All-inclusive vakantie met baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

All-inclusive vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 12:58

al jaren lijkt het me heerlijk om eens een all-inclusive vakantie te nemen.
en dit jaar gaat het zowaar gebeuren, alleen zijn we niet meer met zijn tween, maar is er een baby bijgekomen :D

we willen in oktober gaan, en de kleine man is dan 9 maanden oud.

nu worden er zo ontzettend veel vakanties aangeboden op internet dat ik door de bomen het bos niet zo goed meer zie.

ik ben op zoek naar een leuk resort, wat schoon is en goed verzorgd is. waar het in oktober ook nog heerlijk is qua temperatuur. en wat goed betaalbaar is.
en gezien de laatste ontwikkelingen op het nieuws ligt mijn voorkeur bij Portugal, Spanje of Griekenland.

ook graag tips waar ik allemaal om moet denken wanneer ik met de kleine man ga vliegen.

alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 11-08-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Jolandaa_

Re: All-inclusive vakantie met bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:49

Ik kan je alleen een hotel in Turkije aan raden. Kefaluka resort.
Wat een fantastische plek is dat. Strand en zwembad. Kinder zwembad. All inclusive (ultra)
beschikken over magnetrons voor voeding (denk alleen melk nog toch?)
Het is er schoon en hygienish. wij zijn er met veel plezier naar toe gegaan. Echter hebben wij niet de mogelijkheid om terug te gaan dit jaar helaas.

http://www.arke.nl/zonvakantie/turkije/ ... q=kefaluka

(tip: kijk ook even op sunweb en correndon of die hem niet goedkoper aanbieden of met andere reis tijden)

Mocht je ruim budget hebben, Arke heeft ook RIU hotels welke ook perfect zijn.

Mijn tip. Zie je een leuk hotel, zoek hem op www.tripadvisor.nl Deze site heeft een breder publiek en uit alle landen. Het geeft je tips en trics en je ziet hoe een hotel geclassseerd is. Arke en Sunweb geven allemaal 'punten' aan hun eigen hotels. Er zal er geen een een onvoldoende hebben ;) Tripadvisor is onafhankelijk en betrouwbaar. Wij gebruiken dit al 2 jaar. Afgelopen jaar 4 B&B's geboekt in Sicilie hiermee, we zijn geen een keer bedrogen uitgekomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:58

Even navragen wat je voor de kleine aan identificatie papieren moet hebben. Of de kleine op jouw paspoort meemag of dat hij al een eigen paspoort moet hebben.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:04

Hoe lang wil je gaan en wat is ongeveer het budget? Voor de een betekend goed betaalbaar 300 euro per persoon, voor de ander 1000 ;)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:31

dankjewel voor de tip Jolandaa!
ik zal het zeker even gaan bekijken, maar ben bang dat ik de man niet mee krijg naar Turkije nu er in het buurland met bommen gegooid wordt.

hij eet inmiddels al wel wat andere voeding als fles, maar heb sowieso een magnetron nodig.

hebben jullie op 1 kamer gezeten?
lukt dat met slapen tussen de middag enzo? onze man slaapt nl altijd in zijn eigen kamertje, ook tussen de middag al.

Purny we hebben een paspoort voor hem. dus dat is in orde.

no-a we willen een week gaan, dus 7 of 8 dagen. en het budget wat ik in mijn hoofd had is 600 euro max pp
is dat weinig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:35

Ik wou alleen even zeggen dat een week hetzelfde eten niet altijd een succes is. In landen in turkije is het buiten de deur eten ook zo goed betaalbaar dat je t voor de prijs eigenlijk niet hoeft te laten. Straks is het eten in het hotel ook niet lekker.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:37

Waar wij waren hadden ze heerlijk eten, ieder avond ander thema. Veel keus en magnetron aanwezig in het buffet restaurant

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:41

moonsparkle wat ik bij veel resorts lees is dat er elke dag een andere keuze qua eten is, of dat er elke dag een heel scala aan verschillende gerechten wordt aangeboden.

