koffer stuk, reisverzekering dekt niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

koffer stuk, reisverzekering dekt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:08

Hallo Allemaal,
Na dat wij op Dalaman (Turkije) geland waren afgelopen dinsdag zag ik dat mijn nieuwe koffer 30 Juni gekocht,eerste vliegreis stuk was. Er zat een scheur in de bovenkant.
Dit heb ik gemeld bij de reisverzekering maar deze gooien het op eigen risico tot 50 euro
De koffer was 49.99
Hoe kan ik dit nu anders vergoed krijgen?
Duidelijk de schuld van schiphol. Er zaten ook veel zwarte vegen op en beschadigingen(dat had ik wel verwacht, maar is wel het teken van grof gebruik!)
Wie kan mij helpen?
Op internet had ik wel al gevonden dat je het meteen moet aangeven op schiphol, maar waar doe je dat?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:10

even op google gekeken op koffer kapot aansprakelijkheid schiphol.. en dan vind ik

http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrij ... et-ik-doen

dit had je eigenlijk wel gelijk op het vliegveld al moeten aankaarten denk ik.

property irregularity report + maatschappij op google intoetsen

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:14

Ik vlieg morgen ochtend terug. Dus ben morgen nog op schiphol. Aankaarten in Turkije had ik nog niet aangedacht.

Edit die website al gevonden. Had ergens ook al een klachten formulier ingevuld maar die wilxe niet verzenden en er stond geen reden bij:(
Laatst bijgewerkt door Bonnyyyyyy op 11-08-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:15

Waarschijnlijk heb je nog wel garantie op de koffer, wellicht kun je het via daar spelen.

Bonnyyyyyy

Re: koffer stuk, reisverzekering dekt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:17

Garantie was 30 dagen helaas heb ik daar dus niks aan:(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:18

Winged schreef:
Waarschijnlijk heb je nog wel garantie op de koffer, wellicht kun je het via daar spelen.

ik denk niet dat die door gebruik dekt, zeker niet op een vliegveld..
dat geld vooral als het door een fabricage fout is gebeurd..

als ze er op het vliegveld mee gegooid hebben of van een kar gevallen of langs wat scherps.. dan is dat makkelijk herkenbaar als 'slecht' gebruik.. en dan geld de garantie niet meer..

al moet ik zeggen. koffer 49.95 is wel redelijk goedkoop (voor een grote koffer).. dus weet gaat de 'te matige kwaliteit om vliegtuig te overleven' vlieger op

---

zag dat die al verlopen is ook :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:24

Nou dat een goedkope koffer het niet overleefd wil niks zeggen. Mijn broer had een koffer van over de 100 euro gekocht en deze was ook kapot gegaan. Kwaliteit maakt helemaal niks uit, ze moeten gewoon voorzichtiger met je koffer omgaan.
Toen mijn koffer op weg naar New York kapot was gegaan ben ik gelijk op JFK naar een meneer gegaan. Deze vertelde mij dat ik geen recht op vergoeding had aangezien dit buiten de vergoeding lag. Het zat mij niet lekker en ben op de terugkomst naar een KLM personeelslid gegaan, verhaal uitgelegd. Deze gaf mij een telefoonnummer en die moest ik bellen. De dame aan de lijn vertelde mij dat je het inderdaad bij aankomst moest aangeven. Maar omdat ze op JFK mij dit niet gaven heeft de aardige dame het ongeval op de terugvlucht gezet. Zo heb ik toch mijn geld teruggekregen.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:25

Het was indd een redelijk goedkope koffer van de lidl. Wel met hard plastic, ik zag meer koffers voorbij komen van lidl en de recensies waren ook goed over dezd koffer. Vandaar mijn aankoop. Ben overigens ook maar een student haha

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:27

Hm dan ga ik op schiphol ook maad eens iemand van corendon oid opzoeken! (Wij vlogen met corendon.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:28

Goedkope koffer of niet, ze behoren je koffer gewoon netjes te behandelen en niet ermee te gooien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:28

Bonnyyyyyy schreef:
Hm dan ga ik op schiphol ook maad eens iemand van corendon oid opzoeken! (Wij vlogen met corendon.)

Ik weet niet hoe het bij Corendon gaat, nogal een verschil met KLM.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:34

Dat zeker. Maar dan horen wij het wel;) bedankt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:38

elenaMM77 schreef:
even op google gekeken op koffer kapot aansprakelijkheid schiphol.. en dan vind ik

http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrij ... et-ik-doen

dit had je eigenlijk wel gelijk op het vliegveld al moeten aankaarten denk ik.

property irregularity report + maatschappij op google intoetsen

Inderdaad, je had het gelijk moeten aangeven/ aankaarten, anders valt er niks meer te bewijzen dat het daar is gebeurd.

En eigen risico tot 50 euro naar waarde van een koffer, daar was je mee overeengekomen met de verzekering, dus inderdaad daar kan je het niet op gaan verhalen.

De schuldige van beschadiging daar kan je het altijd op verhalen mits het bewezen is.
Vandaar dat je gelijk aan de bel had moeten trekken.

Maar ik snap wel dat je op dat moment er niet aan dacht.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 16:15

Ik heb helaas dus niet goed gekeken bij afsluiten van de reis verzekering:(
Als de scheur erger word geef ik het aan dat het op de terug weg is gebeurd. Op de luchthaven van turkije moesten we ook al snel naar onze transferbus. We waren helaas al een van de laatste met de koffers.i

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:25

Je kunt proberen om alsnog het merk / winkel te benaderen en te vertellen dat je de koffer in juni hebt gekocht en deze direct tijdens het eerste gebruik is stuk gegaan.

Ook al valt het niet meer binnen de ruil periode veel merken of winkels geven toch vaak een vergoeding of ten minste een kadobon.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 16:40

Hm ik zal het eens aan mijn manager vragen. Heb het bij mijn eigen werk gekocht.
Trouwens, ik heb net alle voorwaarden door gelezen en er staat niks in over de 50 euro eigen risico??

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:46

Als je het in dalaman hebt opgemerkt, hoe weet je dan met zekerheid wie de schuldige is c.q. waar de schade is ontstaan?

Dat kan zowel in Nederland als in Turkije gebeurd zijn. Of in de lucht :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:46

1 keer is genoeg, dus dubbele post verwijderd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:49

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 17:55

Sorry dat is waar!
Bedankt voor de link al is deze al eerder gepost.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:12

toen wij met finnair vlogen was het ook gebeurt, direct gemeld en die week mochten we een nieuwe koffer uitzoeken.
bij een winkel die hun hadden aangegeven, met een vrouwtje die alleen maar fins sprak.
maar ik denk als je het wil verhalen op iemand, dan moet je bij de luchtschapmaatschappij zijn. Het kan ook gewoon in Turkije zijn gebeurt.