Weekendje parijs&disney hoe,wat,waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Weekendje parijs&disney hoe,wat,waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 07:52

Hallo,

Wij (mijn man en ik) willen in november-december graag naar disneyland en de Eiffeltoren.
Nu is er zoveel keuze qua hotels etc dat ik er echt niet uitkom.

Ik heb een aantal opties:

Disney hotel: Leuk natuurlijk maar duur en begreep dat het allemaal niet zo geweldig is.
Hotel die om disney heen staat: Betere hotels maar nog steeds vrij prijzig.

Hotel op 7-10km afstand: Mooie luxe hotels, meer dan de helft goedkoper.

Dat laatste is in Bussy saint Georges, er schijnt daar ook een leuk winkelcentrum te zijn.

Nu wil ik graag een dagje disney doen en een dagje parijs is dit haalbaar?
Ik ben al heel vaak geweest maar mijn man nog nooit, dus weet niet zo goed wat ik moet kiezen.
Ik denk dat ik maar kaarten neem voor een park, anders red je dat nooit.

Zijn de treinreizen naar disney te doen? En weet iemand de prijzen vanaf Bussy of waar ik dat kan vinden?

Heel eerlijk wil ik het allemaal een beetje low budget houden, al is dat natuurlijk sowieso onmogelijk met Disney erbij haha.

Iemand tips? Heb google gebruikt maar die wijzen mij allemaal op bijv. het Kiriad hotel etc.

Het hotel dat ik had gevonden was niet direct het goedkoopste maar wel echt heel mooi en luxe.
Daar betaal je 240euro voor 2nachten incl ontbijt en korting op je diner.

Ik wil sowieso wel iets luxer zitten, ook omdat ik buiten disney en parijs zelf gewoon lekker wil ontspannen en genieten.

Tips zijn dus meer dan welkom!

Marit

Re: Weekendje parijs&disney hoe,wat,waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:54

1 dag Disney en 1 dag Parijs is wel rennen vliegen haasten :D Zeker Disney heb je dan pas de helft gezien waarschijnlijk. Parijs kun je de hoogtepunten meepakken, maar je moet natuurlijk ook nog van Disney naar parijs en een nieuw hotel dat ook weer tijd kost en je minder overhoud.
Kun je er geen dagje aanplakken?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 08:04

Zou kunnen hoor! Had ik ook wel bedacht inderdaad. Maar we willen gewoon een hotel houden, en dan gewoon de trein pakken. Ik weet wel dat ik vroeger aan een dag disney wel een soort van genoeg had haha. Het is dan in kerstsferen dus mijn idee was zo vroeg mogelijk te gaan tot sluitingstijd. En dan de eerste dag eerst parijs te pakken en de laatste dag eventueel beetje in de buurt.

Ik ben al zolang niet in disney geweest haha dus geen idee meer hoe we het toen deden.
Heb ook eigenlijk geen idee hoever het is naar Parijs zelf vanaf dat hotel :Y)

Maar ik wilde de Eiffeltoren een keer dichtbij zien :Y)

Ik ga eens overleggen of het haalbaar is nog een dag extra.
Qua reistijd ben ik niet zo heel bang, volgens mij kan je op bepaalde stukken nog wel aardig doorrijden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:06

Als je low budget wil is 240 euro voor een hotel wel absurd duur natuurlijk. Dat kan echt zo ontzettend veel goedkoper. Kan je eventueel ook nog een dag langer blijven voor hetzelfde geld ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:09

Ik kreeg beide Disney parken wel in een dag! :D Maaar dan redt je niet allr attracties, al hebben we wel alles gedaan wat we wilden.

Disney tips: via de site van anwb krijg je korting, een kaartje (voor beide parken) kost 64 euro pp. Dan moet je je ledennummer van anwb invoeren (of als je niet lid bent, die van een kennis oid vragen, het is niet naamsgebonden) en je kan met korting kopen.