jolandaa een magnetron in het restaurant is wel ideaal natuurlijk!

het is met een mannetje van die leeftijd niet zo makkelijk om ergens anders te gaan eten, of sowieso uit eten te gaan. omdat hij al vroeg op bed ligt. en als je dan in hetzelfde resort kan eten wordt het al wel makkelijker dan wanneer je ergens anders naartoe moet.
maar dat ligt ook aan hoe ver je van de stad af zit natuurlijk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:44

In de landen die jij noemt heb je in oktober niet perse mooi weer maar kun je ook een week regen hebben. Op zich is Turkije ook niet echt betrokken met alles dus zou ik dat wel aandurven.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:45

Wij zijn naar Turkije geweest, met vliegen hadden we een vliegtuigmatrasje, echt top, die van ons was 8 maanden en heeft heen en terug geslapen. Met opstijgen en landen moeten ze uiteraard op schoot, dan deed ik oordopjes bij em in en gaf fles of speen.

In resort deden we sochtends met z'n ochtend slapie meeslapen, smiddags in buggy. Savonds konden we in de lobby en buiten zitten met babyfoon, kamer was vlakbij. Hij sliep in een reisbedje van het resort zelf naast ons bed. Thuis op eigen kamer,

Verder lekker gechilld bij het zwembad enzo :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:45

Ik zou persoonlijk het liefst met een baby wel naar een land of resort gaan waar je kraanwater mag drinken. Hij zal daar ook in bad gaan neem ik aan en babies krijgen daarbij nogal eens water binnen. Of misschien heb je ineens geen geschikt flessen water bij de hand als hij dorst heeft. Veel mineraalwater is te mineraalrijk voor babies. Ook is het lastig met de fles of beker omspoelen als het water niet 'veilig' is.
Zou jammer zijn als hij een fikse diaree kreeg.

purny schreef:
Even navragen wat je voor de kleine aan identificatie papieren moet hebben. Of de kleine op jouw paspoort meemag of dat hij al een eigen paspoort moet hebben.

Babies mogen niet meer bij hun ouders. Ze moeten direct een eigen document tegenwoordig.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:53

smurfie ik zou het wel aandurven, maar de man wil er niet heen. en zeker niet meer nadat hij gisteren van vrienden hoorde dat ze het in turkije totaal niet naar hun zin hadden gehad door onbeschoft personeel.
dus dat ga ik er niet door krijgen ben ik bang.

het weer wisselt heel erg per site die ik bekijk en de temperatuur wordt aangegeven. de ene site zegt 23 graden en een ander 17 :oo

splinter klinkt heel erg goed! en zoiets hoop ik ook mee te maken, dat zowel papa en mama vakantie kunnen hebben. :D

sizzle dat is een hele goede! daar had ik nog niet aan gedacht!
dat ga ik eens uitzoeken!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:09

Wij hadden ook m'n zus en der man mee, dat was ook erg fijn, dan was je er niet de hele dag mee bezig. Bij ons resort stonden er op zoover ook slechte dingen mbt personeel, maar die Turken zijn gek op babies :D dus wij hadden nergens last van. Zelfs de douane meneer kwam uit z'n hokje om hem te knuffelen :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:10

O wb water, hier kon je onbeperkt pakken, wij gooiden de hele buggy vol :j ook deed ik een laagje veilig water in het opblaas badje, kon ie lekker in spatteren :D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 16:25

ik hoorde net op mijn werk (allemaal mannen die met gezinnetjes op vakantie gaan naar warme oorden) dat je eigenlijk in alle resorts water kan pakken wat drinkwater is.
dus dan is het eigenlijk alleen in het zwembad opletten, maar thuis wil ik ook niet dat hij water uit het zwembad drinkt.

splinter wij gaan met zijn drietjes, dus alleen papa en mama als entertainment voor beeb ;)
als ik jouw ervaring zo lees ga ik toch nog maar eens met de man babbelen over Turkije. want daar is het sowieso lekker warm in oktober :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:47

