Wintersport, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Wintersport, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:37

Hallo bokkers!

Ik ben net terug uit het warme Spanje, maar ik kijk nu alweer uit naar de wintersport! :D
Ik ben 2 jaar achter elkaar naar La Joue Du Loup geweest, dit beviel mij heel erg, maar er is mij te weinig km aan pistes (zo rond de 150km),
Mijn vriend en ik willen dus graag een wat groter gebied hebben!
Hebben jullie misschien nog tips van gebieden + hotels waar we dan kunnen verblijven?

Het liefste de volgende eisen van het gebied/hotel:
- Ongeveer 8 dagen weg (dus 6 dagen skiën) vinden wij lang zat.
- We willen met een busreis heen, aangezien we niet over eigen vervoer beschikken.
- De kosten niet te hoog graag! La Joue Du Loup was lekker goedkoop (rond de 300,- pp voor alles!), dus graag weer rond die prijs.
- De periode is (liefste) meteen de week na de kerst.
- Skigebied groter dan 150 km (maakt niet uit als je daardoor naar meerdere dorpen moet).
- 's Avonds iets te doen in het dorp (ookal is het een cafe ofzo).
- Liefst een binnenzwembad bij het hotel!
- Gezelschap maakt ons niet uit, hoeven niet perse jongeren te zijn ofzo!

Ik zat zelf naar het gebied Les Sybelles te kijken, is dat wat voor ons?

Alvast bedankt!

iirrssjjee

Re: Wintersport, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 18:20

Oohja, we willen niet al te veel rode en zwarte pistes. We zijn nogal beginnend :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:22

wij gaan naar flachau. Ik heb vorige week geboekt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:26

Ik ben trouwens ook in Val thorens geweest, was ook fijn boarden. Ik kon toen nog niks dus is zeker ook voor beginners

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:52

les sybelles is heel leuk. Saalbach-hinterglemm ook, dat is een fijn skigebied voor beginners, je kunt zo een dag skien op alleen blauwe pistes :). Zelf vind ik oostenrijk leuker dan frankrijk, hoewel je in frankrijk vaak grotere gebieden hebt :P

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:22

verootjoo schreef:
Zelf vind ik oostenrijk leuker dan frankrijk, hoewel je in frankrijk vaak grotere gebieden hebt :P

Dat vind ik ook.
Chamrousse in Frankrijk ben ik ook geweest, is ook voor herhaling vatbaar en niet te duur.
Ski amadé is ook een mooi gebied (welke plaats je ook zit, je kan overal heen), ook ruimte voor beginners omdat het gebied zo groot is. Wij zitten zelf altijd in Flachau of Wagrain.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:51

Kijk eens op www.waarligtdesneeuwwel.nl voor december. Dan weet je tenminste zeker dat de bestemming die je kiest ook een flink pak sneeuw heeft tijdens je skivakantie. Dat is in december namelijk lang niet overal zeker!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:08

Wat in Frankrijk blauw is is in Oostenrijk rood.
Voor de makkelijkere pistes kun je dus beter naar Oostenrijk vaak. Wij zitten altijd in Kleinwalsertal. Mooi, niet te groot gebied met lange en korte, brede pistes. Je kunt met de bus zo'n 10 minuten rijden voor wat meer uitdaging. :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:16

Wij willen niet in december gaan. Wij gaan in januari.
Ook willen wij niet naar Oostenrijk, vanwege dat je dan eigenlijk altijd met een bus naar de pistes moet. Ook hoeven de pistes niet makkelijk te zijn want we hebben al wat ervaring. Het is meer dat we niet alleen maar rood en zwart willen doen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:18

iirrssjjee schreef:
Ook willen wij niet naar Oostenrijk, vanwege dat je dan eigenlijk altijd met een bus naar de pistes moet. Ook hoeven de pistes niet makkelijk te zijn want we hebben al wat ervaring. Het is meer dat we niet alleen maar rood en zwart willen doen.

dat is onzin hoor. Wij gaan ook naar Oostenrijk en we zitten gewoon aan de piste

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:20

bliver schreef:
iirrssjjee schreef:

dat is onzin hoor. Wij gaan ook naar Oostenrijk en we zitten gewoon aan de piste

Bij de meeste plaatsen in Oostenrijk moet je wel met een bus naar de pistes toe.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:23

Ja Maar dat akn je in frankrijk ook treffen en in duitsland ook. Gewoon bij het zoeken aantikken dat je bij de piste wilt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:28

bliver schreef:
Ja Maar dat akn je in frankrijk ook treffen en in duitsland ook. Gewoon bij het zoeken aantikken dat je bij de piste wilt.

