RyanAir; koffer bijboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

RyanAir; koffer bijboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:31

Hoi!

Volgende week vlieg ik samen met een vriendin naar Mallorca, met Ryan Air.
Nu hebben we bij de boeking aangegeven geen ruimbagage mee te nemen, maar nu begin ik te twijfelen of een koffer voor ons samen niet handiger is, ivm vloeibare dingen als zonnebrand etc. We kunnen daar natuurlijk alles kopen, maar als we nog makkelijk een koffer kunnen bijboeken zou dat ideaal zijn.

Maar mijn vraag is alleen: hoe?!
Iemand hier ervaring mee? Ik vlieg best veel, maar nog nooit met RyanAir gevlogen. Ook nog nooit een koffer bijgeboekt!

Ben benieuwd of jullie mij kunnen vertellen hoe en wat...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:38

Citaat:
Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken tegen betaling van de geldende ingecheckte bagagetarieven door een keuze te maken uit toegestane in te checken bagage van 15 of 20 kilo gedurende het maken van de eerste boeking. Nadat de boeking gemaakt is kunt u ingecheckte bagage toevoegen aan de reservering via de Mijn boeking beheren sectie op tot 4 uur voor het geplande vertrek van de vlucht. De ingecheckte bagagetarieven worden berekend per persoon/per enkele vlucht en zijn met korting als u online boekt. Wanneer u de boeking maakt via een Ryanair call center of op de luchthaven, zullen er hogere tarieven gelden, dit geldt ook voor vluchten naar/van de Canarische eilanden, en een aantal skiroutes, een aantal andere bestemmingen en voor reizen in de hoogseizoen maanden juli en augustus. De tarieven kunnen variëren; wanneer u de ingecheckte bagage boekt en betaalt, geldt het tarief van dat moment.

http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaard ... edbaggage/

Als ik dit zo lees moet je kunnen inloggen bij mijn boeking en daar zou je ergens bagage kunnen toevoegen?

Edit: Ik denk trouwens dat het wel goedkoper is om de vloeistoffen ter plaatse te kopen in plaats van een koffer mee te nemen. Ryanair staat er bekend om duur te zijn met koffers ;)

Edit 2: https://www.bookryanair.com/SkySales/Bo ... ageBooking
Bij deze link kan je de optie 'extra service - In te checken bagage/Transfers/Parkeren' aanklikken, als het goed is kan je dan ook nog een koffer toevoegen.

Simbaa

Re: RyanAir; koffer bijboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:44

Je moet inderdaad inloggen en dan wijst het grotendeels vanzelf! :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:56

Ga zo eens kijken, thanks. :D

Iemand die ook de kosten weet?
Als het echt zo duur is dan koop ik liever daar shampoo en zonnebrand. :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:04

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:05

45€ per koffer per vlucht.
Dus 90€.

Geloof ik..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:15

Daar zou ik inderdaad even goed naar kijken. Je mag trouwens bij Ryanair voortaan 2 stuks handbagage. 1 Trolley en een kleine handtas. Dat scheelt al weer een beetje ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:16

Simbaa schreef:
Daar zou ik inderdaad even goed naar kijken. Je mag trouwens bij Ryanair voortaan 2 stuks handbagage. 1 Trolley en een kleine handtas. Dat scheelt al weer een beetje ;)

Ja, maar dan heb je nog steeds geen zonnebrandcrème :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:17

Je kan nog best veel vloeibaar spul meenemen hoor. Ik heb 1,5 week geleden nog met Ryanair gevlogen zonder ruimbagage, heb er geen last van gehad. Je mag in totaal een liter meenemen (als t in dat zakje past iig), met maximaal 100ml in een flesje, per persoon.
Zonnebrand, shampoo en after sun hebben we daar gekocht. Zelfs nog wat van de after sun weer meegenomen, gewoon overgegoten in een ander flesje onder de 100 ml.
Edit; als je zo graag zonnebrand mee wilt nemen, kan je t ook gewoon overgieten naar een ander flesje, wat wij dus ook in op de terugweg jebben gedaan. Zou t wel in een flesje doen waar je t niet ziet (niet doorzichtige dus). Merkt niemand :D
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 13-08-14 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:19

Ik moest 25 per vlucht betalen (dus 50 in totaal) voor een bagage van 15 kgin het ruim.
Je kan ook voor meer dan 15 kg kiezen, maar dan is het duurder
Maar ik heb dat wel samen met mijn ticket geboekt, ik weet niet of er nog kosten bijkomen als je het later doet.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:27

Dank jullie voor de reacties!
Heb net even gekeken, maar vind een koffer toch best prijzig in vergelijking met nieuwe zonnebrand en shampoo. :P

Had gehoopt dat het goedkoper zou zijn, maar ik houd t toch maar op enkel handbagage!