Wat neem jij allemaal mee in je handbagage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wat neem jij allemaal mee in je handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:59

Hoewel de meeste mensen hun vakantie er al op hebben zitten heb ik hem nog te goed! :D

Maar goed dan rust de vraag wat neem je allemaal mee in je handbagage?

Ik neem sowieso mee mijn telefoon, labello, warm vest, oordopjes, aspirines, portemonnee, boek, tickets, paspoorten en natuurlijk een hele grote zak met dropjes van de kruidvat. <3

Wat nemen jullie zoal mee in de handbagage?
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 14-08-14 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rongyos

Re: Wat neem jij allemaal mee in je handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:02

extra paar contactlenzen (heb daglenzen), klein flesje vloeistof. Heb al een paar keer gehad dat de bagage was vertraagd en ik kan niet zonder lenzen :-)
Als het een lange vlucht is neem ik bv ook tandenborstel/pasta mee, lekker fris uit het vliegtuig stappen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:42

Wij hebben niet een hele lange vlucht, dus wat dat betreft is tandenborstel etc niet nodig. :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:44

Ik neem ook altijd een extra onderbroek en een extra tshirt mee het vliegtuig in. Mocht je bagage later aankomen, heb je in ieder geval wat schoons :D

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:47

iirrssjjee schreef:
Ik neem ook altijd een extra onderbroek en een extra tshirt mee het vliegtuig in. Mocht je bagage later aankomen, heb je in ieder geval wat schoons :D

Oja, dat doe ik trouwens ook altijd.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:48

Paspoort, portemonnee, telefoon, extra setje lenzen en bewaardoosje, aspirines, tampons ed, extra ondergoed, iPod, boek en alle zooi die vriendlief erbij in stopt :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:50

Telefoon, ipad, portomonee, sleutels, paspoort, de pil en kauwgom. De laatste keer had ik ook een hondje als handbagage :+ Maar die neem ik niet standaard mee. Haha.

Ik ben in de loop van de jaren steeds minder gaan meenemen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:52

Ik doe in handbagage altijd paspoort, portemonnee, mobiel, opladers en laptop. Voor hele lange vluchten ook nog een boekje ofzo. Verder nog dingen die bijv. in koffer niet meer past.
Eigenlijk is dat van een extra onderbroek en shirt, ook wel een goede xD Bij ons kwam ook de koffer van mijn broertje pas paar dagen later aan op vakantie, was voor hem ook wel handig geweest als ie wat extra bij em had xD

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:56

1234 schreef:
Ik doe in handbagage altijd paspoort, portemonnee, mobiel, opladers en laptop. Voor hele lange vluchten ook nog een boekje ofzo. Verder nog dingen die bijv. in koffer niet meer past.
Eigenlijk is dat van een extra onderbroek en shirt, ook wel een goede xD Bij ons kwam ook de koffer van mijn broertje pas paar dagen later aan op vakantie, was voor hem ook wel handig geweest als ie wat extra bij em had xD

Wij doen sowieso als we met zijn 2en gaan de spullen over koffers verdelen.
Dus als je meeneemt: 10 shirts, 3 korte broeken, 2 lange broeken en 4 jurkjes ofzo. Gooien we 5 shirts, 1 korte broek, 1 lange broek en 2 jurkjes bij een ander in de koffer! :D

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:00

Extra set ondergoed/kleding en ook altijd me bikini..
Tampons, oplader telefoon, boek, snoep, portomonee..

eigenlijk de meest voorkomende dingen die je onderweg nodig kan hebben (geld) en als je koffer niet aankomt heb je altijd nog setje kleding en bikini.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:06

Boek, portomonnee, medicatie, tampons, sokken en een vestje voor in het vliegtuig, ereader, ipod, telefoon oplader, wat te snacken, extra haarelastiekje, kauwgom en mijn knuffel :))

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:07

Bij mij verschilt het van de duur van de vlucht. Het volgende zit er altijd in
- reisdocumenten (Paspoort/ID, OV/treinkaatjes, reispapieren organisatie of hotel)
- portemonnee
- iPhone, iPad en oordopjes (incl oplader)
- puzzelboekje, leesboek
- fruit
- bril & zonnebril
- toilettasje met pleisters, minideo, pijnstillers, lenzendoosje incl vloeistof
Voor lange vluchten heb ik zo'n business class etui met oordopjes, maskertje, sokken, tandenborstel, tandpasta, labello, make-up doekje en mascara. Soms nog slippers als ik in de winter naar een warm land reis. Kan ik daar direct mijn winterschoenen omwisselen :)

Qua extra kleding neem ik eigenlijk nooit wat mee in het vliegtuig. Mijn (vlieg)reizen worden allemaal geboekt via de creditcard. Als mijn bagage dan niet tijdig aankomt kan ik op kosten van Mastercard het nodige halen :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 15:56

Oja en inderdaad alle nodige zooi die mijn vriend in mijn handtas gooit. Het word tijd dat mannen zelf met een handtas gaan lopen. :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:58

Ik neem alles mee in de handbagage. En ik heb ruim voldoende bij me voor 3 weken vakantie.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:01

O wat een handig topic! Wij gaan volgende maand op vakantie en twijfel altijd wat ik als handbagage mee zal nemen (en mee mag nemen). In het vliegtuig heb ik altijd mijn bril op en dan mijn lezen in de koffer.

