Tenerife Oktober 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baszo17

Tenerife Oktober 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:37

Yess het is definitief!
Samen met een vriendin ga ik naar Tenerife.
Om precies te zijn Playa de Las Americas!
6 oktober vertrekken we en 13 oktober komen we terug.

maar, Wat zijn leuke barretjes/discotheken om heen te gaan?
Wat is er allemaal te doen in oktober?

Ik wil graag zo veel mogelijk weten dus ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen!

DTV: zijn er ook tentjes die gay-friendly zijn? :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:48

Leuk!! Ik ben er ook heen geweest vorig jaar en het jaar daarvoor en het is altijd super. De Vliegende Hollander is een heel erg leuke en gezellige tent weet ik nog.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:50

StillAngel schreef:
Leuk!! Ik ben er ook heen geweest vorig jaar en het jaar daarvoor en het is altijd super. De Vliegende Hollander is een heel erg leuke en gezellige tent weet ik nog.

Is dat een bar? of een discotheek?

En hoe zit het precies met paragliden? kan dat daar ook?
We willen ook graag een dag op zo'n katamaran boot!

baszo17

Re: Tenerife Oktober 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 21:15

nog meer mensen?? :P

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:42

ik ben ook ooit op Tenerife geweest, volgens mij is het niet zo'n party eiland
en gaan er vooral veel gezinnen met kinderen en oudere mensen heen. Maar ze zullen vast wel barretjes hebben. Ik vond toen vooral de wilde dolfijnen heel leuk, je ziet daar gegarandeerd dolfijnen dus zo'n tocht is zeker een aanrader. Wij zaten toen op een soort "piraten" boot waarbij je halverwege de tocht met een soort trapeze het water in kon duiken dat was echt super leuk.
Verder is het ook leuk om naar de vulkaan toe te gaan, er is een erg mooi landschap daaromheen.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 22:29

klopt, van de vulkaan heb ik ook gehoord!!
die piratenboot heb ik vorig jaar gedaan op Gran Canaria. Daar kon ik ook paragliden maar heb ik toen niet gedaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:40

Ik ben in april geweest, ik vond het geen party-eilandin die periode. Maar wel leuke gezellige terrasjes en barretjes. Wij zijn een dag met een catamaran meegeweest en heel veel dolfijnen en walvissen gezien !!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 23:18

Electra63 schreef:
Ik ben in april geweest, ik vond het geen party-eilandin die periode. Maar wel leuke gezellige terrasjes en barretjes. Wij zijn een dag met een catamaran meegeweest en heel veel dolfijnen en walvissen gezien !!

Woow gaaf!! Weet je toevallig welke of van wat?? En heb je ook een foto

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:24

Je hebt de monkey bar aan de boulevard zitten, is meer een discotheek, heel veel jongelui. Ben er de eerste week van augustus geweest, ons hotel zat ertegenover. En bij Sol Tenerife(hotel) schijnt ook een goede discotheek te zijn, maar die richting zijn wij niet op geweest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:45

baszo17 schreef:
Electra63 schreef:

Woow gaaf!! Weet je toevallig welke of van wat?? En heb je ook een foto

Ik zal morgen even op mijn PC kijken :D

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:26

Wij hebben ook dolfijnen, van die kleine walvissen en zelfs een grote walvis gezien!
Bij de receptie van het hotel adviseerde ze ons de volgende boot http://www.tenerifedolphin.com/indexuk.html
Wij hebben het super naar ons zin gehad, boot zat ook niet supervol ( was in mei en geen vakantietijd ) en het personeel was vriendelijk :)

Siam park vond ik zelf ook geweldig, dat is een waterpark met allemaal super gave glijbanen!
Wij hebben ons er super vermaakt, heerlijk op een band ronddobberen op de lazy river, zonnen, hapje eten of één van de vele glijbanen uitproberen. Echt een aanrader! http://www.siampark.net/en/

Loroparque is ook erg leuk, dit dierenpark is erg netjes onderhouden, dieren zien er goed uit en de shows zijn geweldig! http://www.loroparque.com/default.aspx

Discotheken zijn wij niet geweest dus durf ik niet te zeggen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:37

Als je met een catamaran mee wilt raad ik aan om niet met de FreebirdOne te gaan. Ik heb in Tenerife op de boten gewerkt en heel veel mensen worden daarop ziek. Beter kies je voor een wat kleinere open catamaran.

veel plezier :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:13

Wij zijn met Mustcat Catamarans geweest
Foto's heb ik niet op internet staan, dus kan ik niet plaatsen hier.
ik kan wel wat mailen, als je dat wilt, dan moet jemij even een emailadres PB-en. Maar je kan ook googlen :D

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:26

Ik ben net terug van 4 maanden Tenerife (stage).
In Las Americas heb je de strip "Veronicas", daar zijn vooral veel Engelsen te vinden, maar het is wel grappig om eens te gaan kijken. Aan het eind van Veronicas heb je Beachclub Papagayo, een wat exclusievere, duurdere club maar wel 10 keer beter dan de rest van Veronicas qua kwaliteit drinken en soorten mensen.
Daar vlakbij heb je Monkey Beach Club, dit is elke zondag van 6 tot 12. Hele mooie club en het begint dan met een beetje chillen en de zonsondergang kijken, en daarna lekker dansen. Weet alleen niet of ze in oktober nog open zijn.

In Costa Adeje heb je nog Achaman, wij gingen hier elke woensdag heen want dan was het Latino avond, maar op vrijdag en zaterdag is het er ook leuk. In de zomer was het hier heel druk maar ik hoorde dat het nu al wat minder druk wordt, het hoogseizoen gaat over.

Ik weet natuurlijk niet van wat voor muziek jij houdt, een foute 'club' zoals Jumping Jacks kan leuk zijn, Papagayo en Monkey zijn vooral deep/chill house en Achaman is een mix van salsa en van alles. Ik vond het altijd leuk, waar we ook heen gingen, maar misschien is dat ook omdat we altijd met heel veel van het hotel waren dus ik kende veel mensen, vooral in Achaman.

Verder, als je de mogelijkheid hebt om een auto te huren zou ik dat zeker doen. Je kunt naar de Teide gaan, naar de hoofdstad Santa Cruz of naar La Laguna, een andere mooie stad in het noorden. Het noorden van het eiland is heel anders dan het zuiden. Als je nog vragen hebt, laat maar weten. Inmiddels ken ik het eiland wel min of meer :D