Als je er dan ook even bij wil zeggen waar jij altijd zit ;). Want via Sunweb kreeg ik dan maar 2 accommodaties te zien in Oostenrijk en die waren flink boven ons budget.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:44

iirrssjjee schreef:
bliver schreef:

Als je er dan ook even bij wil zeggen waar jij altijd zit ;). Want via Sunweb kreeg ik dan maar 2 accommodaties te zien in Oostenrijk en die waren flink boven ons budget.

Wij zitten dit jaar in flachau. We heben geboekt via skichalets.nl Maar wij gaan wel met een groep dus dat drukt de kosten. Wij betalen 345 all inclusive voor 8 dagen :j *\o/* komt alleen skipas nog bij.

We zijn ook een keer in Val thorens geweest. daar betaalden we 290 voor 8 dagen inclusief skipas maar exclusief eten en drinken en ook geen handdoeken enz.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:48

Jammer dat je alleen met de bus wilt.

Ik vind het fijnste skiën in Noorwegen, Zweden en Finland. Altijd voldoende goede sneeuw, prachtige verlichte pistes, niet te druk

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:50

Ook in Oostenrijk kun je aan de pistes.

Dat blauw in Frankrijk, rood in Oostenrijk is vind ik overigens echt onzin. Ik heb in Frankrijk een stuk makkelijkere blauwe pistes gehad dan in Oostenrijk, dus dat zal ongetwijfeld per gebied verschillen.

Ik ben in Frankrijk paar jaar terug naar Portes du Soleil geweest. Wij zaten toen in Chatel, maar je zou ook voor Avoriaz kunnen kijken, vanuit daar kun je echt prachtig skien!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:57

Polen misschien?
Gaan mijn tante en oom + neefjes vaak heen!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:10

janouk schreef:

Ik vind het fijnste skiën in Noorwegen, Zweden en Finland. Altijd voldoende goede sneeuw, prachtige verlichte pistes, niet te druk

wat kost een weekje in die regio? ik schat een stukje meer dan frankrijk of oostenrijk of niet?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 16:28

janouk schreef:

Vliegtuig mag ook hoor haha.

Zolang we maar niet met eigen auto moeten!

Citaat:
Wij zitten dit jaar in flachau. We heben geboekt via skichalets.nl Maar wij gaan wel met een groep dus dat drukt de kosten. Wij betalen 345 all inclusive voor 8 dagen :j *\o/* komt alleen skipas nog bij.

We zijn ook een keer in Val thorens geweest. daar betaalden we 290 voor 8 dagen inclusief skipas maar exclusief eten en drinken en ook geen handdoeken enz.

Val Tho heb ik ook al naar gekeken maar ik kom niet onder de 500,- pp uit...?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:10

Wat voor accomodatie zoek je dan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:18

bliver schreef:

Maakt me geen bal uit xD

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:28

www.wintertrex.nl heb je ook leuke aanbiedingen :j Maar ik boek meestal bij de accommodatie zelf.

In Frankrijk heb je ook groene pistes, ik ga toch het liefst naar Oostenrijk.
Zweden lijkt me ook wel een keer gaaf!!

Misschien komen hier straks nog leuke suggesties voorbij:
Wintersport 2014/2015

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:28

iirrssjjee schreef:
bliver schreef:

Maakt me geen bal uit xD

ow wacht ff. Wij gingen met eigen vervoer :oo dat is natuurlijk het prijsverschil :D Foutje O:)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:32

Wij zijn afgelopen winter naar Saalbach geweest en dat heeft eigenlijk alles wat jij zoekt. Als je in een appartementje iets (misschien niet eens nodig) uit saalbach of hinterglemm gaat zitten red je het voor dat geld makkelijk. Is is daar een hoop te doen, je kunt tot 22:00 skieen op bepaalde pistes, altijd feest en apres-ski en alles is heel goed verbonden met liften etc. Je kunt echt iedere dag een andere route nemen. Ik ben redelijk beginner en kon daar heel goed uit de voeten!

Zelfs vanuit de randdorpjes gingen skiliften! Ideaal en heel goedkoop zo!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:50

Wij zijn vorig jaar naar Wagrain geweest en wat een vriendelijk gebied is dat! Was echt top en misschien dit jaar weer