Canarische eilanden, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Canarische eilanden, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 02:17

Mijn moeder en ik willen graag in de eerste of tweede week van November naar de Canarische eilanden (waarschijnlijk wordt het de tweede week aangezien dat goedkoper is).
Nu gaan de meeste topics hier vooral over Tenerife en Gran Canaria, ik ben juist op zoek naar ervaringen mbt Lanzarote, Fuerteventura en evt La Palma, alhoewel ik hier op bokt al las dat er op de laatste ''niet zoveel te doen is''. Tenerife en Gran Canaria zijn eventueel wel een optie (mijn moeder zou graag weer naar Gran Canaria toe willen) maar prijsgewijs en vliegtuiggewijs zijn vooral Lanzarote en Fuerteventura, momenteel, gunstiger.

Het is de bedoeling dat het vooral een relax vakantie wordt. Bij voorkeur veel op het strand maar 's avonds vinden we het leuk om over boulevards te lopen, uit eten te gaan, te gaan shoppen etc. Houden ook wel een beetje van ''mensen kijken''. Echt de kroeg in duiken zullen we dus niet doen (daarnaast is het dan al bijna mid november :')) maar we vinden het wel leuk om dingen te zien, dorpjes te bezoeken etc :)

In onze zoektocht naar een leuk hotel of appartement dus vooral de vraag, welk eiland en welk dorp/stad raden jullie aan? We hoeven verder niet all inclusive in een hotel juist omdat we ook graag uit eten gaan ed maar dan is het ook wel fijn als we bij een enigzins interessant dorp/stad in de buurt zitten :)

En nog een andere vraag, zijn er in die tijdsperiode nog uitstapjes naar zee voor dolfijnen/walvissen spotten, is de kans groot iets te zien en is dit betaalbaar om te doen?

Mariska_87

Re: Canarische eilanden, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 03:59

Ik ben op fuerteventura en lanzarote geweest en vond persoonlijk lanzarote t mooiste. Fuerteventura waait het altijd erg hard en t is er erg droog vond ik...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:04

Aan de ene kant wil je graag gezellig op de boulevard en bij restaurantjes wat eten, hoewel elk eiland gewoon restaurantjes heeft zit daar wel een behoorlijk verschil in per eiland. Op Gran Canaria en Tenerife zijn ruim voldoende lekkere restaurantjes en niet 1 of 2 maar veel en veel meer. Het strand op Gran Canaria is gewoon erg mooi, waar het strand op Tenerife donker is.

Maar goed jij wilt graag naar Fuerteventura of Lanzarote. Fuerteventura is het grote niets. Het is een grote zand vlakte me een hele boel geiten. Er is daar nauwelijks wat te beleven. Uiteraard wel weer restaurantjes maar beduid minder als op Gran Canaria of Tenerife. Wel heb je gigantisch mooie stranden je krijgt echt het idee dat je op de Caribbean bent. :+: Lanzarote vind ik persoonlijk het minst leuke eiland er af, alles is daar vulkanisch ik vind dat echt alles behalve mooi. Stranden zijn donker, ja alles is eigenlijk donker en dor. Ook hebben ze wel weer restaurantjes maar dat is het zelfde verhaal als op Fuerteventura. Ook is het niet meer toeristisch op deze eilanden in deze tijd van het jaar.

Als ik jou verhaal zo hoor zou ik een leuk hotel uit zoeken in Gran Canaria.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:08

Ik ben vorig jaar op Fuerteventura geweest met mijn vriend en we hebben het echt prima naar ons zin gehad. Als je een hotelletje boekt in Corralejo zit je in het leukste dorpje, heeft een hele grote winkelstraat die uitkomt op een autovrij gedeelte waar een pleintje is met allemaal restaurantjes en cafétjes. Je kunt er heel leuk langs het strand lopen ook. Er zit een Afrikaanse markt, dierenpark en waterpark op loopafstand en met het super goedkope ov is alles daar goed te doen. Wij hebben een buggytocht gedaan, was echt fantastisch.

