backpacken Sri Lanka 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

backpacken Sri Lanka 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 14:57

Hoi allemaal,

Het staat allemaal nog in de kinder schoenen, maar ben toch op zoek naar ervaringen.
Voor 2 jaar terug in Thailand geweest, en dat was geweldig en nu denken we eraan om volgend jaar maart/april naar Sri Lanka te gaan.

Iemand daar geweest of ook plannen om te gaan? Brand maar los!

Goof

Re: backpacken Sri Lanka 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:33

Ik ben er een jaar of tien geleden geweest. Ik had er een stopover toen ik richting Australie ging en het beviel zo goed dat ik de vlucht heb verzet en uiteindelijk anderhalve week ben gebleven.
Het is er goed op de bonnefooi te doen, er is altijd wel slaapplek in hotels. Ik koos wel voor de wat betere hotels ivm hygiëne etc ;)
Vervoer is per taxi prima te doen. Ik vond het een prachtig land.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:33

Thanx leuk om te horen!
We willen met een prijs vechter gaan. Jet airways vanuit Brussel. Scheelt heel veel geld op een ticket. Overstap op Mumbai.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:51

Ik ben er dit jaar geweest! Lekker backpacken. Met openbaar vervoer is er veel te doen! Vraag maar raak!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:30

Ik ben heeeeel benieuwd!

Mijn vriend wil er heel graag heen, maar de prijzen die wij zagen zijn niet om te lachen :=
Dus ik vraag me af wat jullie kwijt waren aan zo'n reis van ongeveer 2 weken?

Op de bonnefooi klinkt wel goed en ook zeker goedkoper of zie ik dat verkeerd?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:10

Nancy dit soort landen zijn het leukst om op de bonnefooi te gaan reizen.

Je kan er voor 20 euro per dag leven.
Een ticket kun je voor 500 euro per persoon hebben. Helaas zijn wij deze keer niet in de mogelijkheid om ruim van te voren te boeken, waardoor wij nu ook al op de 570 per ticket zitten. Ik hou elke maand cheaptickets.nl in de gaten.

Hierdoor weten we nu niet zeker of we deze ronde willen gaan aangezien we pas in januari willen boeken, als de prijzen dan nog meer gaan stijgen.

Op 3 op reis is afgelopen week een aflevering geweest over sri lanka, heel interessant en leuk om te zien.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:09

Even een schopje omhoog... Wij hebben besloten om in juni naar Sri Lanka te gaan. Zijn er nog do en dont's? We gaan 3 weken en sowieso op de bonnefooi. Mogelijk nemen we een driver, waar mijn schoonouders jaren geleden mee rondgereden zijn :)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:01

Wij hebben net tickets geboekt voor over 3 weken al, mega veel zin in! Gaan nog kijken waar we exact heen willen, gaan alleen 1e en misschien 2e avond boeken en dan zien we wel! Kijk er ontzettend naar uit!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:10

Interessant topic, aangezien Sri Lanka in mijn gedachten zit om in de zomer heen te gaan. Ik zit helaas ivm werk aan de schoolvakanties vast.
Ik zag een goede tip om via Brussel te vliegen, dat dat goedkoper is :-)

Ik las ergens op een site dat er veel criminaliteit is in Sri Lanka, weet iemand daar meer over ?

Eigenlijk.......eigenlijk wil ik niet naar Sri Lanka zonder naar de Malediven te gaan maar dan wordt het wel weer een stuk duurder :-)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:42

@Ingrid.. ik weet niet waar je woont, maar vanaf Düsseldorf is ook een stuk goedkoper. Scheelt ons zeker 200 euro op een ticket ten opzichte van Amsterdam.
Criminaliteit durf ik weinig over te zeggen. Heb er mijn schoonouders, die er 5jaar geleden zijn geweest niet over gehoord.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:47

Nee ik moet je zeggen dat ik er ook nooit zoveel over hoor.

Toen ik 17 jaar geleden naar de Dominicaanse Republiek ging riepen mensen ook "oh pas op hoor, je wordt zo overvallen"
En "kom vooral niet uit je resort, dat is gevaarlijk" :-)

Nou ehhh ik denk dat de west kruiskade in Rotterdam gevaarlijker was hahaha.

Düsseldorf is goed te doen; goede tip !