Nu lees ik dat er een aantal ook hun lenzen en vloeistof meenemen in de handbagage. Hoe zat het ook alweer met vloeistof in je handbagage? Mag je nou wel of niet een x aantal ml meenemen?

En verder wat betreft reserve kleding en bikini, wat slim! Handbagage mag toch 5kg zijn, dus geen probleem.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:08

Ik ben toevallig dinsdag teruggekomen van vakantie, voor het eerst met het vliegtuig op zomervakantie dus ik zat ook even met de vraag 'Wat moet er in mijn handbagage?'. Ik heb de onderstaande spullen in mijn handbagage meegenomen:

- Telefoon (met muziek, dus anders iPod o.i.d.)
- Boeken, tijdschriften.
- Pennen.
- Oortjes.
- iPad.
- Opladers voor mijn telefoon en iPad.
- Zonnebril.
- Haarelastiekjes + borstel.

Dit was het geloof ik wel, wij mochten 10 kg. handbagage meenemen, maar hier kom je naar mijn idee niet zo snel aan.

Fijne vakantie gewenst!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:09

Ik neem altijd wat extra kleding mee, stel je voor dat je koffer ineens zoek raakt? Heb je iig wat schone kleding bij je voor de komende dagen.

verder moet je uitkijken met etenswaar en snoep. Hangt er vanaf naar welk land je gaat want er zijn landen (Denk oa Australie) waar je dat dus absoluut niet mee mag nemen!! naar de meeste Europese landen mag het vaak wel.

Ik heb twee weken geleden alles in mijn handbagage gedaan omdat ik er bij het online thuis inchecken achter kwam dat je zelfs bij KLM nu extra voor je koffer moet betalen. Ik vond dat zo'n onzin (Ik betaal al extra omdat ik met KLM vlieg, en nu mag ik niet eens gratis een koffer meenemen?!) dat ik alles in een grote reistas heb geflikkerd die aan de normen voldeed en geen haan die er naar kraaide. Alleen kon ik nu geen fles plaatselijke drank meenemen (Tenzij op het vliegveld gekocht) en ook de grote flessen shampoo mochten niet mee maar gelukkig had ik mini's.

Dus als je bijv. een weekje gaat en niet veel nodig hebt kan dat ook.

Houd wel in de gaten wat wel en niet mee mag, dit kan je makkelijk via google vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:12

Laptop, verzekeringspapieren, iPhone, paspoort, evt reserveringen, ipod & oordopjes & boeken die ik toch nooit lees. :=

Extra kleding neem ik nooit mee, heb op de bestemming al genoeg kleding liggen. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 16:14

Cardy schreef:
O wat een handig topic! Wij gaan volgende maand op vakantie en twijfel altijd wat ik als handbagage mee zal nemen (en mee mag nemen). In het vliegtuig heb ik altijd mijn bril op en dan mijn lezen in de koffer.

Nu lees ik dat er een aantal ook hun lenzen en vloeistof meenemen in de handbagage. Hoe zat het ook alweer met vloeistof in je handbagage? Mag je nou wel of niet een x aantal ml meenemen?

En verder wat betreft reserve kleding en bikini, wat slim! Handbagage mag toch 5kg zijn, dus geen probleem.

Je mag maximaal 100ml vloeistof meenemen in je handbagage.

Ik vraag mij dan ook af, mag ik wel Kruidvat dropjes meenemen of is dat iets wat je achter de douane moet kopen? :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:16

Mijn E-reader, mobiel, sleutels, portomonee, reispapieren, oplader voor mijn elektronische apparaten ivm regels reizen USA, kauwgommetjes, snoepjes, vochtige doekjes, losse euros en dollars, sokken. Esta, tickets en paspoort.

Je mag vloeistoffen meenemen, maar max 100ml per verpakking met een max van 1 liter totaal en in een doorzichtige plastic zak.
Laatst bijgewerkt door Keet op 14-08-14 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Je mag gewoon dropjes meenemen.

Rongyos

Flesjes van 100ml in een ziplockzakje van een 1 liter is de regel. Passen wel een paar flesjes in ;-)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 16:18

Anthea schreef:

Gelukkig maar! Dat worden mijn eerste dropjes na heel veel kilo's kwijt te zijn geraakt, dus je kan wel nagaan dat ze heel belangrijk zijn. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:19

kleding sowieso, ook omdat ik op vakantie meestal naar een warm land ga en dan wil ik me gelijk omkleden als ik uit het vliegtuig kom :j
verder; tickets ( :+) telefoon, tijdschriften, portemonnee, zonnebril/gewone bril en zulk soort rommel :D. En de rest wat niet in de grote koffer paste.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:20

Anthea schreef:

Dat hangt er dus vanaf waar je heen gaat. (Zie mijn eerdere post.)