Mallorca of Ibiza?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Mallorca of Ibiza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:19

Hoi,

Volgend jaar willen mijn vriend en ik op vakantie naar Mallorca of Ibiza. Alleen twijfelen wij nog over welk eiland.

Wat verwachten wij:

- Mooie azuurblauwe stranden.
- Mooie natuur, veel groen.
- Leuke excursies.
- Gezellige boulevards waar wij ons in de avond kunnen vermaken.
- Wij zijn geen echte feestbeesten, daardoor willen wij ook niet tussen feestende jongeren zitten.
- Super luxe resort.

Ik ben benieuwd of jullie ons kunnen helpen met het maken van een keuze. Tips voor een goed resort is ook van harte welkom!

mirtedl

Re: Mallorca of Ibiza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:22

Ik weet niet in welke tijd je wilt gaan maar als je echt in het hoogseizoen gaat is er een hele grote kans dat mallorca goed vol jongeren zit.
Dat is een goeie feest bestemming en een stuk beter te betalen dan ibiza :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:23

Wij zullen wel in het hoogseizoen gaan inderdaad. :j

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:09

Denk dat mallorca dan echt volzit met jongeren.
Geen idee hoe het daar zit qua verdeling waar de jongeren allemaal zitten.
Sowieso niet in een super luxe resort maar misschien wel in de buurt

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:14

In mallorca zitten alle jongeren in El-arenal, wij zijn afgelopen zomer naar Alcudia geweest en daar hadden we totaal geen last van vervelende jongeren enz. Wij houden daar ook niet zo van. Wel waren er genoeg leuke tentjes op de boulevard savonds open om lekker op het terras te kunnen zitten, erg gezellig. :)

Het is een stuk goedkoper dan ibiza in ieder geval.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:19

Magaluf is ook een plek op Mallorca om te vermijden! Verder denk ik gewoon goed Google'en en Zoover bekijken voordat je een resort boekt, om te kijken waar het resort en de bestemming bekend om staan. Verder als ik jouw verwachtingen lees zou ik voor Ibiza gaan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:20

Ik ben 1x in Mallorca geweest, super luxe resort: blau portopetro. Daar heb je geen last van feestende jongeren en kan je heerlijk genieten! Moet eerlijk zeggen dat ik weinig van de omgeving heb gezien, want ik zat daar voor een congres. Maar zou best nog wel eens terug willen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 21:33

joyce2 schreef:
Ik ben 1x in Mallorca geweest, super luxe resort: blau portopetro. Daar heb je geen last van feestende jongeren en kan je heerlijk genieten! Moet eerlijk zeggen dat ik weinig van de omgeving heb gezien, want ik zat daar voor een congres. Maar zou best nog wel eens terug willen!

Wauw ben opslag verliefd op dat resort. <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:54

M'n collega en ik gingen thuis de prijzen opzoeken, sjezus, zelfs onze (de meest simpele) kamer lag niet binnen ons budget ;) En onze baas zat in zo'n luxe suite, echt te mooi!

We hadden elke dag chocola en het weerbericht op onze kussens liggen, we konden bellen naar de receptie als we opgehaald wilden worden met zo'n golfkarretje (echt belachelijk, want het was maar een paar minuten lopen naar de congreszaal, maar we wilden het toch een keertje meemaken :D ). Zwembad voor de deur en een paar meter verder gewoon het strakblauwe water. Prachtig uitzicht op een baai vanuit het restaurant, echt, het leek wel een droom! Als je er het geld voor hebt, zou ik zeker zeggen, daar moet je een keer heen!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:04

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:39

Ik ben eind april naar Mallorca geweest, Cala d'Or! Het is echt prachtig daar!
Geen lange stranden, maar baaitjes met prachtig helder water! Gezellige terrasjes en leuke excursie mogelijkheden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:59

En in welke plaats moet je in Mallorca en Ibiza zitten? In Gran Canaria zitten wij altijd in Maspalomas en dat bevalt ons perfect. :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:04

Willen jullie all-inclusive?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:32

