3 dagen Antwerpen, tips? (met name openbaar vervoer tips)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

3 dagen Antwerpen, tips? (met name openbaar vervoer tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 13:45

Hallo (Belgische) Bokkers

Morgen ga ik met een vriendin 3 dagen naar Antwerpen even er tussenuit. Nu slapen we een stukje achter het station (ten oosten van het station) en willen overdag natuurlijk graag het centrum in. Tramhalte zit vlak bij maar nu de vraag, wat is het gemakkelijkste wat betreft kaartjes?

Verder zijn tips voor must sees ook welkom! Wordt er misschien nog wat georganiseerd maandag dinsdag of woensdag wat leuk is om heen te gaan? Of gewoon dingen die leuk zijn om te doen/bezoeken?

F_inley

Re: 3 dagen Antwerpen, tips? (met name openbaar vervoer tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:50

Wij hadden een elf ritten kaart voor toen elf euro in Antwerpen dan mocht je gewoon op en in de bus stappen en dan werd er een rit afgetrokken van je kaart zo zijn wij het weekend doorgekomen en konden overal heen. Dit raden de mensen van het hotel aan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:52

https://www.bpost.be/site/nl/eshopPro/d ... fr_nl.html

Dit is de goedkoopste optie voor jullie, want neem je vijf keer de tram dan zit je aan dit bedrag.

Je kan ook de tien rittenkaart nemen en die is negen euro :)

En wat is jullie interesse, kunnen we makkelijker tips geven :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:57

Bedoel je het Centraal station? Dan is het niet echt de moeite om de tram te nemen naar het centrum. Wil je verder de stad in, dan wel :) Zo een kaartje van de lijn voor een bepaald bedrag is dan de beste optie, verkopen ze wel in het station of gewoon bij de lijn winkel.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:01

Als je echt vlakbij het station zit is het inderdaad niet de moeite om de tram/bus te nemen. Centraal station is hooguit 5min wandelen van Meir (winkelstraat), Groenplaats enzovoort. Zelfs richting de kaai etc gaan ik en vriendlief altijd te voet :-)

Ik weet ook niet wat jullie interesses zijn? Ik woon een halfuur van Antwerpen en ben er zowat elk weekend te vinden, dus weet er best veel zijn :+

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:02

Wij hebben Alles lopend gedaan in antwerpen. Als tips voor restaurants kan ik je het indiaas restaurant bij dat gebouw met die wereldvlaggen aanraden niet duur en lekker. En als je een dagje naar de dierentuin wil kun je dat in een combinatieticket met dat aquading dat ernaast ligt kopen dat is dan goedkoper als je naar beide wilt.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 14:18

Wij zitten aan het begin van de helmstraat, volgens maps 15 minuten van het centraal station. Willen een dagje het centrum in maar ook andere dingen bezoeken. Bijvoorbeeld een mooi museum, verder liever geen dingen die we hier in nl ook kunnen doen, dagje dierentuin zullen we waarschijnlijk niet doen. Tip van het restaurant is een goede! Scheelde en havengebied schijnen ook mooi te zijn, is dat inderdaad de moeite waard?

Heeft Antwerpen door de weeks ook en beetje een nachtleven voor een avondje stappen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:08

Bij de kaai op 5min wandelen van de groenplaats heb je ook restaurant Amadeus. Die heb je ook in NL maar heeeeerlijke ribbetjes :9

Normaal gezien is Bocadero er ook nog, dat is een soort strandje met terras etc :-)

Qua nachtleven is er genoeg te beleven als ik me niet vergis.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 23:12

Vanavond vlak bij het stadhuis gegeten en langs de schelde gelopen, mooi om te zien.

Maar, zijn nu op zoek naar stap mogelijkheden. Zijn wij een beetje verwend als Groningse studentes met 7 dagen per week stapavonden of kijken wij niet goed? is het de moeite om maandag of dinsdag avond het nachtleven in te duiken en zo ja waar?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:16

De dingen die ik ken in Antwerpen zijn Noxx (zelf al geweest, leuke club!), Red & Blue, Café d'Anvers.
Ik weet dat vrienden die in A'pen studeren doordeweeks altijd uitgaan. Maar kan natuurlijk zijn dat dit speciale feestjes zijn door studentenverenigingen tijdens het academiejaar natuurlijk. :-)