Projecten in het Midden Oosten of Zuid Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Projecten in het Midden Oosten of Zuid Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:21

Dag lieve bokkers!

Ik ben opzoek naar een paar lokale organisaties in het Midden Oosten of Zuid Amerika om vrijwilligerswerk te doen. Ik wil niet via grote organisaties aan de slag, want deze vragen teveel geld dat in de verkeerde zakken verdwijnt. Ik steun liever lokale kleine organisaties. Ik vind het dus geen probleem om financieel wat neer te leggen, maar het moet redelijk blijven.
Mijn voorkeur gaat uit naar het Midden Oosten, in bijvoorbeeld vluchtelingenkampen of weeshuizen etc.
Projecten in Zuid Amerika die zich richten op extreme armoede zijn ook meer dan welkom.
Ik google me suf, maar kan eigenlijk alleen maar grote internationale organisaties vinden, terwijl ik juist lokaal en klein wil sponseren en helpen.
Weten jullie wat organisaties waar je vrijwilligerswerk kunt verrichten (of hostfamilies) zonder dat ik een rib en nier hoef te verkopen?

Graag hoor ik jullie suggesties :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:49

http://globalhelpswap.com/

Hier stonden in het verleden nog wel een aantal projecten in het Midden-Oosten op, voornamelijk in Jordanië.

Babeth

Re: Projecten in het Midden Oosten of Zuid Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:02

Bedankt voor je reactie! Helaas staat er momenteel niks op dat ik zoek. Ik hou het in ieder geval in de gaten! :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:37

Studeer je trouwens? In dat geval zou je ook eens op AISEC kunnen googlen :j

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:42

Jáá! Bij Plan My Gap Year heb je hele leuke projecten. Engelse organisatie maar als nederlander kun je je ook gewoon aanmelden. Ben er zelf mee naar Cambodja gegaan, betaalde daar 500 euro voor 4 weken vrijwilligerswerk, maar dan heb je inclusief appartement en 3x eten per dag. Valt niet tegen dus, ze beschrijven precies waar het geld naartoe gaat. Erg leuke landen, allemaal fijn geregeld, veilige plaatsen om te werken (want vergis je niet..soms zijn de regeltjes bij vrijwilligerswerk niet bepaald tof als de plekken niet bekend zijn, onze normen en waarden zijn immers heel anders)

Zelf heb ik een super leuke tijd met ze gehad, en mijn beste vriendin zit nu in Ghana met dit project, ook zij vindt het erg leuk!

Hopelijk vindt je iets fijns :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:42

@Narya, Nee ik ben geen student meer. :)

Ik ben inmiddels in contact met een paar locals in Palestina en Irak, wie weet wat daar uit komt rollen. :)

@Love_Boyke, dank je! Ik ga even rondsnuffelen op de website. :)

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:54

Wat je ook kunt doen is jezelf aanmelden op workaway.info :) Betaald je eenmalig inschrijfgeld dacht ik, maar hier vindt je héél veel bedrijfjes/vrijwilligersprojecten rond de hele wereld. Net even gekeken en er zijn er 602 in zuid amerika, waarvan 50 daarvan als vrijlliger bij projecten met mensen.
Palestina..zou ik momenteel even overslaan en wachten tot het (ooit hopelijk..) wat rustiger wordt. Hoe mooi het ook kan zijn om daar te helpen, het heeft nu best veel risico's.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:57

Bij workaway sta ik al ingeschreven, alleen hebben ze daar momenteel niet echt projecten die mij aanspreken. Dat is meer helpen op boerderijen, in hostels/hotels. Ik heb er overigens 3 gevonden daar in Palestina en die heb ik al benaderd. :)
Palestina heeft momenteel veel risico, dat klopt. Maar dat weerhoud mij er niet van te gaan. :)

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:16

Natuurlijk helemaal voor gaan als je de risico's wilt nemen! Misschien dat het in sommige plekken meevalt, al zou ik wel graag 'heel' terugkomen als ik jouw was haha. Natuurlijk is het super super tof om in zo'n landen ook maar iets te kunnen betekenen, maar misschien dat je momenteel vanuit thuis meer kan betekenen dan in het land zelf. Oftja, je kunt er veel betekenen, maar kijkend naar de risico's met de situatie waar je jezelf inplaats... Even goed over denken, maar als je het zeker weet gewoon doen natuurlijk. Zie aan je site dat je waarschijnlijk al veel reiservaring hebt, dus misschien dat je dan beter de afweging kan maken.

Zelf in Cambodja 3 mensen neergeschoten zien worden, puur toeval. Maar in een land als Palestina momenteel, tja... goed over nadenken of je dit zelf aan zou kunnen. Het is niet alleen helpen/rozengeur en manenschijn; kindjes blij enz. Maar aan je reiservaring te zien zul je dat vast wel weten :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:33

Ik ben me zeer bewust van de risico's. Ik ben niet iemand die ondoordachte dingen doet.
Veel mensen begrijpen mijn keuze niet en dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen. Maar het is en blijft uiteindelijk mijn eigen keuze en ik ben me er ook van bewust dat ik dan ook zelf eventuele gevolgen onder ogen moet zien. :)