Zelf-georganiseerde fotografie reis; interesse?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Zelf-georganiseerde fotografie reis; interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:57

Naar aanleiding van dit topic, maar dan voor de mensen die het liever zelf zouden organiseren :D Vanwege het 'zelf organiseren' aspect en de autohuur zat ik te denken aan een iets kleiner groepje, max. 5, maar dat kan allemaal besproken worden. Mogelijke locaties vanuit het voorgaande topic overgenomen: IJsland, Schotland, Noorwegen. Zelf lijkt Noorwegen me fantastisch, maar andere landen zou ik ook geen ramp vinden :+ De reis zal in de zomer van 2015 plaatsvinden, ik ben zelf van eind Mei tot eind September vrij, dus tijd zat := Ik geef de voorkeur aan het begin of eind van die periode (ook vanwege het net buiten seizoen en dus goedkoper en rustiger zijn), maar ook dat ligt nog helemaal open. Net zoals in het andere topic is dit natuurlijk wel echt een fotografie reis, dus redelijke fotografie ervaring is wel belangrijk, zodat ieders wensen ongeveer overeen komen. Verder is alles nog open *\o/*

Fenrir

Re: Zelf-georganiseerde fotografie reis; interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:32

Even een stipje hier!

Ik vertrek volgende maand naar Noorwegen, Schotland lijkt me ook erg tof, daar ben ik nog nooit geweest.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:38

Stipje, het lijkt me geweldig. Als de kosten in ieder geval een beetje beperkt kunnen blijven :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:40

Ook even een stipje. Wil vanavond eventjes uitgebreider reageren :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:47

Van mijn kant ook een stipje. Ik wil graag op vakantie maar moet sinds kort kiezen tussen pa/ma of 2x op vakantie (pas gescheiden ouders) dus leek het mij slim om gewoon alleen te gaan :P
Nou ben ik niet zo'n held dus vond ik een fotoreis een goede zet omdat je dan al aansluiting hebt op een groep.
Vanwege de prijs zoek ik persoonlijk iets rond/in Europa en zelf organiseren.
Zelf ben ik nogal een regelneef/denker, laat graag mijn mening weten. Maar daarnaast net een nieuwe studie begonnen dus niet altijd even veel tijd om voor mezelf iets te organiseren, dus als dat gezamenlijk gebeurt is dat extra leuk als je op reis gaat!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:20

Ik stip ook even. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Noorwegen of IJsland. Maar ik wil eerst even weten wat het gaat kosten enzo :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 13:40

De kosten hangen uiteraard heel erg af van wat iedereen wil. Ik had voor mezelf een reis naar IJsland begroot van onder de 1000 euro voor twee weken, maar vliegtickets zijn bijvoorbeeld voor mij al wat goedkoper (vanaf Glasgow). Willen/kunnen we gedeeltelijk kamperen of niet, hoe luxe wil iedereen slapen & eten, etc. Maar wat mij betreft ligt het budget rond de 1000 euro. Daar moet best een mooie 10-14 daagse trip voor te maken zijn naar welke bestemming dan ook :j

Noorwegen trekt mij enorm aan omdat ik al jaren de Atlantic Ocean Road wil ervaren, dat lijkt me zo tof :D Schotland zou natuurlijk helemaal makkelijk zijn, aangezien ik de omgeving hier ken en weet hoe alles werkt. En in Ijsland kun je qua fotografie natuurlijk niet mis zitten :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:44

Oh wat dat betreft ben ik heel makkelijk. Ik wil graag zo goedkoop mogelijk :P Ik ben niet vies van kamperen, vind ik juist leuk. Al is het ook wel fijn om bijvoorbeeld een weekend wel ergens in een hotel te kunnen zodat we even kunnen douchen etc :P

Het enige wat ik wel érg leuk zou vinden is om er een buitenritje aan vast te plakken. Zeker in Noorwegen, ik ben namelijk helemaal fan van Fjorden <3 haha!

Maar rond de €1000,00 klinkt voor mij goed. Ik hoef ook niet persé 14 dagen. 8 of 10 lijkt mij al voldoende.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:09

Ja lijkt me tof!
Even onder voorbehoud vanwege het afstuderen, maar als alles verloopt zoals gepland dan wil ik zeker mee :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:17

Ik heb dan weer niks/minder met IJsland en zat zelf richting Schotland/Ierland/Noorwegen/Finland/Denemarken te denken :p

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:07

Hier ook even een stipje. Lijkt me heel gaaf! Maar afhankelijk van het budget, bestemming, en wat er allemaal inbegrepen is..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:42

Ik vind zelf 8 dagen wel erg kort, zeker voor IJsland bijv. Daar moet je toch eigenlijk wel minstens twee weken heen imo (wil je een rondje ringweg en evt hoogland doen).

