Afgelopen week ben ik in Praag geweest en ik vond het zo'n prachtige stad dat ik de foto's graag met jullie wil delen. Mocht je nog op zoek zijn naar een leuke citytrip-bestemming: Praag is absoluut een aanrader! De architectuur is er geweldig en steeds als je weer een nieuwe straat in loopt, word je verrast door nog meer mooie gebouwen, kerken, pleinen en huizen. Eigenlijk is het onmogelijk om dat in 15 foto's te laten zien, maar ik hoop jullie toch een beetje een beeld te kunnen geven van hoe ontzettend mooi de stad is.
1. Gelegen aan de Moldau

2. En waar een rivier is, kun je boottochtjes maken.

3.

4. Het Oude Stadsplein, een van de belangrijkste bezienswaardigheden, is erg toeristisch..

5. .. maar er komen niet voor niets zoveel mensen op af. Het is een ontzettend sfeervol plein, omringd door prachtige gebouwen.

Ook in de rest van de stad was overal zoveel moois te zien:
6.

7.

8. & 9.

10.

11.

12. De grote Sint-Vituskathedraal, gelegen op de burcht en vanuit een groot gedeelte van de stad zichtbaar. Zo groot dat ie gewoon niet in zijn geheel op de foto paste.

13. Ook niet in de lengte.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een stedenliefhebber bent (en eigenlijk zelfs als je dat niet bent), moet je een keer in Praag zijn geweest! Ik heb in ieder geval ontzettend genoten en ik hoop dat jullie dat op deze manier ook een beetje kunnen doen.