekste omstandigheden heb gezien wat je maar kan bedenken :')