New York en couchsurfen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

New York en couchsurfen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 02:36

Ik wil dolgraag weer naar Amerika toe en kreeg de ingeving om met de jaarwisseling in new York te vieren :Y) nou heb ik zelf persoonlijk geen vrienden of familie in new York en zijn hotels en motels me te duur dus vroeg me af of er andere veilige opties zijn om daar zo low budget mogelijk te kunnen verblijven. Heb gehoord over couchsurfing en dit lijkt me echt supertof om te doen. Dan leer je mensen kennen en zie je ook meer . Maar is dit veilig als ik bijvoorbeeld alleen zou gaan?

Het is nu nog een idee, ik ben nog een beetje de financiële kosten aan het uitvogelen ook betreft mijn eigen vaste lasten, maar het lijkt me gewoon retevet _/-\o_ dus mensen met ideeën of ervaringen? Of die evt mee willen? :p

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 02:55

Wat een supergaaf idee! Als ik niet compleet volledig blut was ging ik met je mee haha :Y)

Rennie89

Re: New York en couchsurfen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 03:12

Ja ik hoorde zoveel positieve verhalen over couchsurfing! En wil nou eigenlijk wel eens een fenomenaal einde en begin van het jaar hebben xD

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 04:46

Couchsurfing is razend populair. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar heb tot dusver alleen maar positieve verhalen erover gehoord :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:34

Geen ervaring mee, 3 welen terug in NY geweest in een low budget hotel. Dat was goed betaalbaar

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:58

Hotel is voor mij geen optie. Ik wil echt graag mensen ontmoeten en meer dingen zien die je als toerist niet zal zien. In een hotel ben je daarbij alleen en dat is best saai xD

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:04

In mijn ogen is couch surfing wel veilig.. ik heb alleen nog maar goede ervaringen gehad iig.. houd je wel aan 1 simpele regel.. vertrouw je iemand niet, doe t dan ook niet.. want vaak spreekt je gevoel bij t ontmoeten van nieuwe mensen wel de waarheid

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:49

Klinkt logisch inderdaad! Hoe zit het trouwens met de website, moet je jezelf als travaler ook verefied hebben of hoe je het ook zegt of niet?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:59

Nee hoor.. je kan je gewoon aanmelden en zeggen dat jou bank op dit moment niet beschikbaar is.. verifieren is niet per se nodig maar een goed ingevuld profiel is wel wenselijk..dat is namelijk toch t eerste waar mensen op af gaan.. niet ingevuld komt onbetrouwbaarder over ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:02

mijn profiel is extreem goed ingevuld haha :P Dus dat scheelt. Ik kan alleen geen host zoeken als ik op het menuknopje surf klik. Krijg dan niks :Y)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-08-14 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:07

New York is in je eentje niet saai hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:11

Couchsurfen is idd redelijk veilig, als je kijkt naar het profiel van diegene waar je gaat overnachten, kijkt naar de aantal mensen die hij of zij al ontvangen heeft dan moet dat wel goed komen. Denk dat je nu al wel contact moet gaan zoeken met mensen want ik denk niet dat je de enige bent met dit idee :P

Waar ik zelf nog even goed naar zou kijken is hoe deze persoon oud en nieuw wil vieren en of daarbij geen drugs in het spel is bijvoorbeeld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:14

Ik was inderdaad al van plan om wat mensen te benaderen ja! Leek me wel zo fijn. Al zou ik het ook wel leuk vinden als ik een reispartner heb :P Maar het moet daar niet van af hangen.

