3 Dagen Londen, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle

3 Dagen Londen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 21:40

Mijn vader moet voor zijn werk veel reizen door Europa heen en wanneer ik dan toevallig op dat zelfde moment vakantie heb mag ik wel eens mee. Daarom kan ik in de komende week voor heel goedkoop een paar dagen met hem mee naar Londen. *\o/*

Ik ben al twee keer eerder naar Londen geweest en ik vind het echt een geweldige stad, maar de standaard sightseeing en toeristische attracties heb ik inmiddels al wel gezien. Ik vroeg me af of er hier op bokt nog mensen zijn die goede tips hebben over plekjes of winkels die leuk zijn om te bezoeken. Ik moet me ook een dag in mijn eentje vermaken dus ik wil van te voren al wel wat dingen bedacht hebben om heen te gaan. Ik vind het zelf altijd leuk om de wat meer 'alternatieve' delen van een stad te zien. :)

iirrssjjee

Re: 3 Dagen Londen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:41

Ik volg even! Ga binnenkort met mams samen naar Londen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:44

Harrods! Mega warenhuis van ik geloof 9 verdiepingen. Het is er wel gigantisch duur dus vooral leuk om te kijken, lopen ook echt van die sjeiks etc. rond erg leuk om te zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:03

Harrods, Covent Garden, Oxford Street, London Dungeon, Aquarium, London Eye, Rondritje in zo'n dubbeldekker, Museum of natural History,

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:04

Eten bij Ottolenghi (Nopi) in de Warwick Street en bij Manna (vegan restaurant, adres weet ik niet zo snel). Verder een taartje eten bij la Durée! Het restaurant van Ottolenghi is echt een aanrader, heerlijk gegeten! De markt op (denk ik) Portobello Road is ook leuk, wel extreem toeristisch. In het weekend is er volgens mij een 'antiek'markt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:12

De meeste musea in London zijn gratis. Mijn advies is om naar het Victoria en Albert Museum, het British museum (heel interessante Egyptische collectie) en het Natural History Museum met fossielen van dinosaurussen te gaan.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:18

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:21

Aah de London Dungeon is ZO leuk! Je moet er wel van houden hahaha. British museum vond ik ook gaaf, maar vooral om de fantastisch mooie hal met lichtkoepel <3 :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:25

melody7 schreef:
Harrods! Mega warenhuis van ik geloof 9 verdiepingen. Het is er wel gigantisch duur dus vooral leuk om te kijken, lopen ook echt van die sjeiks etc. rond erg leuk om te zien :D

Harrods vond ik vreselijk. Ik krijg het echt benauwd in die winkel, met name omdat ik de orientatie kwijt raak en de uitgang niet meer vindt. Gedenkplek voor Dodi en Princess Diana nog tot daar aan toe, ik ben op de ruiterafdeling geweest en die viel vies tegen. Jawel, ze kunnen van alle voor je bestellen en ik heb op het punt gestaan om een rosborstel voor 20 pond (!!!!!) aan te schaffen alleen omdat er een Harrods logo opstond, maar op een of andere manier wilde mijn portemonnix niet uit mijn zak vandaan.

Dus nee, Harrods is niet aan mij besteed. Als je er leeuwenpups kunt kopen, en je niet zeker weet of deze pups wel een goede toekomst tegenmoet zien, dan is de verkopende zaak bij mij al minderwaardig....walgelijk gewoon.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:27

Ik zou niets anders doen dan in de Primark shoppen _O-
Maar ik kan je niet helpen want ik ben maar 1 dag op uitstap geweest met school naar Londen :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:29

Voor Primark hoef je nu echt niet naar London. Voor Madam Tussauds nou ook niet....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:30

Cassidy schreef:
melody7 schreef:

Harrods vond ik vreselijk. Ik krijg het echt benauwd in die winkel, met name omdat ik de orientatie kwijt raak en de uitgang niet meer vindt. Gedenkplek voor Dodi en Princess Diana nog tot daar aan toe, ik ben op de ruiterafdeling geweest en die viel vies tegen. Jawel, ze kunnen van alle voor je bestellen en ik heb op het punt gestaan om een rosborstel voor 20 pond (!!!!!) aan te schaffen alleen omdat er een Harrods logo opstond, maar op een of andere manier wilde mijn portemonnix niet uit mijn zak vandaan.

Dus nee, Harrods is niet aan mij besteed. Als je er leeuwenpups kunt kopen, en je niet zeker weet of deze pups wel een goede toekomst tegenmoet zien, dan is de verkopende zaak bij mij al minderwaardig....walgelijk gewoon.