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:06

Scandinavië is wel vrij duur, daar je wel rekening mee houden :)

Finland wil ik zelf ook nog ontzettend graag naar toe, al moet je daar ook een lange tijd voor uit trekken om naar toe te gaan. Het landschap daar is zo uitgerekt en qua landschap vrij eentonig. Of je zou van Noord naar Zuid moeten reizen. Finland telt wat betreft het landschap ook vrij weinig voor, bijna alleen maar bos en meer (+ bijbehorende muggen :=)

Zelf vind ik Schotland wel een mooie optie, heeft van alles te bieden en ook beger voor de portomonee.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:10

Gaaf ik heb altijd al naar Zeden op fotografiereis gewild <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:22

Ik volg het ander topic vond ik ook mega interessant maar wil een koets kopen binnenkort en daar gaat al heel veel geld in op waardoor ik niet even over 10 maand 2000 euries klaar heb jammer genoeg. Ga dit topic ook verder volgen eenmaal ik werk heb is 1000 euro voor 2 weken misschien nog naar toe te werken :).

Locatie's mooie landschappen en niet te toeristisch verder ben ik blij met een simpele kamer zo lang mijn foto materiaal veilig is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:40

even een stipje ovb :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:25

Ik zou heel graag schotland aandoen voor een fotoreis, vliegkosten zijn dan nog laag.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:21

Schotland is waarschijnlijk de goedkoopste optie :j Easyjet vliegt goedkoop van Amsterdam op Glasgow en Edinburgh, dus we zouden makkelijk een rondje kunnen doen. En er zijn hier echt enorm veel prachtige plekken *\o/* Glencoe, Isle of Skye... Edinburgh is een erg mooie plek voor stad fotografie.

Isle of Skye
Isle of Skye
Glencoe

En nog een leuk artikel over Schotland: 14 places you'd never believe were in Scotland :))

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:02

Schotland! Lijkt me super tof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:06

misschien ook tof om te zoeken of er workshops zijn in schotland zelf, dat we dat dan kunnen doen bij een paar fotografen daar! niet dat iemand steeds met ons mee gaat ofzo, maar meer dagjes erop uit met een gids/fotograaf in bepaalde gebieden? :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:11

Killyenn schreef:
Schotland is waarschijnlijk de goedkoopste optie :j Easyjet vliegt goedkoop van Amsterdam op Glasgow en Edinburgh, dus we zouden makkelijk een rondje kunnen doen. En er zijn hier echt enorm veel prachtige plekken *\o/* Glencoe, Isle of Skye... Edinburgh is een erg mooie plek voor stad fotografie.

Isle of Skye
Isle of Skye
Glencoe

En nog een leuk artikel over Schotland: 14 places you'd never believe were in Scotland :))

Er kan zeker niet gevlogen worden naar Schotland vanaf Eindhoven Airport, of wel? :P

Oh Dunnottar Castle, super gave locatie! Wauw <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:39

Noorderlicht! Jaa Schotland it is

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:43

Marjoow schreef:
Noorderlicht! Jaa Schotland it is

Dan moet je wel in de winter (of lente/herfst) hè... dit gaat over zomer 2015

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:44

Schotland lijkt me ook echt super!!!!!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 18:05

Noorderlicht ga je in de zomer niet zo snel zien nee :)) Het is hier in Glasgow in de zomer al enorm lang licht, hoe noordelijker je gaat hoe meer daglicht je hebt.

Ik weet eigenlijk niet of er vanaf Eindhoven gevlogen wordt, mijn familie woont in Amsterdam dus voor mij is het makkelijk met easyjet :+ Misschien ryanair even checken?

Workshops oid zijn zeker wel te vinden, maar hou er rekening mee dat dat best wat bovenop de prijs gooit. Dus dat is iets wat in overleg besloten zal moeten worden :j

Is het een idee dat ik een grove route uitstippel en een kostenberekening maak en dat we ondertussen bekijken wie er geïnteresseerd is? :) Zal even een lijstje beginnen :D Het gaat dus over de zomer van 2015, voor een tijdsperiode van 10-14 dagen, rond de 1000 euro.

Citaat:
Boktnaam/naam/leeftijd/rijbewijs/voorkeur maand
Killyenn/Bibi/21/ja/begin of eind zomer