Volgens mij hebben wij de RER naar Disney gepakt, dit kost 15,00 euro voor een retourtje pp. Duurt ongeveer een kwartiertje en je stapt uit bij de ingang van Disney. Er zijn meerdere opstappunten, zou het uit mijn hoofd niet meer weten.
De treinen rijden na dat Disney sluit nog terug :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:11

Een gorganiseerde reis? Meestal heb je dan bus, excursies in parijs en disney in een pakket.
Beetje actie van de dag in de gaten houden. Mijn vriend en ik waren toen 120 pp kwijt. Moesten we alleen nog lunch en avondeten.
In parijs naar de eifentoren, etc geweest. En een voll dag disney. 10 uur sochtends afezet en naar de avondshow weer opgehaald. Toen hebben we ook alles gezien alle attracties gedaan die we wilde en wat extra attracties

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:11

Ik zat 2 weken geleden in 121 Paris hotel. Niet luxe, maar wel een bad, douche, schone wc en bed en belangrijkst: een schappelijke prijs :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 08:18

Thnx voor jullie reacties!

Ik weet dat 240euro niet super goedkoop is haha! Maar voor een Kiriad hotel etc betaal je ook al snel 400 incl entree.

Nou was die maar een voorbeeld hoor, maar dan heb je gewoon echt een super luxe hotel die echt goed aangeschreven staat.

Maar een minder hotel dat schoon is en een bad heeft vind ik ook prima!
Ben nog een beetje aan het orienteren hoor en dat van die anwb ben ik echt heel dankbaar voor! Scheelt gewoon ook alweer bijna 20euro pp.

Ik heb net even gekeken en parijs zelf is op 30km afstand ongeveer, dus een ander hotel tussen parijs en disney is ook prima natuurlijk. Zolang er maar een trein is :Y)

Ik ben echt slecht hierin haha, was al langs het reisbureau gegaan maar daar schrok ik zo erg van de prijzen.

We willen trouwens gewoon met de auto gaan, ik word snel wagenziek dus een busreis zie ik dan niet zo zitten.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:19

Wij zaten in Hotel L'Elysee Val D'Europe. Dat ligt net buiten het park, maar ligt bij dat megawinkelcentrum. Net zoals jullie gecombineerd met PArijs en Disney. Heel mooi hotel en voor een goede prijs. Voordeel is dat je met dat hotel ook 2 uur eerder het park in mag.!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:30

Mijn vriend en ik zijn toevallig begin dit jaar naar Parijs geweest,

hij had via zijn werk een Bongo bon gekregen en deze hebben we gebruikt.

wij zijn donderdag nacht vertrokken, naar Parijs,

we zijn vrijdag ochtend vroeg aangekomen, bij het hotel.

en konden toen al gelijk op de kamer om even op te frissen en onze spullen kwijt te kunnen.

vanuit dit hotel gaat er een busje naar het station. (5 minuten afstand ) en vanuit daar zijn we naar Parijs centrum gegaan ( 20 minuten) we hebben toen de vrijdag de hele dag het centrum bezocht. in de avond weer terug met de trein en tot 10 uur staat er een busje te wachten bij het station om je terug te brengen naar het hotel.

zaterdag ochtend al op tijd met de auto naar Disney (7 minuten rijden)

ideaal hotel, lekker restaurant erin, een bowlingbaan en lekker ontbijt!

en super dicht bij Disney !

stom ik kan zo even niet op de naam van het hotel komen haha .

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 19:50

@rockey: kan je dat niet nog ergens vinden haha?

Ik ga maar gewoon via booking.com kijken of er iets passend is.
Tot nu toe is 85euro het goedkoopste maar dan heb je een hotel met drama recensies.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:51

Sunrise19 schreef:

Tot nu toe is 85euro het goedkoopste maar dan heb je een hotel met drama recensies.

Maar even eerlijk; je bent de hele dag op pad. Het enige dat je nodig hebt zijn een goed bed en een goede douche. Nou is iedereen daar anders in, maar ik zou daar echt mijn geld niet aan uit geven, ik zou dat liever besteden aan wat ik daar wil doen of zien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:53

Heb je wel een op air bnb gekeken? Daar kan je vaak veel goedkopere overnachtingsplekken vinden.
Zo zijn wij vorig jaar naar Barcelona geweest; appartement in het oude centrum met woonkamer, 3 slaapkamers en 2 badkamers voor slechts 40 euro per nacht! Zit dan geen ontbijt oid bij, maar dat is eenvoudig zelf te regelen.

