Alleen op bonnefooi , wat doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alleen op bonnefooi , wat doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:53

Heb nog een blokker treinkaartje liggen moet voor zondag gebruikt worden , zo ik moet maar eens een dagje toeren :') Woon op loopafstand van station dus de eerste trein kan ik pakken , zaterdagochtend werk ik dan zou ik doordeweeks wat moeten doen of het moet zondag nog kunnen (tot en met 5 oktober lijkt me niet..)

Maar ik ben alleen en iedereen verklaart me voor gek :') , 6 ;30 uur gaat er al een trein ^^ Limburg ben ik nog nooit geweest dat is 4 uur met de trein :zz , Zeeland ook niet is ook ver weg..

Maar wat moet ik daar doen :') , ben alleen en moeder is niet zo fan van het plan om lekker te toeren. Heeft iemand ideetjes voor deze Fries? , meeten kan ook :j Mega boktmeeting op alle stationnetjes een bokker mwah _O- , ben koos idee loos

moonie

Re: Alleen op bonnefooi , wat doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:54

utrecht de dom toren beklimmen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:01

Leuk hoor.
De meeste mensen die mopperen over de trein reizen er zelf heel weinig mee.
Ik vind het heerlijk zo nu en dan (ook internationaal).
Boekje mee, plekje aan het raam en gaan met de banaan :)

Kijk wel even vooraf op de planner van NS. In het weekend willen nog wel eens treinverbinding uitvallen (vervangen worden door bussen) i.v.m. werkzaamheden.
Kan ook, maar dan duurt de reis wel langer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:05

Gister viel er ook een deel uit toen ik naar zus in Gelderland ging uur later dan planning bij haar , ik vindt de trein mits in de stiltecoupe dat ook stil is heerlijk :) .

Budget voor de hele dag ligt voor wat entree's rond de 15 euro , eten er nog bij dan totaal 25 euro .. Dom lijkt me tof maar vindt het vrij prijzig :o

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:06

Super leuk!

Als je in Utrecht bent moet je zeker naar de dom. En daar is nu het Nederlandse Film Festival.
Mocht je er zijn. Ik zit in Utrecht op school :)

Breda is ook erg leuk. Wel wat ver.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:09

Is het een kaartje voor een dag onbeperkt naar meerdere bestemmingen? Een rondje nederland een idee? Van Heereveen via Gelderland naar Limburg (valkenburg of maastricht), vandaar naar Brabant, eventueel zeeland of zuid holland, even naar Den Helder en dan via Amsterdam weer terug naar Friesland?

Wij hebben zo een keer dankzij vrij reizen eerste klas in de benelux een dagje luxemburg/belgie gedaan. :D de eerste trein in Lelystad gepakt richting Luxemburg stad, vandaar via Brussel en Amsterdam centraal met bijna de laatste trein weer terug naar Lelystad. Heerlijk :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:43

Onbeperkt door Nederland :j :D kan overal heen

Maastricht en Valkenburg hebben ook kastelen etc toch? , kan ik uren door zwerven :P . Is 4 uur reizen maar ja gratis is gratis ^^ , doordeweeks kan ik 6 uur trein pakken en ben er dan 10 uur met geluk ... als ik 1 uur weer vertrek naar iets van Zeeland ga ben ik 3:35 bezig met er komen dan kan ik beter Noord Brabant pakken en daar wat bezoeken . Door naar Utrecht daar eten , en weer meer noordelijk gaan. Klinkt lang maar tof , zal wel even tijd nodig hebben om het te verwerken erna haha

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:46

Ik zeg doen!
Maastricht is een erg leuke en mooie stad.
Goed te wandelen vanuit het station.

Boekje mee.. Rugzak met eten en drinken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:48

Ben in veel plaatsen in Nederland geweest maar Maastricht blijft m'n favoriet.
Shoppen kun je er super goed. Ook veel oude gebouwen enzo, leuke cafeetjes etc. Valkenburg heeft wel meer dat oude imago maar het is er best saai imo. Het ligt eraan wat je wilt doen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:50

Lang maar je hebt de hele dag om erover te doen. Valkenburg is mooi compact maar er is veel te zien. Ruine, grotten, uitzicht vanaf de cauberg, eventueel met de kabelbaan omhoog en met de rodekbaan wee naar beneden en voor kerst mooi met oa de kerstmarkt in de grotten. Eventueel met de stoomtrein een stukje rijden als dat ook geldt met de onbeperkt reizen actie. Maastricht is wat groter en doe je dus langer over om te ontdekken maar ook zeker de moeite waard.

Den Bosch is mooi Breda op zich ook wel. Gouda is vanaf daar ook goed bereikbaar en mooie markt. Kun je bv trein uit en twee treinen later weer verder. Even snel Amsterdam meepikken of schiphol of nog noordelijker of eventueel Enkhuizen, leuk plaatsje bezoeken.

Je kunt nu tegenwoordig van twee kanten naar friesland via de polder en via utrecht/amersfoort.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:04

ik ga zondag :D , had even gevraagd maar kan zondag ook nog reizen en kan ik maandag bijkomen .. Dan is het twijfel tussen valkenburg en maastricht , maar alleen mits mits mijn nabetaling van uwv er staat anders gaat het niet lukken >< . En er is zondag werk aan het spoor , dan kan ik beter limburg laten voor wat het is want het is dan bijna 5 uur reizen :=

Ik heb geen gps :n

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:14

Een van mijn favoriete treintripjes; naar Amsterdam - museumpje meepikken - en vervolgens heerlijk uitwaaien aan het strand in Zandvoort.
(Den Haag en Scheveningen is ook prima te combineren)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:17

Lijkt me heerlijk, een dagje alleen op pad.
Dan zou Maastricht ook mijn eerste keuze zijn.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:15

hoe is het gegaan heb je het naar je zin gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:22

Ik ben naar zus gegaan in Gelderland , uitkering deel 2 stond er niet en mijn neefje zie ik graag . Dus donderdag geapt en vrijdag de hele dag daar geweest , dorp in ze woont prachtig opzich :)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7e52f8e04b

Tantes trots 1 van de 7 ^^ , had graag naar Limburg gegaan helaas maar noodplan was ook geslaagd!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:36

als je echt nog na limburg wil het kruidvat heeft nu ook kaartjes maar die zijn alleen voro zaterdag of zondag geldig
maar ook leuk hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:37

Ja ik dacht leuk rond kerst met moeders , maar dan is een weekend makkelijker