Ibiza in het najaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Ibiza in het najaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 14:10

Na 2 jaar terug eind oktober in Ibiza te zijn geweest met een vriendin, hebben mijn vriend en ik ervoor gekozen om dit jaar 30 september 10 dagen naar Ibiza te gaan. :D De vorige keer hebben mijn vriendinnetje en ik vooral het plaatselijke strand van San Antonio gezien, en daarnaast zijn we in Pacha geweest. Van mijn vriend hoeft het stappen niet zo en hierbij willen we wat meer van de omgeving zien.

We zitten 7 dagen in San Antonio en 3 in Playa d'en Bossa. Hiertussen reizen we met het OV, heb ik de vorige keer ook gedaan en werkte prima.

Nu vraag ik aan jullie of jullie nog leuke strandjes / mooie plekken in de omgeving van deze dorpen weten? (Zag al iets voorbij komen wat me mooi leek, Cala Salada, dit zal alleen te ver lopen zijn en er stopt geen OV in de buurt). Is het daarbij leuk om een fiets/scooter te huren? (Voor een auto ben ik wat huiverig aangezien ik weleens hoor dat ze dan zeggen dat je schade hebt gereden terwijl het er al op zat). Is het leuk om een dagtrip naar Formentera te maken per boot? Vaart deze in het najaar? En vaart deze ook uit San Antonio? (De combinatie tussen datum en San Antonio kon ik niet vinden). Of jullie nog andere leuke tips hebben? :D

Petrichor

Re: Ibiza in het najaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:07

Let wel op het weer, in Ibiza kan het behoorlijk slecht weer zijn aan het einde van het jaar. Zou jammer zijn als dat je vakantie verpest. :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:15

Cala Salada is kiezel/keien strand. Niet erg fijn :).
De haven van Sant Miquel kan ik je aanraden (Is gewoon een strandje, maar erg mooi!). Cala Sant Vicent vonden wij erg leuk en Es Canar :)!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 13:46

Bedankt! Weten jullie ook of de boot nog vaart naar Formentera? Met het weer had ik juist heel goede ervaring en gingen toen aan het eind van oktober dus een halve maand/maand bijna later (25 tot 30 graden alleen maar zon), heb alleen maar in mijn bikini's en jurkjes gelopen!