Ja het liefst wel. :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:55

Hhhm, daar heb ik geen ervaring mee. Wij zijn overdag vaak onderweg en vinden het publiek in all-inclusive hotel soms niet zo leuk.
Wil uiteraard niet iedereen over een kam scheren, niet iedereen is gelukkig hetzelfde.
Zelf zijn we in Playa de Muro geweest, lekker rustig. Huurauto erbij, beviel prima. Ons hotel is meer een bungalowpark, het enige in zijn soort. Niet super-de-luxe, maar veel privacy doordat je een eigen huisje hebt. Eten vonden we prima, en als we een keer iets anders wilden konden we nog uitwijken naar Ca'n Picafort.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:02

Je kan altijd met de boot overvaren van Mallorca naar Ibiza, andersom weet ik niet. Ik zou Ibiza aanraden. Het is niet alleen maar party hoor! En in Mallorca zitten de jongeren vooral in El Arenal maar niet door heel Mallorca heen. Ik weet niet of jullie een rijbewijs hebben maar het is handig om op Ibiza een auto te huren. Zo kan je de andere kant van Ibiza leren kennen, de prachtige verlaten strandjes ontdekken en bij Café Del Mar de zonsondergang meemaken. Is daar altijd een hele happening, je merkt aan de muziek dat de zon bijna ondergaat, word echt opgebouwd en als die helemaal onder is gaat iedereen klappen etc. :D Ibiza stad is ook een erg leuk stadje! In Playa den Bossa zit een leuk all-inclusive hotel. Zit ook dicht bij Ibiza-stad en de clubs etc. Hier betaal je wel wat meer voor. Figueretas is een plaatsje naast Playa d'en Bossa. Is wat goedkoper maar op loopafstand ook! :j Succes :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:30

Ik ben zelf nog nooit op Ibiza geweest helaas (staat wel op het lijstje!) maar Mallorca vond ik ge-wel-dig! :D

Wij zaten net buiten Felantix, maar dat is geen aanrader! Badplaats Cala D'Or is erg leuk en was zelf ook weg van Arta, maar dat ligt niet aan de zee. Palma is natuurlijk erg leuk, maar ook heel toeristisch!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:55

Ik zie dat er al even niet gereageerd is maar heb wel leuke tips voor je!

Ik kom net terug uit Ibiza, een heel mooi groen eiland! Alles is eigenlijk groen :D
Zijn ook heel veel verschillende baaitjes, sommige met een groene bomenrand er omheen en sommige weer met rotsen. Er zijn baaitjes met héel helder water waar de vissen je te gemoed komen!
Cala Vadella & De baai Tarida (als ik het nu goed spel haha) vond ik zelf de leukste!
Ik zat in Santa Eulalia, hele leuke stad met een leuke boulevard en totaal geen uitgaansstad wat ik een dikke plus vond.
Nu waren er bijna alleen maar oudere maar misschien in het hoogseizoen dat er wel wat meer jongeren zijn.
Waren ook heel veel excursies te boeken maar wij hadden zelf een auto gehuurd en zijn overal heen gegaan.
Houd er wel rekening mee dat Ibiza een stuk duurder is dan Mallorco.
Zelf zou ik noooit all inclusive gaan, het is veelte leuk om daar juist alle leuke tentjes uit te proberen.
Ik ben nog nooit op Mallorca geweest maar mijn ouders wel, zij vonden Mallorca leuker en daar kon je ook veel lekkerder eten voor weinig maar al ga je all inclusive maakt dat natuurlijk weer niks uit!

Ik zal eventjes wat foto's in een album zetten voor je!

Hier de link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HGSVOINB

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:28

Bedankt voor jullie tips! :) Ashley je foto's ga ik van het weekend even bekijken op mijn telefoon wil dat niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 12:28

Wij zijn er uit het word Mallorca.

Nu zijn wij dus opzoek naar een hotel maar niets trekt mijn aan. Als ik dan iets moois vind praten weer over 1600 euro voor een week per persoon dat is mij te duur ik wil maximaal 1200 euro besteden per persoon.

Wie van jullie weet een mooi hotel in Mallorca die aan zee ligt dat is echt een pre. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 08:48

Niemand? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:07

Iemand van jullie ervaringen met Iberostar Ciudad Blanca? :)