De azoren. Ervaringen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aim

De azoren. Ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 01:55

Ik en mijn vriendinnen willen misschien volgend jaar naar de Azoren.
Even iets anders en meer genieten van een mooie omgeving maar, toch niet helemaal naar Thailand af te reizen.

Na veel foto's te hebben gezien om internet vonden we het er toch wel heel aantrekkelijk uitzien. Ookal hoor je niet veel mensen die hier heen gaan.

Toch vraag ik me wel af of het echt de moeite is om hier heen te gaan..

Suuszels

Re: De azoren. Ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:54

Even een stipje, we zijn hier in juni /juli geweest en enorm genoten! Zeker een aanrader als je niet voor zonzeestrand gaat.
Ik reageer later uitgebreider maar zit nu op mijn telefoon

Suuszels

Re: De azoren. Ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:02

Net kreeg ik van een bokker een PB of ik nog wat meer over de Azoren wilde vertellen, dus bij deze:

Wij hadden via Kras een 11daagse reis eilandhoppen gedaan rond 4 eilanden, Terceira, Faial, Pico en Sao Miguel, we vlogen op Terceira, hadden vanaf daar een binnenlandse vlucht naar Faial, gingen met de boot van Pico en vanaf daar met het vliegtuig naar Sao Miguel.
We waren op ieder eiland maar 2 of 3 dagen maar eigenlijk was dit prima te doen. Op ieder eiland hadden we een huurauto en we vertrokken vaak in de ochtend rond half 10 en reden dan naar een paar toeristische punten en waren rond 4 uur weer terug in het hotel. Konden we nog even zwemmen of lekker rustig aan doen.

We hebben over het algemeen mooi weer gehad en veel gezien en gewandeld. Helaas was het soms bewolkt en mistig, zeker hoog in de bergen waardoor we dan niet gingen wandelen (want ik zie liever nog iets :) )
De wegen zijn erg goed te doen en in de zomer omrand met hortensia's, heel mooi! Qua huurauto hebben we op Terceira een beetje gezeik gehad, zij zeiden dat we schade hadden gemaakt (boven de koplamp een streepje). Er waren nog een aantal Nederlanders die dezelfde reis hadden (of bijna dezelfde) die ook allemaal op Terceira opeens schade hadden. Nadien hebben we bij aankomst bij iedere auto foto's gemaakt, van alle krasjes en beschadigingen. maar gelukkig niets meer gehoord. Volgens mij deden ze alleen op Terceira zo moeilijk.

Voor mij waren de hoogtepunten van de vakantie echt wel het snorkelen met de dolfijnen en de twee walvistochten <3
we hadden eigenlijk 1 walvistocht op Faial en dan wilden we snorkelen op Pico. Dus dat bij aankomst op de eilanden geboekt. Twee uur voor vertrek van de boottocht op Pico werden we gebeld door de organisatie "De walvissen zijn wild, we gaan niet zwemmen maar op walvistocht, willen jullie dat doen? " Even getwijfeld maar geen seconde spijt gehad. Het was zoooo gaaf, die blauwe vinvis ging helemaal los in het water <3
De volgende dag ben ik nog wel gaan snorkelen, mijn vriend niet die had het wel gezien met de boten :+

De natuur is echt geweldig, veel diversiteit en enorm rustig! Het is eigenlijk totaal niet toeristisch, alleen Sao Miguel redelijk maar dit is ook het grootste eiland. Het nadeel van het niet toeristische is dat het soms lastig is om leuke restaurantjes te vinden of ergens onderweg te eten. Heel veel is niveau snackbar en dat heb ik na 2 dagen echt wel gezien. Een keer tussen de middag hebben we bij een supermarkt broodjes gekocht en een pak kipfilet en dat gegeten, werkt ook prima.
De mensen spreken er onwijs goed Engels, vaak met een Amerikaans accent wat ik zelf wel prettig vind om aan te horen :j

Ik vind het wel een aanrader hoor, het is jammer dat er weinig restaurantjes zijn maar met tripadvisor kom je een eind! Als je een zon zee strand vakantie wilt zal ik er ook niet heen gaan, maar als je houdt van rust en mooie natuur vind ik het echt wel een aanrader.
Het reistempo was goed te doen, we hadden genoeg tijd om alles te bekijken eigenlijk. Alleen omdat het Sao Miguel bewolkt was hebben wij zelf daar wat minder gedaan.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is en als je nog vragen hebt dan stel je die maar.

Ik heb een online fotoalbum die ik met je kan delen, de link daarvan kan je via PB krijgen :)