Urban Fotografie Locaties.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merlesophie

Urban Fotografie Locaties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 15:54

Ten eerste geen idee of dit goed staat, :Y)

Om maar met de deur in huis te vallen.
Ik wil beginnen met Urban/Urbex Fotografie.
Mijn vader en ik willen ergens in de herfst-vakantie naar duitsland een 'tripje' maken om daar te gaan fotograferen, maar heel veel fotograven willen niet zeggen waar al die mooie/interessante locaties zijn. :( :+
Dus dacht ik, misschien weet bokt nog wel wat!
Beelitz-Heilstatten staat al op m'n lijste, maar wie wil nog een paar mooie locaties met mij delen?

Beetje vaag geschreven maar ik kwam niet goed uit mijn woorden sorry :o

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:46

Omgeving Erkelenz veel verlaten dorpen door bruinkool winning in de omgeving, vooral intressant als je de lege sfeer van een dorp wil vast leggen. St jozefs klooster in Eschenrath let wel op ivm beveiliging.
Maar voor alles geldt, je gaat weinig concrete adressen vinden op internet. Je moet echt in dat wereldje terecht komen door vrienden etc om zo aan je adressen te komen. Ondanks dat gebouwen leeg staan is het nog steeds wel in bezit van iemand en die wil vaak niet dat er naar binnen wordt gegaan. Dus let ten alle tijden op!

En echt leef en handel op dergelijke locaties met het motto, niets aanraken en alleen foto's maken.
Forceer je ook nooit een gebouw binnen maar ga alleen naar binnen via een toegang die je al verschaft is.(open raam etc)
Ga ook nooit alleen op pad, leegstaande locaties zijn heel mooi om te fotograferen maar trekken soms ook ander publiek aan dat je liever niet in je eentje tegen wil komen.

voor meer locaties ga googlen, vaak is er door de naam van een locatie(bv iemand die er al eens geweest is) al wat meer te weten te komen en maps/streetvieuw doet vaak de rest

Merlesophie

Re: Urban Fotografie Locaties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 16:24

Super bedankt! Ik was er idd ook al achter gekomen dat mensen niet snel locaties willen geven

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:31

In de buurt van weeze is een dorpje dat leeg staat, maar ik weet niet of je er zo in kunt. Er worden oefeningen gehouden door militairen geloof ik.
Halloweenorganisatie city of fears houdt er de spooktocht, wie weet kun je via hen aan meer info komen? In belgie staan trouwens diverse huizen, zelfs kastelen leeg! Afgelopen week waren we in Nadrin, daar was ook een leegstaand kasteeltje, maar volgens mij was het niet meer "aangekleed" wat het voor urbexers natuurlijk minder mooi maakt ( vriendlief is ook urbexer)
Veel plezier!

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 13:23

Dankjewel! Ik denk dat het gewoon een beetje rondreizen wordt en kijken of we wat specials tegen komen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:18

Ik heb een tijdje urbex gedaan en het leuke is juist het uitzoeken waar de locaties zijn. Het is vrij makkelijk uit te zoeken waar een locatie is. Vaak worden er op foto's hints weg gegeven.