Eiland in de winter, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Eiland in de winter, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:02

We zijn voor de kerstvakantie op zoek naar leuk/mooi eiland om heen te gaan. Denk aan Bonaire, Aruba of iets. Iets warms met witte stranden :D Maar nu heb ik het idee dat we teveel op de toeristische bekende eilanden aan het zoeken zijn, en wil ik graag weten of er misschien nog meer is waar we niet meteen aan gedacht hebben.

Wat we graag willen:
- Een redelijk 'betaalbare' vakantie, Hawaii is bijvoorbeeld iets teveel van het goede :+
- Veel mooie natuur
- Genoeg vermaak voor een week, we zijn geen mensen die elke dag op het strand liggen
- Mogelijkheden om te snorkelen/duiken
- Warm weer :D

Jullie weten altijd alles, dus ik zou zeggen, brand los :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:07

Moet het perse een eiland zijn? Thailand anders geen optie?

Wendybrian

Re: Eiland in de winter, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:11

Ik kijk mee!
Thailand is wel een stuk langer vliegen denk ik?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:13

We willen wel per se voor een eiland gaan eigenlijk :j In Thailand wil je dan weer zo veel zien dat je eigenlijk moet gaan rondreizen, we vinden het dan weer zonde om een week ergens te gaan zitten en dan de rest niet te hebben gezien :') We hebben de afgelopen 3 jaar telkens rondgetrokken de hele vakantie. Dus om dit voor onszelf toch nog een beetje een 'relax' vakantie te houden willen we toch graag voor een eiland gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:14

Zanzibar?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:14

Thailand en een eiland is prima te doen, bijv. Koh Chang. Voldoet aan al je eisen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:15

Oh Zanzibar ga ik eens kijken! Koh Chang ziet er op google al om te kwijlen uit.. :~
Edit; Ik zie dat Koh Chang niet goed met het vliegtuig te bereiken is, dan wordt het al gauw een dure grap, als je via Thailand moet vliegen..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:46

Koh Chang was voor ons een onderdeel van de reis. Wij hadden er al een paar dagen Bangkok opzitten voordat we afreisden. We zijn toen van Amsterdam naar Bangkok gevlogen, vervolgens met een minibusje naar Trat gereden (ca. 4 uur) en vervolgens met de boot (kleine 3 kwartier) naar het eiland. Het laatste deel van de reis kostte al met al een tientje p.p.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 22:02

Ja als het onderdeel van je reis is is het al anders natuurlijk :j Maar dat is voor ons dan toch net even een stapje te ver voor een 'relax' reisje voor een week.
Al komt het zeker op mijn lijstje wat het ziet er prachtig uit!

Edit; nog een extra dingetje. We zijn absoluut niet van de resorts met alles er op en eraan waar je nooit meer uit komt. We zouden dan liever een huis huren op het eiland, en dat is volgens mij niet overal mogelijk.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:06

Bonaire is geweldig! Veel minder druk dan aruba en curaçao. En je kunt er geweldig duiken!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:07

St. Maarten :j
Is wel heel toeristisch, leeft ervan maar zo mooi en het staat niet in je lijstje dus ik moest het even noemen haha

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:10

Als je het redelijk dichtbij zoekt en waar het toch warm is: La Palma! :)

En verder weg: Jamaica. Schitterend eiland, mooie natuur, vriendelijke mensen, heerlijk weer... hmmmm... ik zou zo weer terug willen :D

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:12

Bali, ok je zit even in t vliegtuig maar dan heb je ook wat.Zijn er 3 jaar geleden geweest in januari voor een geode 3 weken...niet in K uta zijn das nie leuk...maar iedere dag goed 35 graden,heerlijk eten relaxte sfeer en vooral goed te betalen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 22:36

Jamaica hoor ik veel over! Maar is dat niet erg crimineel? Ik hoor dingen over niet in je eentje 's over het eiland zwerven maar altijd een gids nemen.

