Canarische eilanden eind september

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Canarische eilanden eind september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:01

Eind september willen wij naar de Canarische Eilanden omdat de zongarantie daar het grootst is binnen Europa. Toch wil ik graag nog even dubbelchecken bij de ervaringsdeskundigen.. Aan welke temperaturen moet ik denken? Hoe groot is de kans op regen?

En uhh.. Voor welk eiland moeten we gaan?! Op basis van wat gesnuffel heb ik geconstateerd dat Gran Canaria, Fuerteventura en Tenerife het meest aansluiten bij ons. Toeristisch maakt ons niet uit, wel moet er veel leven zijn en moet er 's avonds ook nog wat te doen zijn. Er staat dat het op Fuerteventura veel waait, is dat echt zo? Wordt het hierdoor dus ook echt kouder? Dan wijk ik liever uit naar een ander eiland namelijk.

Graag lees ik jullie ervaringen *\o/*

Liedje

Re: Canarische eilanden eind september

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:05

Tenerife is fantastisch. Helemaal rond die tijd geloof ik. Wij zijn er vorig jaar geweest. Temperatuur rond 25-30 graden, maar heel fijn warm. :)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:09

Gran Canaria ben ik vorig jaar geweest!
is wel heel erg leuk. Voor het nacht leven moet je zijn in Playa del Ingles... dat is alleen in de zomer perioden erg druk. verder is er niet veel te beleven. Ook is er een winkel en uitgaans centrum dat de Yumbo heet. Dit is speciaal voor homo's of lesbi's. Er is een hele fijne warmte waar je prima iets in kunt onderzoeken. :)

ik ga in de herfstvakantie naar Tenerife. ben reuze benieuwd hoe het daar dan is!!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:10

gran canaria is ook prachtig, veel te doen overdag en het nachtleven is ook goed.
Wat je daar vaak wel hebt (nachtleven) is dat als je een drankje besteld je er twee krijgt, waarom weet ik niet maar wij hadden dat dus wel regelmatig.
Het weer is er ook heerlijk met niet te veel wind. Mooie stranden en gezellige mensen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:13

Ben vorig jaar half september op Gran Canaria geweest, ik vond het eerlijk gezegd echt helemaal niks...althans het was gezellig met degene met wie ik was en het strand was leuk maar verder was bijna alles dicht qua uitgaansmogelijkheden en de tenten die wel open waren, waren voor de homotoeristen..allemaal prima maar daar ga ik niet tussen staan een week lang.
Ook vond ik Playa del Ingles erg vervallen en oud. De omgeving en kust is wel veel mooier.

Wat ik nog vergeet, het waaide dagelijks behoorlijk hard en we hebben ook best veel regen gehad. Nou is dat niet gebruikelijk in die periode dus al met al hadden we gewoon pech haha.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:23

Ik ben op Gran Canaria geweest in december 2012 en op FuerteVentura in december 2013.
Ik vond het allebei wel erg leuk om naar toe te gaan. Leuke stadjes maar wua bezienswaardigheden valt het wel tegen. Het is niet extreem groot. Ik hoor veel verhalen over Tenerife en zou dus de volgende keer ook daar voor kiezen als we ooit nog eens naar de Canarische Eilanden gaan.

Qua tempratuur hadden wij het in december rond de 24 graden. Niet extreem heet maar gewoon een lekker zonnetje. We hebben ons daar prima vermaakt.
Het ligt er natuurlijk ook aan in wat voor hotel je zit.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:41

Wat verwachten jullie precies van een vakantie? :)

Inprincipe is het weer eind september nog goed te doen op de Canarische eilanden, maar als je echt helemaal zeker van het weer wilt zijn zou ik het iets verder weg zoeken.

Verder ben ik op elk eiland ongeveer geweest en hangt het er gewoon heel erg vanaf wat je wensen zijn. :)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:42

meisje2000 schreef:
gran canaria is ook prachtig, veel te doen overdag en het nachtleven is ook goed.
Wat je daar vaak wel hebt (nachtleven) is dat als je een drankje besteld je er twee krijgt, waarom weet ik niet maar wij hadden dat dus wel regelmatig.
Het weer is er ook heerlijk met niet te veel wind. Mooie stranden en gezellige mensen.

klopt die 2 drankjes voor de prijs van 1 heet 'Happy Hour' dat heb je op heel veel uitgaanseilanden... :)

meisje2000 schreef:

haha het is ook bekend bij de homo's als gayeiland XD

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:46

Ja ik heb t sindsdien ook over Gay Canaria :') niet dat ik er wat tegenheb maar om als jonge meiden een hele week tussen de mannen te zitten die t heel normaal vinden om elkaar overal te betasten bij het zwembad enzo..nou nee dat hoeft van mij niet. Als je dus wil gaan, geen hotel kiezen in de buurt van Jumbo mocht je dit ook niet zo'n relaxed idee vinden.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:48

AronenLoutje schreef:
Ja ik heb t sindsdien ook over Gay Canaria :') niet dat ik er wat tegenheb maar om als jonge meiden een hele week tussen de mannen te zitten die t heel normaal vinden om elkaar overal te betasten bij het zwembad enzo..nou nee dat hoeft van mij niet. Als je dus wil gaan, geen hotel kiezen in de buurt van Jumbo mocht je dit ook niet zo'n relaxed idee vinden.