Fuerteventura is niet een super groen eiland, meer vulkanisch dus veel stenen en cactussen etc. Maar ik vond het voor een keertje wel leuk om daar te kijken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 15:48

Naja we vinden het wel leuk over de boulevard te lopen etc maar zoals mijn moeder mij zei

"We gaan toch overdag niet veel winkelen en s avonds gezellig zitten na de boulevard ober gewandeld te zijn is voor die week voor mij aktie genoeg"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:50

Kijk eens op holidayguru.nl of ticketspy.nl Komen regelmatig echte pareltjes van vakanties voorbij, ook op Canarische Eilanden :)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:51

Ik ben op Lanzarote en La Palma geweest. Van deze 2 eilanden vond ik La Palma het mooist. Meer natuur en groener. Lanzarote is vulkanisch, wat in houdt dat het vrij kaal is en dat je overal zwart zand op de stranden hebt. Niks mis mee natuurlijk, maar als je voor de natuur gaat, ben je op La Palma meer op je plek.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:55

Naar aanleiding van jou verhaal zou ik jou ook Gran Canaria willen aanraden. Zoek een leuk appartementje vlakbij de Boulevard en je bent van alle gemakken voorzien. Meerdere winkelcentra, boulevard en strand op loopafstand. Er is wel een nadeel, dat je voor de boulevard en het strand een flinke trap af moet, maar wellicht goed voor de conditie :-).

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:57

Persoonkijk vind ik La Palma juist de mooiste van allemaal, daarna Tenerife, maar die is een stuk toeristischer, net als Gran Canaria. Die laatste heeft minder mooie natuur dan de eerste twee.
Lanzarote en Fuerteventura werd ons altijd afgeraden, de een is veel zand en de ander veel vulkanisch gesteente werd er gezegd. Kan ook mooi zijn natuurlijk, maar voor de echt mooie natuur moet je naar La Palma of Tenerife (of anders La Gomera, maar deze is erg klein). La Palma heeft hele leuke stadjes met enorm goed eten, mooie stranden en geweldige natuur. Plus, als je maar een week gaat, krijg je echt niet alles gedaan op La Palma ;). Tenerife heeft dit allemaal in grotere vorm met de indrukwekkende Teide. Maar de steden zijn minder rustiek, veel toeristischer en de restaurants dus ook. Mocht je naar Tenerife gaan, dan is een bezoek aan het Loro Park echt een must, dit is werkelijk de mooiste dierentuin op aarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:00

it_is_me schreef:
Naar aanleiding van jou verhaal zou ik jou ook Gran Canaria willen aanraden. Zoek een leuk appartementje vlakbij de Boulevard en je bent van alle gemakken voorzien. Meerdere winkelcentra, boulevard en strand op loopafstand. Er is wel een nadeel, dat je voor de boulevard en het strand een flinke trap af moet, maar wellicht goed voor de conditie :-).

Jij denkt aan Playa del Ingles, maar er zijn ook genoeg plekken op GC waar je geen trappen hebt!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:03

Overigens moet ik er misschien even bij zeggen dat ik met shoppen niet per se grote winkels en/of ketens bedoel. Ik vind het namelijk veel leuker om over de boulevard, of haven of wat dan ook te lopen met kleine plaatselijke winkeltjes waar ze vanalles wat hebben. Gok dat dat ook wel gedeeltelijk toeristisch is maar ik hoef dus niet naar de H&M ofzo :')

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:03

Blacky94 schreef:
Overigens moet ik er misschien even bij zeggen dat ik met shoppen niet per se grote winkels en/of ketens bedoel. Ik vind het namelijk veel leuker om over de boulevard, of haven of wat dan ook te lopen met kleine plaatselijke winkeltjes waar ze vanalles wat hebben. Gok dat dat ook wel gedeeltelijk toeristisch is maar ik hoef dus niet naar de H&M ofzo :')

Dan heb je aan La Palma een leuk eiland met meer lokale winkels ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:02

it_is_me schreef:

Dat is alleen op Playa del Ingles, bij Maspalomas zijn geen trappen te bekennen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:04

Blacky94 schreef:

Dat begrijp ik, maar op Gran Canaria zul je veel meer knusse winkeltjes aantreffen als op Fuerteventura en Lanzarote. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:30

Wij zaten inderdaad in Playa del Ingles. Super centraal, ten opzichte van de verschillende winkelcentra. Geen idee hoe het in Maspalomas is, maar In Playa del Ingles is er naar mijn idee net even wat meer te beleven...