Mijn man wilde ook niet naar Turkije. Maar nu wil ie in de herfst weer :D het buffet was ook top ze hadden diet buffet allemaal gestoomde groente zonder zout. Peen broccoli spruitjes etc die kleine heeft gesmuld!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:49

Ik kom net terug uit Mallorca. Ik heb daar in Ca'n Picafort in Hotel Club Tonga gezeten!
Zeer leuk hotel, super goed eten en heel veel te doen!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 07:31

splinter: ik heb het gisteravond even in de groep gegooid of Turkije echt geen optie zou zijn, maar tot nu toe laat hij zich niet overhalen.
dus ik ga nog eens het een en ander uitzoeken en kijken waar ik op kom.

iirrssjjee dankjewel! ik ga het gelijk opzoeken en bekijken. misschien is dat iets voor ons :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:36

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:54

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 13:06

ja zoiets ja.

alleen ben ik nog op zoek naar ervaringen over het verblijf.
of dat goed te doen is met zijn 3en op 1 kamer.

ik ben juist een beetje aan het kijken of hotels familiekamers of appartementen hebben zodat de kleine tussen de middag op een aparte slaapkamer kan slapen, zonder dat hij last heeft van ons.
's nachts vind ik het niet erg om allemaal samen te slapen.

maar dat is misschien iets wat ik me in mijn hoofd haal, en is dat helemaal niet zo vervelend als ik denk dat het is.

wat zijn de ervaringen hiermee?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:17

Er zijn familiekamers (staat ook in de link overigens), is een heel net hotel waar alles aanwezig is. Strand is aan de overkant van de weg.

Ik zou wel een familiekamer nemen, voornamelijk vanwege de slaapjes overdag en vroeg in de avond. Jij bent dan aan je kamer gebonden en samen in 1 ruimte stil zijn etc. is niet handig. Dat is zeker zo vervelend als jij denkt dat het is. Wij hebben die fout 1 keer gemaakt met een weekendje weg, ellende.

Over het water zou ik me niet zo een zorgen maken, tenzij je naar Gambia wil gaan ofzo.

zoover: http://www.zoover.nl/griekenland/kos/kos-stad-lambi-e-o/blue-lagoon-resort/hotel

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 15:35

Sandraa ja zo'n vermoeden had ik al. en dan kan je ook niet wat tv kijken ofzo wanneer de kleine slaapt, dus iss geen succes.

bij het rond zoeken vandaag, heb ik oa jullie links bekeken en kwam ik ook deze tegen:
http://zon.sunweb.nl/griekenland/kreta/ ... _beach.htm

geen Kos of Rhodos als in jullie links, maar Kreta :D
ik heb een voorlopige boeking gedaan, omdat ik zag dat er niet zoveel meer beschikbaar was (bij deze aanbieder voor deze prijs) dus kan binnen 3 dagen kosteloos annuleren.

ik heb een familiekamer geboekt.

is dit iets?
of staan er dingen in waarvan jullie zeggen dat moet je echt niet doen met een kleine of er is iets anders wat echt niet fijn is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:01

Persoonlijk zou ik het niet doen als je zeker wilt zijn van goed weer. Daarvoor is het weer dan niet meer stabiel genoeg in Griekenland. Als je pech hebt heb je een week regen.
Ook All inclusive zou ik daar niet doen.
Griekenland is veel te leuk om in een resort te gaan zitten. Daarbij komt dat de kwaliteit van all-inclusive in Griekenland minder is dan bv in Turkije. Ik zou zowel voor de service als het weer richting Turkije gaan.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:19

Ik ben bang dat het weer in Griekenland al minder gaat worden in Oktober...

Misschien is hotel Barbacan iets? Ligt in Menorca! Erg kindvriendelijk hotel en Menorca staat bekend als het buggy eiland!

Als je toch voor Griekenland wil gaan is misschien hotel Pelagos wel iets? Wordt alleen door Neckerman aangeboden!

Als je geen Turkije wil (en ik gok Egypte ook niet) zou ik toch echt gaan kijken voor de Canarische eilanden: Gran Canaria, Lanzerote, Tenerife en Fuerteventura!