Ik zou zelf minimaal 1 dag voor disney uittrekken en minimaal 1 dag voor de stad, anders moet je zo haasten en zie je bijna niets

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:56

wij zaten in hotel sante fe. Super leuk hotel, goedkoop (geloof 2 nachten voor 160 euro met korting) en zit entree bij voor 3 dagen. Die MAG je doen, hoeft niet. Je kunt denk ik het beste met de auto gaan, dat is ongeveer 3,5/4 uur rijden vanaf belgie. (vanaf nederland ruim 5 uur)
zit ontbijt bij in etc. maar als je zelf met de auto komt,, kun je gewoon auto pakken en naar parijs gaan. Of je pakt voor disneyland zelf de trein richting parijs. kan ook.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:56

Goof schreef:
Sunrise19 schreef:

Maar even eerlijk; je bent de hele dag op pad. Het enige dat je nodig hebt zijn een goed bed en een goede douche. Nou is iedereen daar anders in, maar ik zou daar echt mijn geld niet aan uit geven, ik zou dat liever besteden aan wat ik daar wil doen of zien.

Ben ik het mee eens :j ik en mijn vriend hebben toen een dagje Parijs gedaan. We hadden onderweg wat gegeten, kwamen in de kamer, ik weet dat ik heb gedoucht en in bed ben geploft, maar verder heb ik er niks van meegekregen :') mijn vriend net zo, we hadden nog net niet zoiets van: hoe zijn we thuis gekomen.... Maar een warme douche en een fijn bed is het enige dat je nodig hebt :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:03

Wij hebben afgelopen winter hetzelfde gedaan. Erg leuk :)
Parijs had ik al eerder gezien, ik was alleen nog nooit op de Eiffeltoren geweest dus dat wilde ik deze keer heel graag doen!
We gingen zaterdag vroeg weg. Zondag in Parijs de stad.
We hadden dus 1 dagje voor Parijs uitgetrokken. Het hele centrum gewoon een beetje doorgelopen en op de Eiffeltoren geweest. Dagje vond ik genoeg (omdat ik er dus al eerder was geweest). Wanneer je er nog nooit bent geweest of veel dingen wilt bekijken kun je beter iets langer gaan, 2 of 3 dagen.
Maandag ochtend heel vroeg naar Disney gegaan. Wij hadden gewoon een Disney hotel. Goedkoopste hotel (Cheyenne), maar was super fijn te doen. Ontbijt erbij, douche en bad en zo. Onwijs groot pluspunt: de bussen die de hele dag vanaf de parken naar de hotels rijden :D En wanneer je in een hotel zit mag je vaak ook 2 uur eerder het park in. Wanneer je langer in Disney wilt zijn, is het denk ik voordeliger om een goedkoop Disney hotel te nemen dan een hotel niet van Disnet. Disney bestaat namelijk uit 2 parken en bij je hotel zitten tickets waarmee je onbeperkt in beide parken kan komen al inbegrepen. Als je die los moet kopen kosten ze 75 euro per stuk. :o
Je kunt het best met de auto of de Thalys gaan, want wanneer je de Thalys op tijd boekt valt de prijs ook ontzettend mee! Kan uiteraard ook allemaal aan het seizoen liggen, dat weet ik niet precies :+

Veel plezier :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 00:25

LZP >> BEU

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 00:47

In het centrum van Parijs zijn genoeg goede budget hotels te vinden met een goed ontbijt, neem bijvoorbeeld hotel clauzel. Ook een aantal waar het niet zo bijzonder is, maar via booking.com en de recensies moet je er toch echt wel uit kunnen komen.

als je ook naar Disney gaat is het mijn ervaring dat het prettiger is dat je een hotel daar hebt. Je kan er namelijk je auto gratis parkeren en kunt met bussen naar het park. Vlak voor het park kun je de trein (rer) vinden naar Parijs. Met de auto Parijs in is ook wel een hele ervaring natuurlijk, probleem is alleen dat er weinig parkeerplekken zijn en de parijzenaren het geen probleem vinden om jouw auto een metertje voor- of achteruit te duwen zodat zij in of uit kunnen parkeren.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier!

edit: vergeet de fastpasses niet!
http://www.disneylandparis.com/nl/good_ ... t_pass.htm

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 03:27

Sunrise19 schreef:
Thnx voor jullie reacties!