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:43

Mocht jullie echte zonaanbidders zijn dan zou ik voor Tenerife of Gran Canaria kiezen omdat het op Fuerte Ventura en Lanzarote behoorlijk hard waait en daardoor voelt het al snel een stuk kouder ( wij waren er eind april ).
Verder heeft ieder eiland wel plaatsjes waar je leuk kunt winkelen en eten.
Lanzarote is wel een eiland waar veel te zien is, Cesar Manrique heeft er prachtige dingen achtergelaten en vooral zijn huis dat gebouwd is in lavabellen vond ik erg indrukwekkend!
Wij verbleven daar bij een B&B dat gerund wordt door een Iers echtpaar.
Super vriendelijke mensen die je graag alles over het eiland vertellen en weten waar alle mooie plekken zijn en waar je lekker kunt eten.
Ze hebben ook een prachtige tuin met allemaal gezellige zitjes en een fijn zwembad om in af te koelen.
Prijs valt ook enorm mee en is het zeker waard! Ze hebben ook een website http://www.casacladdagh.com en staan hoog aangeschreven op tripadvisor.
Wel heb je een huurauto nodig om er te komen want het ligt iets verder het binnenland in ( wel prachtig uitzicht op zee! ). Wij vonden het voordeel dat je zelf de drukte op kunt zoeken maar je ook terug kunt trekken op een heerlijke rustige plek. Je bent in 10 minuten in Puerto Del Carmen waar je heerlijk kunnen t eten.
Ook komt Trish je van het vliegveld halen en regelt de autohuur voor je, ideaal!
Wij waren voor een week €650,- kwijt ( kamer met terras, evt alleen kamer is geloof ik €595,-) met twee personen en de autohuur ( geloof een Opel Astra ) €150,-.
Vlucht moet je wel zelf regelen maar dat stelt niks voor.
Wij hebben ons er prima vermaakt, 's morgens heerlijk ontbijten ( ongelofelijk uitgebreid voor een B&B! )en kijken wat we gingen doen, dan vertrekken en lunchen onderweg en rond 15:00 kwamen we vaak terug en gingen dan nog even heerlijk op een ligbedje aan het zwembad liggen :D

Op Gran Canaria en Tenerife ben ik ook geweest dus mocht je meer info willen, PB gerust!
Laatst bijgewerkt door iris17 op 25-08-14 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:51

Ik vind Fuerteventura helemaal geweldig ik ga er al jarenlang heen. Jandia gaan wij vaak heen en corralejo. Echt een prachteiland. Heerlijk rustig leuke boulevards en je kan er goed uit eten. Verder heb ik nooit erg last gehad van de wind. Ik ben zelf echt verliefd op het eiland en ik ga elk jaar weer. We waren 430€ p.p kwijt voor een last minute. Volgend jaar gaan we weer voor een particulier huisje. Echt super goed te doen en je kan ook een auto huren op het eiland. Er is ook zat te doen op het eiland Fuerteventura.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat er niets te beleven is want dat is echter niet waar! Ik kom er al jaaaaren! Het is absoluut geen zandvlakte. Daarbij rijd je door corralejo en daar zijn ineens duinen met zand wat overgewaaid is van de Sahara. Fuerteventura heeft veel verschillende kleuren in de natuur zoals rood, groen enz.. Daarbij hebben ze een leuke dierentuin waar je een rit kan maken op kamelen en echt een hele mooie tour krijgt.