Bonaire en St. Maarten gaan sowieso even op het lijstje :D

Bali is inderdaad wel 'even' in het vliegtuig ja :+ Maar wel ontzettend gaaf.. En financieel ook nog heel haalbaar!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:39

Ik zag je titel en dacht meteen 'Vlieland!'. Maar aan je OP te zien zoek je iets warmers. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:43

Cuba is rond de kerst ook altijd heerlijk warm <3 en een geweldig eiland!

Is het in Thailand niet winter ook in december? Ik ga in januari weer naar Japan en daar is het dan echt koud :=

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:45

Hou ticketspy en Vakantiepiraten.nl heel goed in de gaten, staan altijd aanbiedingen op waaronder Curaçao

Nu heeft Vakantiepiraten een aanbieding naar Barbados voor 387 euro. Wij hebben die aanbieding gepakt. Appartement heb je daar op het strand vanaf 85 euro per dag

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:47

Mauritius, tenminste daar zou ik graag een keertje heen willen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 22:51

Imre schreef:
Ik zag je titel en dacht meteen 'Vlieland!'. Maar aan je OP te zien zoek je iets warmers. :))

_O- Hahaha Vlieland is ook hartstikke leuk hoor :D

Douraque schreef:
Hou ticketspy en Vakantiepiraten.nl heel goed in de gaten, staan altijd aanbiedingen op waaronder Curaçao

Nu heeft Vakantiepiraten een aanbieding naar Barbados voor 387 euro. Wij hebben die aanbieding gepakt. Appartement heb je daar op het strand vanaf 85 euro per dag

Jaaa Barbados zit ik toevallig nu net naar te kijken! Hoe was het daar? Zie daar ook prachtige dingen van.. Maar goed al die plaatjes in die hoek (Curacao, St. Maarten, Bonaire) zijn allemaal witte strandjes met blauwe zee dus daar kun je weinig uit afleiden :') Dan moet ik morgen even wat dieper in de research duiken.
Cuba nog niet aan gedacht!

Ik denk dat ik morgen even wat ga opzoeken over de eilanden die jullie nu hebben opgenoemd en dan even kijken wat aanspreekt en ook qua kosten en verblijf even kijken wat de mogelijkheden zouden zijn. Want toch liever geen all in resort :+

setteke schreef:
Mauritius, tenminste daar zou ik graag een keertje heen willen :D

Mauritius ook héél gaaf! :D Maar 12 uur vliegen en dat is dan wel weer erg veel voor 10 dagen..

Jullie maken we wel helemaal enthousiast hoor *\o/* Wat zijn er toch veel landen in de wereld met moois wat ik nog moet bekijken :D

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:01

Ik zou naar Bali gaan in jou geval. Een meisje op mijn werk ging altijd van haar fooi daar heen en huurde dan een huisje. Ze betaalde alles van fooi, super mooi en dus heel goedkoop!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:17

Kaapverdie? Curacao is ook een optie, al zijn de Nederlandse Antillen in de kerstvakante erg druk en duur...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:22

Maar ze zijn ook geweldig <3
Als je ze zoekt ik heb ook nog 'echte foto's die niet van internet komen en daarop is het net zo mooi!!!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:27

Belize? Je hebt daar caye calkur, leuk maar toeristisch eiland. Wel perfect om te snorkelen. Ander cuba ook tof, of in Thailand ko samui??

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:24

Bonaire is heel leuk! Maar wel een echt eiland, ik ben er in januari 2013 voor 10 dagen geweest en had toen echt alles wel gezien daar. :j Ook de bevolking daar ga je kennen en je komt steeds vaker dezelfde gezichten tegen, best grappig. :+

Snorkelen en duiken heb ik zelf niet gedaan maar blijkt ontzettend mooi op Bonaire. Verder kun je er allerlei andere soorten watersport zoals kitesurfen, windsurfen, kajakken en suppen beoefenen.
Wij hadden prachtig weer en hebben vooral rondgetourd op dit prachtige eiland maar ook veel op het strand gelegen.

Zeker een aanrader. :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:22

Sardinie! Zit ik met de kerst misschien ook nog steeds, ga er over 4 weken heen.