Idd, met drugs wil ik zelf niets te maken hebben. Alleen als we het over alcohol hebben :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:28

Couchsurfen is leuk, maar kan best vreemd voelen. Je experience hangt helemaal af van bij wie je verblijft, of het goed of minder goed klikt. En zelfs met een hele toffe host zit je nog steeds in het huis van een ander en dat kan best ongemakkelijk voelen, vergis je daar niet in. Daarnaast moet je maar net iemand vinden die met de feestdagen een vreemdeling in huis wil natuurlijk :+ Veilig is het wel, als je een beetje goed op jezelf let en de juiste mensen uitzoekt :) In het kort, het is erg leuk en een hele nieuwe ervaring, maar zelf zou ik het niet voor meer dan 4 nachten per host willen doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:37

Bedankt voor je reactie! Heb gelukkig wel ervaring bij vreemde mensen overnachten in het buitenland, nouja, vreemd... Het waren bokkers lol haha. En 3 maanden bij vreemden op een ranch in Amerika gewerkt dus gelukkig ben ik daar al wel bekend mee, maar kan me voorstellen dat dit toch totaal anders is. Zeker wanneer je het toilet of douche gebruikt :Y) dat lijkt me vooral awkward haha

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:48

Ik ga in oktober met een vriendin naar NYC en wij slapen in een hostel. Zal vast wel iets duurder zijn dan couchsurfing, maar je ontmoet er wel makkelijker mensen dan in een hotel :)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:51

Ik zou zo met je mee gaan ^^

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:53

Met een vriendin in een hostel is idd prima te doen, al betwijfel ik het of dat in mijn budget zal passen :=. Couchsurfen kost niks. Omdat ik nog huur etc door te betalen heb gedurende de tijd ik naar new York gaat heb ik best een klein budget wat ik kan spenderen. Toen ik nog bij ouders woonde was het allemaal een stuk praktischer :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:08

Ga couchsurfen! Echt een aanrader :j. Gewoon goed uitzoeken bij wie je terecht komt.

Ik heb zelf gecouchsurft in Australië, Nieuw Zeeland, Israël, Italië en Spanje.. In Australië bij mensen die ik kende. In Nieuw Zeeland ook. Maar ik heb in NZ ook geslapen bij een Maori familie die ik daar heb leren kennen. Ik en mijn reisgenootje zaten zonder bed, hun hadden 2 bedden over en eigenlijk binnen een uur besloten het erop te wagen en in gegaan op hun aanbod. Super spannend, en zeker wel een beetje awkward in het begin. Maar het was echt zo gaaf! In Israël is het via 'familie' gegaan, maar ook hier heb ik dus bij allemaal mensen letterlijk op hun bank mogen slapen. Mensen die ik helemaal niet kende, gewoon vrienden van vrienden van vrienden. Het is altijd wel een beetje spannend. Maar locals kunnen je veel meer vertellen over de omgeving en weten alle leuke goedkope spots.. :)

Ik heb misschien mazzel gehad, maar ik heb me echt maar 1x ongemakkelijk en niet thuis gevoeld.
Wat wel zo is, rond oud en nieuw zullen veel mensen hun eigen plannen hebben, en er is natuurlijk een kans dat je jezelf moet gaan vermaken met oud en nieuw omdat je hosts met vrienden of familie op pad gaan.

Ik heb dus zowel bij vage kennissen, onbekenden, total strangers, bekenden, ex-reisgenootjes etc overnacht. Ik ken trouwens zelf wel mensen in NYC, misschien kan ik bij hun nog info inwinnen over goedkope, maar niet te crappy hostels oid..?

Het voordeel aan een hostel is natuurlijk wel dat je eigenlijk vrijwel direct allemaal mensen leert kennen. Het is goedkoop, en voor een paar nachten is het prima te doen. Maar zo rond oud en nieuw zullen hostels snel vol zitten en een stuk duurder zijn. In Sydney is het zelfs zo dat je voor 2 weken moet boeken, zelfs al zou je er maar 4 nachten zitten. Je moest dan kerst en oud en nieuw tegelijk boeken. Ik weet niet of dit dus ook zo is voor NYC.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:00

Couchsurfen is heel veilig. Ik heb zelf tijdens mijn reizen in Australie en Thailand alleen maar gecouchsurft.
Houd er wel rekening mee dat het onwijs lastig is om een host in NY te vinden, laat staan met de feestdagen. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en voor een hostel gaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 16:05

Ik zal kijken of ik elke nacht kan couchsurfen en anders idd een hostel. Maar ik moet dan wel even kijken Hoe lang ik ga want ik kan niet 3 weken een hostel betalen