Moska schreef:Wil je de auto meenemen naar het eiland? Zo ja, dan is Texel een stuk voordeliger dan Terschelling (duur en reserveren van te voren!), zijn Vlieland en Schiermonnikoog geen optie (alleen eilander auto's en/of vergunninghouders) en zou Ameland ook nog kunnen. Terschelling is mijn absolute favoriet, alhoewel wij ons vorig jaar op Texel ook prima vermaakt hebben (hadden wel de paarden mee). Vlieland is klein en rustig (mooie natuur), Ameland is ook leuk en alleen op Schiermonnikoog ben ik nooit geweest.
Wil je de auto aan de wal laten, dan is dat natuurlijk altijd mogelijk. In Den Helder (Texel), Harlingen (Terschelling en Vlieland) en Holwerd (Ameland), Lauwersoog (Schiermonnikoog) kun je je auto prima parkeren. De tarieven verschillen per locatie. En dan lekker fietsen huren op het eiland!
En op de bonnefooi, soms heb je mazzel, soms ook niet. Ik denk dat de eilanden momenteel behoorlijk vol zullen zitten. Een tentje zal er nog wel bij passen, maar voor de rest zou ik toch van te voren even wat rondbellen.
Oke Dat is handige info. Vanavond als vriendlief thuis is bekijken we het even samen. Liefst zetten we de auto op het eiland omdat wij die dus vol pakken haha. Maar we gaan even kijken. Ik had zelf al een site met camping gevonden. Stonden een aantal (op verschillende eilanden) Die nog niet vol zaten dus er is nog plek. Als je op de bonnefooi gaat weten we de kansen kleiner kunnen zijn. Maar wij konden niet echt iets plannen wat betreft werk van mijn vriend. Maar we gaan ons vanavond er even in verdiepen.