Oud&nieuw in Boedapest, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Oud&nieuw in Boedapest, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:03

Mijn man en ik hebben rond oud en nieuw een tripje naar Boedapest geboekt, 10 dagen. Vlucht en appartement in de stad zijn geregeld en de Lonely Planet is binnen, maar ik vroeg me af of jullie misschien nog goede tips hebben.

Waar we vooral naar op zoek zijn, zijn de wat minder voor de hand liggende dingen. Grappige musea die je snel over het hoofd ziet, een goed authentiek restaurant, een prachtige bioscoop, een droom van een badhuis, een aparte stadstour, iets indrukwekkends in de omgeving wat je niet mag missen, dat soort dingen.

Wat moet je nou écht gezien, gedaan of gegeten hebben? Wat heeft indruk gemaakt, of juist, wat was eigenlijk niet de moeite waard?

Onze interesses liggen heel breed, beetje cultuur, beetje kunst, lekker eten, een gave nachtclub, een dagje shoppen, het kan allemaal, dus roep vooral gewoon alles wat je is bijgebleven.

Waar moeten we nou echt oud en nieuw zelf vieren?

En tot slot, mochten jullie een plek weten in de omgeving waar we paard kunnen rijden in die tijd van het jaar, horen we het ook graag! Het liefst IJslandse paarden, maar dat is wellicht teveel gevraagd :D

karlli

Re: Oud&nieuw in Boedapest, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:06

Oehh, mijn moeder heeft voor ons en het gezin een trip geregeld langs allerlei plekken buiten het centrum, waar bijzondere graffiti te zien is, was een Nederlandse gids. Je ziet echt de stad zelf ipv het centrum, en ook wel echt bijzondere 'kunst'.

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:16

Badhuizen genoeg, vooral in de winter is het heerlijk! Mijn favoriet is Széchenyi: http://www.szechenyibath.hu/. Verder vond ik een boottripje over de Donau in de avond erg indrukwekkend, alles is dan mooi verlicht.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 11:07

Bedankt voor de tips! Zo'n graffity tour zou ik nooit opgekomen zijn maar een hele leuke manier om de stad te zien inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:29

http://www.szimpla.hu/en/cafe-en

En als het weer het toelaat natuurlijk een rondvaart op de Donau.

Ik weet overigens wel een adres om te rijden, weet niet hoe ver je ervoor wilt reizen? Het zijn Nederlanders en er zijn echt prachtige routes te rijden daar. :)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 17:41

Das ook een goeie, goede biertjes gaan er wel in :D

Ik heb geen idee hoever we willen reizen haha. Maar als je me wil pben met het adresje, graag!

Nederlands sprekend is overigens niet zo belangrijk :) Engels spreken we beide vloeiend en met Duits komen we ook weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:08

Ja..... Maar Hongaren spreken geen woord Engels buiten Boedapest :D Ik stuur je een pb!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:04

Even een schopje! Het is bijna zover dus als iemand nog iets te binnen schiet, ik hoor het graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:33

De dierentuin lijkt klein wegens de prijs en de ingang, maar is een bezoekje waard! Verder dus de rondvaart savonds als ze nog varen met dit weer. Mmmm daarnaast is het heldenplein ook mooi om te zien. Daar vlakbij is ook een gigantische indoormarkt die ook de moeite waard is.