Ik weet dat 240euro niet super goedkoop is haha! Maar voor een Kiriad hotel etc betaal je ook al snel 400 incl entree.

Nou was die maar een voorbeeld hoor, maar dan heb je gewoon echt een super luxe hotel die echt goed aangeschreven staat.

Maar een minder hotel dat schoon is en een bad heeft vind ik ook prima!
Ben nog een beetje aan het orienteren hoor en dat van die anwb ben ik echt heel dankbaar voor! Scheelt gewoon ook alweer bijna 20euro pp.

Ik heb net even gekeken en parijs zelf is op 30km afstand ongeveer, dus een ander hotel tussen parijs en disney is ook prima natuurlijk. Zolang er maar een trein is :Y)

Ik ben echt slecht hierin haha, was al langs het reisbureau gegaan maar daar schrok ik zo erg van de prijzen.

We willen trouwens gewoon met de auto gaan, ik word snel wagenziek dus een busreis zie ik dan niet zo zitten.

121 paris hotel zit naast een metro opstap :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 03:45

Even snel, Hotel val d'europe is erg mooi en dichtbij Disney. Daarbij mag je dan ook al om 8 uur het park in.
Via Ebookers hebben wij steeds een kamer voor ongeveer 70€/nacht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 03:59

uit ervaring, zowel met meerdere malen eurodisney als meerdere malen parijs en 2x een combinatiereis.

bezoek eurodisney

1 dag eurodisney is absoluut te kort.. als je hard rent heb je van 1 van de parken misschien dan de meeste attracties gedaan, maar je doet jezelf absoluut te kort en echt de sfeer opsnuiven lukt je niet..
voor de parades zul je al zo'n 2-3 uur uit moeten trekken als je ze allemaal wilt zien bijvoorbeeld. Je kunt zeggen, ach de kleinere rides zoals Peter Pan's flight sla ik maar over omdat het simpele kinder rides zijn.. maar dan mis je toch echt iets :D

2 dagen is op zich goed te doen, als je niet ook uitgebreid leuk in de winkeltjes wilt sneupen..

3 dagen is optimaal als je het lekker rustig aan wilt doen en alles een keertje gekeken en gedaan wilt hebben + favoriete attracties meerdere malen wilt doen.

.. Ikzelf als disneyfanaat kies eigenlijk altijd voor: 4 nachten 5 dagen.. omdat we er ook een gewoonte van maken om een halve dag voor elkaar een cadeautje te zoeken.. Is wel erg lang hoor.. maar dan heb je ook de tijd om lekker uitgebreid een terasje te pakken en een uur met een bak warme chocomelk te genieten van alle mensen..

------

Hotels disney

Ervaring: Santa Fe, leuk, niet te deur, maar een hotelkamer is een hotelkamer.. je kunt eigenlijk alleen een beetje op bed hangen en veel puf om nog iets te gaan doen heb je verder ook niet, dus je gaat ook niet meer 'op pad'.. kamers ok, sfeer leuk.. maar gewoon te weinig 'leefruimte'

ervaring: CHayenne: idem als Santa Fe ontloopt elkaar niet echt in prijs

Duurdere hotels, het blijven hotelkamers, en je betaalt ineens een godsvermogen.. nooit gedaan dus

ervaring: Davey Crocket: helemaal Super!!!! je hebt gewoon leefruimte, je kunt zelf koken (wat enorm in de kosten scheelt!) je kunt ook gewoon komen en gaan waneer je wilt.. kortom je hebt dan nog een 'leven' s avonds naast disney.. lekker even bankhangen, gezellig aan tafel.. Je moet dan wel met eigen vervoer gaan, Davey Crocket heeft geen pendeldienst of OV verbinding. tip: steengril of iets dergelijks meenemen, lekker makkelijk.

andere hotels in de omgeving: niet doen.. Je betaalt nog steeds veel, niet echt minder dan de disneyhotels.. en nog steeds het issue, geen echte leefruimte, je moet persee uit eten en je zit in eens in een niet te plaatsen sfeer, geen disney, maar ook 'niets anders'.

