Weekendje weg in december?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Weekendje weg in december?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 13:37

Hallo bokkers!

In december zou ik graag met mijn vriend een stedentrip gaan maken. We zijn op zoek naar een leuke locatie waar ook daadwerkelijk iets aan kerstmis wordt gedaan (denk aan bijvoorbeeld een echt grote kerstmarkt of een festival met ijssculpturen). In de stad moet genoeg te doen zijn en de reis ernaartoe mag niet te duur worden (dus met de auto bereikbaar of dmv goedkope vliegtickets).

Wij dachten zelf aan Venetië of een leuke stad in Duitsland. Ik ben druk aan het googlen, maar ik was benieuwd of Bokkers misschien nog wat leuke of iets minder voor de hand liggende steden weten. Uiteraard zijn tips qua activiteiten en hotels ook welkom! :)

mbkaatje

Re: Weekendje weg in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:50

Vorig jaar waren wij in de kerstperiode in Dublin. Ik vond de stad erg sfeervol, prachtige (kerst)verlichting e.d. Er is verder genoeg te doen en te zien in Dublin voor een paar dagen. En als je het nu al inplant, kost de vlucht ook niet al teveel.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:51

Berlijn, absoluut Berlijn! Als je het ultieme kerstgevoel wilt hebben moet je wat mij betreft daar zijn. :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:29

Heel erg bedankt voor jullie suggesties! Berlijn is met de auto nog wel te rijden, dus zeker een reële optie. Ik wist niet dat dat zo'n kerststad was! Ga het zeker uitzoeken :)

Dublin dacht ik dat de vliegtickets te duur zouden zijn. Ga ik ook meteen nakijken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:38

Ik weet niet waar je woont maar vanuit Brussel en Charleroi vliegt Ryanair tegen heel lage prijzen naar Dublin. Ik vind het ook een geweldige stad, heb er een paar jaar geleden 3 weken gezeten en heb me geen seconde verveeld. Overal zijn gezellige pubs, lekkere cafeetjes, leuke marktjes en toffe winkels :)

In Brugge wordt er volgens mij ook wel het één en ander gedaan met Kerstmis.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:46

Edinburgh is prachtig met kerst :) I mean, het is het hele jaar prachtig, maar even more so rond kerst :D Hele mooie kerstmarkt tussen de old en new town in, en er is het kasteel waar je kunt rondkijken. De hele old town is verder bijzonder mooi dus er valt genoeg te zien <3