Nachtje doorhalen op Rotterdam/The Hague airport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Nachtje doorhalen op Rotterdam/The Hague airport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 07:53

De titel zegt het al: binnenkort vlieg ik om 07.00 uur 's ochtends vanaf Rotterdam/The Hague airport.
Met het OV kan ik er niet op tijd zijn en om voor die paar uurtjes een hostel te pakken + een taxi vind ik zonde. Dus was ik van plan om een van de laatste reisopties naar het vliegveld te pakken(00.00 uur aanwezig) en een nachtje door te halen. :)

Nu vind ik op de site van Rotterdam/The Hague airport dat het vliegveld na de afhandeling van de laatste vlucht dicht gaat(http://www.rotterdamthehagueairport.nl/ ... e-vragen#4) en aangezien ik niet zit te wachten op een nachtje buiten slapen dacht ik: ik vraag bokt of het kan! :Y)

EliseXJoelle

Re: Nachtje doorhalen op Rotterdam/The Hague airport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:03

Is er niemand in je omgeving die je zou kunnen brengen? Of mogelijk om zelf met de auto te rijden?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:12

Voor zover ik weet gaat het vliegveld inderdaad dicht na de laatste vlucht en kun je dus niet op het vliegveld overnachten.

Ik weet niet op welke dag je vliegt, maar de eerste bus vanuit Rotterdam CS (lijn 33) komt om 6.03u aan op het vliegveld. Dat is vroeg genoeg als je om 7.00u gaat vliegen.
Met de randstadrail (lijn van Den Haag naar Rotterdam) halte Meijersplein en dan de pendel (bus 50) ben je rond 6.30u op de luchthaven.
Dan zou je een overnachtingsplek aan de route kunnen zoeken.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 08:27

x_spekkie_x schreef:
Voor zover ik weet gaat het vliegveld inderdaad dicht na de laatste vlucht en kun je dus niet op het vliegveld overnachten.

Ik weet niet op welke dag je vliegt, maar de eerste bus vanuit Rotterdam CS (lijn 33) komt om 6.03u aan op het vliegveld. Dat is vroeg genoeg als je om 7.00u gaat vliegen.
Met de randstadrail (lijn van Den Haag naar Rotterdam) halte Meijersplein en dan de pendel (bus 50) ben je rond 6.30u op de luchthaven.

Ik vlieg op een zondag dus de eerste bus gaat om 09.04(helaas), brengen of zelf rijden met de auto is ook geen optie(ik heb geen rijbewijs en mijn directe familie is juist zelf al op vakantie) :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:39

x_spekkie_x schreef:

En dit hostel is schijnbaar op 7 minuten lopen vanaf het station: http://www.dutch.hostelworld.com/hostel ... sc_pos=NaN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:56

Er zit geloof ik op loopafstand een hotel. Iets links van het vliegveld. Anders moet je even in google maps kijken welke/waar dat is. Want op vliegveld blijven is geen optie. En daar buiten zou ik idd niet willen zitten een hele nacht :+

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:28

idinn schreef:
Er zit geloof ik op loopafstand een hotel. Iets links van het vliegveld. Anders moet je even in google maps kijken welke/waar dat is. Want op vliegveld blijven is geen optie. En daar buiten zou ik idd niet willen zitten een hele nacht :+

Ik denk dat je deze bedoelt http://www.airporthotelrotterdam.nl/ ik ga er even naar kijken, dankjewel :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:40

Fiets mee in de trein?
Toen ik nog in rotterdam woonde fietste ik altijd naar het vliegveld. Je kunt je fiets daar ook goed neerzetten namelijk.
Gaat natuurlijk niet met een mega koffer, maar ik heb altijd aan een rugzak genoeg.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:55

Sizzle schreef:
Fiets mee in de trein?
Toen ik nog in rotterdam woonde fietste ik altijd naar het vliegveld. Je kunt je fiets daar ook goed neerzetten namelijk.
Gaat natuurlijk niet met een mega koffer, maar ik heb altijd aan een rugzak genoeg.

Ik heb alleen handbagage mee, dus dat zou prima gaan. Alleen vlieg ik niet terug op Rotterdam, dus dan zou ik nog weer naar Rotterdam moeten gaan om mijn fiets op te halen :Y)

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:56

je zou een nachtje bij mij mogen overnachten ik woon in ridderkerk.. mischien kun je kijken wat daar de opties voor zijn?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:59

Wist niet eens dat een vliegveld sloot, vorige keer las ik over 36 uur vertraging op zaventem. Dacht dat die mensen dan gewoon 36 uur op het vliegveld bleven.
Ik zou ook lekker op hostel of goedkoop hotel gaan. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:15

lis1 bedankt voor het aanbod & furrow bedankt voor het advies, ik wist inderdaad ook niet dat het vliegveld sloot!

Ik kan gelukkig de kamer van een vriendin voor een nachtje lenen en zit dan vlakbij rotterdam airport, probleem opgelost :D

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:16

super!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:49

Mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:06

Probleem opgelost! Ik denk dat het idd dat hotel was... zag vorige keer toen ik erheen ging wel iets van hotel, maar niet de naam :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:17

Had gisteren ook nog Rotterdam/The Hague airport zelf gemaild. Je kunt er dus wel overnachten :j

''De passagehal is 24/7 geopend. Het is dus mogelijk de nacht op het vliegveld door te brengen. Let wel dat de voorzieningen gesloten zullen zijn. Het is dus verstandig zelf wat te eten en drinken mee te nemen, indien gewenst.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u alvast een prettige reis.

Met vriendelijke groet,

Marjon van de Ruit
Rotterdam The Hague Airport''