--------

parijs, kun je zoveel of weinig doen als je zelf wilt.. wel moet je rekening houden met ongeveer 1 dagdeel per 'ding' dat je wilt gaan doen. 1 dag is daarmee wel erg beperkt omdat je op die dag ook reistijd hebt.

hotels, kun je duur en goedkoper vinden.. echt goedkoop niet, of je zult in een F1 hotel moeten gaan zitten.. wijzelf zaten in le roy.. dat was al een tijdje terug.. klein gemoedelijk, de kamers echter wel van zeer wisselende kwaliteit.. als je voor een paar dagen (slapen) niet te ingewikkeld doet met wat oudere accomodatie en misschien niet de allerschoonste is het prima te doen.. ik zie wel aan de foto's dat het nu erg verouderd is geraakt en 'viezig' op sommige kamers.. maar dan zou ik dus gewoon een andere kamer eisen in zo'n geval.

vervoer in Parijs: absoluut aan te raden: Paris Visite.. daarmee hoef je niet iedere keer kaartjes te kopen en kun je in parijs zelf vrijuit in het ov stappen plus korting bij de meeste grote 'attracties' en sommige dingen gratis.

De treinreis Nederland> Garde du Nord en Garde du Nord > eurodisney zijn heel goed te doen.. Met de vroegste trein ben je echter niet voor 12.30h in het park kan zijn (mits de aansluiting op garde du nord goed verloopt en je doorloopt naar disney en je kaartje al hebt).. een uur korter als je naar Parijs gaat eerst.

als je slechts 1 dag hebt.. dan zou ik kiezen voor Eifeltoren, lunchen.. rond de seine slentere > richting mont martre, daar snuiven en dineren en bij nacht naar de Sacre Coer gaan om vanaf daar Parijs bij nacht te bewonderen.

---------

Voor wat betreft je vraag weekendje Disney + Parijs..

om eerlijk te zijn vind ik dat niet haalbaar.. dan moet je jezelf 3x voorbij rennen om er iets aan te hebben..

als je echt een weekend gaat.. zou ik voor Parijs kiezen en disney een andere andere keer doen (weekend is wat duurder en drukker dan door de weeks)..

Voor de combinatie Parijs zou ik absoluut minimaal 5 dagen of beter 7 dagen uittrekken..
3 dagen disney (2 nachten 3 dagen).. zodat je op de derde dag nog even lekker naar disney gaat en na de middag verkast naar Parijs. Waarna je lekker wat kunt eten en bijvoorbeeld langs de seine kunt wandelen, om de volgende dag vol energie richting de trekpleisters te trekken waar je dan nog ruim 3.5 dag voor hebt.

Verkassen van locatie om de kosten lager te houden is prima te doen op zich.

Mijn abosolute favoriete periode voor Eurodisney is met stip:

de eerste week van de Kerstperiode.. Je zit dan heerlijk gelijk vroegtijdig in de Kerstsfeer, terwijl de entre en hotelkosten nog laagseizoen zijn.. Als je dan weer in Nederland terug bent, heb je die sfeer nog steeds om je heen.. Dan kun je hier vervolgens genieten van Sinterklaas om daarna je weer onder te dompelen in de kerstsfeer.. Je hebt dan eigenlijk een 'extra' verlenging van de Decembermaand..

