[FOTO] Praag in beeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

[FOTO] Praag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 23:35

Afbeelding

:wave:

Afgelopen week ben ik in Praag geweest en ik vond het zo'n prachtige stad dat ik de foto's graag met jullie wil delen. Mocht je nog op zoek zijn naar een leuke citytrip-bestemming: Praag is absoluut een aanrader! De architectuur is er geweldig en steeds als je weer een nieuwe straat in loopt, word je verrast door nog meer mooie gebouwen, kerken, pleinen en huizen. Eigenlijk is het onmogelijk om dat in 15 foto's te laten zien, maar ik hoop jullie toch een beetje een beeld te kunnen geven van hoe ontzettend mooi de stad is.

1. Gelegen aan de Moldau
Afbeelding

2. En waar een rivier is, kun je boottochtjes maken. :D Erg leuk om de stad ook vanaf het water gezien te hebben.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Het Oude Stadsplein, een van de belangrijkste bezienswaardigheden, is erg toeristisch..
Afbeelding

5. .. maar er komen niet voor niets zoveel mensen op af. Het is een ontzettend sfeervol plein, omringd door prachtige gebouwen.
Afbeelding

Ook in de rest van de stad was overal zoveel moois te zien:

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. & 9.
Afbeelding Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. De grote Sint-Vituskathedraal, gelegen op de burcht en vanuit een groot gedeelte van de stad zichtbaar. Zo groot dat ie gewoon niet in zijn geheel op de foto paste. :=
Afbeelding

13. Ook niet in de lengte. :')
Afbeelding

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een stedenliefhebber bent (en eigenlijk zelfs als je dat niet bent), moet je een keer in Praag zijn geweest! Ik heb in ieder geval ontzettend genoten en ik hoop dat jullie dat op deze manier ook een beetje kunnen doen.

:+:
Afbeelding

mala26

Re: [FOTO] Praag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:38

Prachtige foto's! Praag stond al op mijn lijstje maar nu stijgt ie ook nog :D
Fijn weekend gehad dus?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:46

Leuk, wil ook eens graag naar Praag!

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:05

Aaaah kijk... Praag heeft er weer een liefhebber bij :D
Ik heb een tijdje in Tsjechie gewoond en kom minstens nog 1 x per jaar in Praag.
Echt een compliment dat je de fijne sfeer zo goed hebt vast weten te leggen in je foto's +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:44

Praag is zo'n mooie stad! Ik vond het ook schitterend! :j Ook leuk om te zien dat er alweer meer is schoongemaakt, daar wordt het nog mooier van! (Ok, mijn bezoek is ook al 10 jaar terug! Ruim! :oo )