Ontwikkelingswerk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Ontwikkelingswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:07

Ik moet nu al een beetje denken voor wat ik later wil doen. En 1 ding is toch eigenlijk wel zeker, ik ga de zorg in. Welke opleidingen en alles weet ik nog totaal niet, maar nu lijkt het me echt geweldig om ontwikkelingswerk te doen in landen in Afrika of Azië (vaak is dit vrijwillig en moet je zelf vliegticket, verblijf etc). Maar nu vroeg ik me af, moet je hier ook een speciale opleiding voor doen?
Wat ik zou willen doen is bijvoorbeeld:
- engelse/muziek les (etc) geven
- werken op een kinderdagverblijfje
- huizen/scholen bouwen
Dat soort dingen

Liezja

Re: Ontwikkelingswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:13

Even op Google zoeken, er zijn organisaties die dit soort dingen regelen. :) Hier is meestal geen opleiding voor nodig, tenzij je echt les wilt geven op school of dergelijke.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:54

Of antropologie studeren, of een andere studie volgen en in je vakanties een ontwikkelingsproject volgen.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:25

Voor hoe lange tijd zou je dat werk willen doen?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:54

Lunaeekie schreef:
Voor hoe lange tijd zou je dat werk willen doen?

Ik kan het pas na mijn studie doen want dan heb ik tijd voor werk (dat is pas in 2020 :+ ) maar ik zou het voor maximaal 2 of 3 maanden achterelkaar willen doen.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:24

Ah oke, dan weet ik niks voor je, sorry!
Ik ga zelf volgend jaar drie weken naar Afrika met world servants, dat is dus wel een organisatie en daarmee zamelen we ook geld in voor de reis en materialen voor daar (we gaan een school bouwen).

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:43

HTT -> BEU

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 21:33

Coby schreef:
HTT -> BEU

Oeps sorry

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:59

Je zou evt. naar Worldmapping (worldmapping.nl) kunnen kijken. Die regelen expedities naar ontwikkelingslanden (Cambodja, Filipijnen, Brazilië, Guatamala, Gambia, Malawi, Zuid-Afrika en Uganda) met jongeren tussen de 14 en de 18 jaar. Je gaat dan met een groep van circa 20 jongeren en 2 volwassen begeleiders naar verschillende projecten in het land waar je je steentje bij draagt. Ik ben zelf vorig jaar naar Uganda geweest en het was echt onbeschrijvelijk geweldig, haha. Het is ook super goed geregeld (ook voor je ouders) qwa eten, veiligheid, voorbereiding etc.
Zo kan je kijken of je ontwikkelingshulp wel echt zo leuk vindt en wat voor een soort project (school, bouwen, gehandicapten etc.) je het best bij jezelf vindt passen. PB mij gerust voor vragen. :)