Overigens ook 1x oud en nieuw in Eurodisney gevierd.. was wel apart... leuk voor 1x maar een volgende keer zou ik dan naar Parijs zelf verkassen.. Disney is dan wel langer open en het aftellen is leuk (waar komen al die mensen ineens vandaan.. 30 minuten voor 00.00h is het nog bijna leeg op mainstreet en dan ineens staat het helemaal propvol vanaf het kasteel tot aan de ingang).. maar het vuurwerk is relatief kort (10-15 minuten) en dan gaat het park ook vrijwel gelijk dicht.. beetje anti climax na 00.00h dus.

als je meer wilt weten ben je altijd welkom om te vragen natuurlijk
---

voor de budgetering is het momenteel beter om via disney hotels te gaan in plaats van de omgeving

vanwege de 2=1 actie 4=2 actie.. als je boekt in september.. Ze zeggen dat dit is wegens de verjaardag van Disney, maar eigenlijk is dit altijd in het vroegboek in aanloop naar Kerstperiode.

Wij boeken binnen afzienbare tijd ook weer.. 4=2 voor drie personen.. eigen vervoer in Davey Crocket..
We zijn dan absoluut goedkoper af dan bijvoorbeeld Kyriad.. met name omdat we dan 2 kamers zouden moeten huren..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:16

Heb jij wakker gelegen? So haha

Ik vond t prima, Disney in 1 dag! En toch 2 parken gedaan

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:05

Disney ligt het er echt aan welke dag je gaat, ga je door de weeks en buiten vakanties dan kan je een hoop doen in een dag.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:19

Mijn vriend en ik zijn afgelopen zomer naar Parijs en Disney geweest.
Wij zaten in een Holiday Inn hotel, net buiten de stad. Aan de overkant zat het treinstation. Het was een kwartiertje naar Disney en zo'n 20 minuutjes naar Parijs centrum. Was een heel mooi hotel voor weinig geld.
Link van zoover: http://m.zoover.nl/go/accommodation/wit ... ials/85372

Parijs in 1 dag kan wel, hebben wij ook gedaan. Maar achteraf gezien had ik het liever in 2 dagen gedaan. Parijs heeft zo veel om eens te zien.
Wij hebben in 1 dag 15 kilometer geslenterd. De dag ervoor waren we al in Disney geweest. Mijn voeten wilden echt niet meer!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:53

rockey schreef:
Heb jij wakker gelegen? So haha

Ik vond t prima, Disney in 1 dag! En toch 2 parken gedaan

hmm ja en nee, was om 20.30h op de bank in slaap gevallen en werd om 1.00h weer klaar wakker haha.. dan slaap je echt niet meer die nacht.. alleen nog even getukt van 5-9 toen ik eindelijk weer moe werd.

knap hoor.. dat krijg ik echt niet gedaan Disney in een dag (efteling lukt mij dan al niet, dan skip ik echt behoorlijk wat attracties die ik allemaal wel gezien heb in de loop der jaren). Bij Disney heb ik dan zo'n onvoldaan gevoel als ik na 1 dag weg zou gaan. Dan heb ik of de parada's niet gezien, of niet kunnen shopsneupen, of mis de helft van de attracties :( en dat kan niet hoor.. niet bij mij lol.
Mijn zusje en ik moeten op ze minst al best of three 'wedstrijdje' doen in Buzz lightyear (we zijn heus niet competatief).. en dan doodleuk de dag erna een herkansing op eisen.. en dan gaan dan daarbij ook gaan voor best out of three als de herkansing dan een 1-1 oplevert haha.. Ja we zijn een beetje gek wat dat betreft (hebben met ons kont boven op de evenaar 1.5 uur zitten yatzeeen.. 1 been noord, 1 been zuid.. zodat wij zelf lekker rustig konden lunchen en de chauffeur zijn gebed kon gaan doen (heel uitgebreid, want wij waren niet zo snel klaar met ons spelletje)).

Maar TS heeft ook nog reistijd op die dag vermoedelijk, tenzij ze een dure overnachting betaald zonder die dag Parijs of Disney te bezoeken.. Tijdstip dat je met thalys aankomt en in Eurodisney kunt staan op zijn vroegst is 12.30h.. als je gaat op de dag van vertrek dan moet je volgens mij zo rond 18.00 echt uit het park weg, de aansluiting op de laatste thalys vertrekt even voor 19.00.

zag een foutje in mijn eerdere post.. We zaten in Du Roi Renee.. niet in Le Roi (grooooooooot verschil)