Die ruiterafdeling heb ik niet eens gezien joh _O- Het is er idd erg groot en makkelijk om te verdwalen maar benauwd vond ik het er niet.. nu was ik gewoon in een weekend midden in het jaar dus dat scheelt toch weer denk ik :) Er is ook een of andere speelgoed winkel met ook zoveel verdiepingen, daar was het wel echt héél benauwd toen :=

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:31

Ik ben nu meerdere keren in Londen geweest en heb vaak ook een matinee gepakt van een musical. Er draaien namelijk genoeg geweldige musicals daar! :D

melody7 schreef:
Er is ook een of andere speelgoed winkel met ook zoveel verdiepingen, daar was het wel echt héél benauwd toen :=[/

Dat is Hamley's.
Hartstikke druk daar, ja!
Laatst bijgewerkt door Ashley5 op 09-08-14 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:32

Ik kom net terug vanuit Londen!
Ik vind de warenhuizen erg leuk om in te kijken (harrods & selfridges).
Ik weet niet waar je precies van houdt maar ik ben 5 dagen geweest en er is genoeg te zien, je kunt bijvoorbeeld naar het Britisch Museum, Covent Garden (erg gezellig!), St. Paul's Cathedral, wandelen rond de Tower bridge etc.

Verder is Oxford street een grote winkelstraat maar de meeste winkels zijn ook gewoon in Nederland, daarom vond ik dat niet zo bijzonder.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:33

Ik zou vooral de Londen pass pakken, bespaard echt super veel! En zo kan je ook alle belangrijke plekken zien :) maar ook de minder populaire!

Maar dat is standaard natuurlijk, is er geen hippie rommelmarkt ergens?
Laatst bijgewerkt door Furrow op 09-08-14 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:34

oh en in Hyde park zijn veel eekhoorns! ook leuk om te zien.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:34

Geen idee hoe Camden er tegenwoordig bij ligt. Er is de afgelopen jaren een paar keer brand geweest op Camden Market, maar ik kwam er iig altijd graag. Sowieso de sfeer van Camden Town, ik kon er zo een dag rondlopen.

Website van Camden Market, het ziet er iig redelijk levendig uit: http://www.camdenmarket.com/

En ik kan ook zo een middag in Hyde Park zitten bij mooi weer. [Edit] Idd eekhoorntjes kijken. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:35

Ik zou trouwens ook echt naar een musical gaan, liefst We Will Rock You als die nog draait :)) Die is echt geweldig, als je 's middags naar Picadilly gaat kun je vaak goedkopere kaartjes krijgen dan als je ze van te voren besteld, echt zeker de moeite waard :) En Picadilly vind ik zelf ook een erg leuk stuk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:36

Ashley5 schreef:
Ik ben nu meerdere keren in Londen geweest en heb vaak ook een matinee gepakt van een musical. Er draaien namelijk genoeg geweldige musicals daar! :D

melody7 schreef:
Er is ook een of andere speelgoed winkel met ook zoveel verdiepingen, daar was het wel echt héél benauwd toen :=[/

Dat is Hamley's.
Hartstikke druk daar, ja!

Ik was even voor de kerst daar, en dat viel tegen. Leuk speelgoed? Echt niet, overal teveel van hetzelfde.
Bij de deur stonden mensen om je tegen te houden want er wilde teveel mensen tegelijk naar binnen, en aan het einde van iedere roltrap stond iemand die je wees naar de nooduitgangen.
Mij ga je daar niet meer zien.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 09-08-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:37

Ik weet niet of je fan bent van One Direction, maar de waxfiguren gaan 29 augustus weer terug van Amsterdam naar Londen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:37

Bij de Tower of London worden nu allemaal (ijzeren?) Poppy's geplaatst. Voor elke Britse soldaat die omgekomen is in de Eerste Wereldoorlog een. Heel erg bijzonder en als je het niets vind kan je weer verder lopen.

Ik ben zelf nog nooit in London geweest, dus de rest weet ik ook niet zo goed :P

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:41

melody7 schreef:
Cassidy schreef:

Die ruiterafdeling heb ik niet eens gezien joh _O- Het is er idd erg groot en makkelijk om te verdwalen maar benauwd vond ik het er niet.. nu was ik gewoon in een weekend midden in het jaar dus dat scheelt toch weer denk ik :) Er is ook een of andere speelgoed winkel met ook zoveel verdiepingen, daar was het wel echt héél benauwd toen :=

De ruiterafdeling is enorm ingekrompen.. Er staat nog een groot houten paard en wat mannenrijkleding van Pikeur en Kingsland. Verder lagen er nog wat borstels en paardenshampoo (met Harrods logo) en wat zwepen. Het was iig op de sportafdeling!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:43

Ik was iig in 2009 in London. Kun je nagaan hoe lang geleden dat is geweest. En toen stelde de ruiterafdeling ook al niet veel voor.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:43

De M&M store vlak bij Piccadilly...

Covent Garden is heel leuk om een middag te gaan zitten...

Misschien een theatershow ( redelijk betaalbaar via ticket booth rondom leicester square )

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:12

Ontzettend bedankt voor alle tips! :D
Ik schrijf alles even op en ga dan in London kijken waar ik allemaal tijd voor heb.
Ik krijg er zo iig al wel heel veel zin in!