lekker veroordelend... :')

zolang het geen speciaal gay hotel is is er niks aan de hand hoor!!
zat zelf in Buenos Aires... daar waren echt een paar homo stellen...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:50

Verwachting van vakantie: liggen op handdoek bij zwembad/strand, uitgebreid eten, 's avonds een terrasje of uitgaansgelegenheid bezoeken. Als activiteiten zullen we wat winkeltjes bekijken en als je echt iets op het eiland gezien moet hebben, zullen we ook daar langs gaan. We vinden "mensen kijken" erg leuk dus we moeten niet de enige zijn op het eiland.. Met homo's geen probleem, ik moet me als hetero alleen niet een uitzondering gaan voelen :)

Wat raad je aan petrichor? Altijd handig iemand die kan vergelijken :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:53

Ben 2 jaar geleden op Tenerife geweest, super leuke vakantie gehad!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:59

Heeft niks met veroordelen te maken ik voelde me er gewoon niet prettig bij en dat ze t heel normaal vinden prima, ieder z'n ding maar niet de mijne.

Ben ook op Tenerife geweest, vergeet ik helemaal..vond ik persoonlijk een mooier eiland al is dat wel wat langer geleden. Kennis van me was er begin van de zomer, er was niet heel veel qua uitgaan (of nog niet veel open dat kan ook) maar voor hapje/drankje prima.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:53

Ladyson schreef:
Verwachting van vakantie: liggen op handdoek bij zwembad/strand, uitgebreid eten, 's avonds een terrasje of uitgaansgelegenheid bezoeken. Als activiteiten zullen we wat winkeltjes bekijken en als je echt iets op het eiland gezien moet hebben, zullen we ook daar langs gaan. We vinden "mensen kijken" erg leuk dus we moeten niet de enige zijn op het eiland.. Met homo's geen probleem, ik moet me als hetero alleen niet een uitzondering gaan voelen :)

Wat raad je aan petrichor? Altijd handig iemand die kan vergelijken :)

Ik ben enkele jaren geleden bij hotel Escorial geweest, dit ligt in Playa del Ingles in Gran Canaria maar het is daar gewoon rustig en niks geen homo's gezien die elkaar betaste etc. := In dat hotel kan je heerlijk relaxen en het ligt ook nog eens dicht aan het strand.

Dit jaar gaan wij weer naar Gran Canaria maar naar een rustig gedeelte namelijk Maspalomas in hotel Tabaiba princess, ik ben er dus nog niet geweest maar het ziet er veelbelovend uit.

Tenerife zou voor jullie ook ideaal kunnen zijn, maar de stranden vind ik daar knap waardeloos, net als of je over Terschelling loopt al is het zand naar nog veel donkerde (Vulkanisch).

Mocht je een echt strandliefhebber zijn dan is Fuerteventura een top eiland, daar heb je eigenlijk gewoon bountystranden! :D

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:02

Maspalomas op Gran Canaria is ook mijn favoriet! Hotel Riu Club Gran Canaria is een aanrader.
Ik ga in november en zelfs dan is het meestal heerlijk weer, dus in september is het zeker goed. De sfeer vind ik er ook leuk, lekker druk, maar niet vervelend druk. 8-)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:10

Ik ben er benieuwd of het er volgende week maandag nog druk is, iedereen is dan ook weer naar school..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:11

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar mijn oom en tante zijn jarenlang naar Gran Canaria gegaan en hebben het geweldig gehad, dit jaar zijn ze naar Fuerteventura volgens mij.

Misschien heb je iets aan dit topic? [BEU] Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:16

Ik ben naar Playa del Ingles geweest met mijn man ( is al wel 7 jaar geleden inmiddels).
Wij zaten in het hotel Ifa Dunamar. Dicht bij het strand,uitgaans gelegenheden etc.
Wij hebben het daar super naar onze zin gehad en ook het hotel was super!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:19

Elk Canarisch eiland is mooi :). En op elk eiland is het in september qua temperatuur prima. De zon kan zich wel wat minder laten zien. Mijn familie woont op de Canarische eilanden en zij zitten in september in de avonden wel al met een trui aan.. Maar dan is het 22 graden buiten, wat voor hen voelt als 12. Ik ga binnenkort ook weer even lekker een paar daagjes over :). Ik kies even voor Gran Canaria :).

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:20

Wij zijn zowel naar Tenerife als Gran Canaria geweest. De laatste is prima als je voor zon, zee en strand heen gaat. Wil je toch wat meer ondernemen dan kan je beter naar Tenerife gaan.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:21

Wij zijn naar Tenerife en Gran Canaria geweest. Tenerife vond ik leuker! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:27

Ik ben zowel op Tenerife als op GC als op Lanzarote geweest.
Ik vind Tenerife veel leuker dan GC.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:29

Paar jaar geleden in oktober naar Tenerife geweest, en toen was het nog tegen de 30 graden aan. Alleen 's avonds koelt het wat sneller af. Maar heb echt een ideale strandvakantie gehad toen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:32

Grappig, ik vind Tenerife echt het minste eiland er af. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:40

Ik vond Lanzarote helemaal geweldig. :+:
Maar daar is het vaak net iets koeler.

Tenerife vind ik ook gewoon leuk om Las Veronicas. Echt hele leuke avonden daar gehad terwijl ik toen helemaal niet meer zo'n feestbeest was. Toen weer wel. :+

GC vond ik te massaal, te toeristisch.