Ik heb het even voor je ingevuld. Als je meer wil weten, brand maar los 
Dus ik zou graag willen horen hoe jullie ( die er al geweest zijn) de cultuur ervaren hebben.
En ook de vraag of jullie grote verschillen zagen met bv. Australie.
Ik verblijf momenteel al ruim 7 maanden in Nieuw Zeeland. Het verschil is niet enorm vergeleken met NL. Mensen zijn super vriendelijk, boodschappen zijn net zo duur (sommige producten duurder zoals groenten/vlees, andere juist goedkoper, chocolade en snoep ed) Ik ga volgende maand naar Australië dus daar kan ik je nog niks over vertellen. Mijn schoonzus is NZse en woont al een aantal jaar in NL, ik verblijf momenteel bij haar familie. Wij Nederlanders zijn een stuk directer, NZers draaien soms liever ergens lang omheen om zo je gevoelens niet te kwetsen. Er is een groot alcoholprobleem, voornamelijk onder de Maori's, veel geweld (huiselijk geweld is hier echt enorm), maar voornamelijk in de achterstandswijken. Sociaal gezien is het allemaal wat minder geregeld, Maori's vormen gangs enz enz. Ik heb er persoonlijk niet heel veel van gemerkt en ik reis alleen. Wellington is ongeveer ter groote van Zwolle, Auckland wel groter maar het centrum is eigenlijk maar heel klein. Wellington vind ik geweldig, Auckland vond ik vreselijk.
Zijn er mensen die hebben ge- WWooft in NZ? Hoe was dat?
Ik heb via workaway een plek gevonden op het Noordereiland, was echt onwijs leuk. De plek die ik op het Zuidereiland vond was echt vreselijk en daar ben ik na 3dgn vertrokken. Je moet gewoon geluk hebben met de plek en goed naar de reviews kijken 
Maak je naast het WWoof -en nog veel kosten?
Ligt aan de regels die je werkgever heeft. Ik had incl diner, excl lunch en ontbijt. Maar het klikte zo goed dat ik daar uiteindelijk gewoon mee at. Verder heb je natuurlijk je verzorgingsproducten, dat kun je zo duur maken als je zelf wil
Welke delen zijn het mooist? Waar kan ik het beste naartoe vliegen?
Alles is mooi, Zuid is mooier dan Noord maar het heeft allemaal zo z'n charmes. Ik ben nu 3x het Noordereiland over geweest, nog 2x te gaan en momenteel 1x het Zuidereiland, maar ga nog 3 rondreizen doen in het zuiden. Het weer in het Noorden is doorgaans beter dan in het Zuiden.
Is het land waar je goed kunt liften?
Ja, maar ik raad het je ten zeerste af. Een paar maanden geleden zijn 2 meisjes (toeristen) zwaar gewond gevonden en in de auto lag een meisje die vermoord was door de man die ze opgepikt had.
Welke onvoorziene kosten moet ik op rekenen? (haha ja logisch onvoorzien heet niet voor niets zo)
Dingen die kapot gaan en vervangen moeten worden (tablet, kleding, telefoon enz) Verder heb ik alles redelijk goed in kunnen calculeren. En, als je gaat WOOFen, stel je vind het vreselijk en je wil ergens anders heen, geld voor overnachtingen ed.
Zijn er alternatieve plekken te vinden? Bio/ eko etc?
Geen idee, maar ik ga er vanuit dat je die hier genoeg kan vinden.
Is het met een working holiday visa goed werk te vinden?
Ja, je kan in principe overal aan de slag, mits je engels een beetje oke is (hoeft niet perfect te zijn)
Edit: Ik heb de heenreis in 3x gedaan, dus tussenstops, breekt de reis mooi op en kun je even je benen strekken of de stad verkennen (ligt eraan hoe je je ticket boekt)
In stopte in Bangkok, Taipei en Sydney.
Edit2: Als je wil kan ik je m'n blog via pb sturen.