Eind september op vakantie, waarheen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Eind september op vakantie, waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 23:22

Help :+

Ik weet het gewoon echt niet meer. Deze zomer zijn wij niet op vakantie geweest omdat mijn vriend moest werken en graag Truckshows wilde bezoeken. Allemaal dikke prima want nu kunnen we een keer in september en zijn we de torenhoge prijzen van het hoog seizoen een keer kwijt :o

Maar nu wat gaan we doen? We hebben jaren gevlogen, maar ik durf eigenlijk niet meer :o Ik ben bang en kan nu al in de stress schieten bij het idee dat ik weer moet vliegen. Geloof me ik heb het jaren gedaan, maar mijn angst wordt alleen maar groter. Dit heeft overigens niks te maken met de recente gebeurtenissen.
Ik hou dit nog wel in mijn achterhoofd want er is natuurlijk altijd wat bij de HA op te halen waardoor ik wat rustiger wordt. Daarnaast zijn de prijzen eind september ook gewoon nog best hoog.

Dus wordt het de auto. Omdat we maar een weekje gaan willen we niet te ver. Max 6 uur rijden. Maar dat kan natuurlijk verschillende kanten op. Gaan we naar Duitsland, Frankrijk, Belgie, Luxemburg, Denemarken (misschien iets verder). Ik weet het eigenlijk gewoon niet.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een uniek plekje in een omgeving waar toch veel te doen is. Zowel om te bezoeken, als wandelen e.d.
Ik heb net in een ander topic al iets leuks gezien, maar ik wil meer eigenlijk.
Vorig jaar zijn we al in de omgeving van Trier geweest en hebben hier echt van genoten. Maar de wereld is natuurlijk groter en hoewel mijn vriend niet zo van de nieuwe dingen is en liever elk jaar naar dezelfde plek terugkeert ben ik niet zo :+ Uiteindelijk beslis ik meestal en bemoeid hij zich er verder niet zo veel mee dus ik heb alle vrijheid.

Dus brand los :+ Alle tips zijn welkom. Gezien het jaargetijde wel graag in een huisje of chalet ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:30

Een camping waar zelf niet veel te doen is maar in de omgeving des te meer is er een in Grandfort Philippe. Ligt vlak onder Duinkerke. De camping verhuurt minihuisjes/hutjes. Niet luxe maar alles wat je nodig hebt zit erin. De camping ligt aan een mega natuurgebied/estuarium warar je heerlijk kunt wandelen. Daarnaast ligt Calais, het ruige kustgebied daar met Cap griz nez. Iets zuidelijker ligt ook een vogelreservaat met strand waar regelmatig zeehonden liggen.

Een andere mogeljkheid is de camping bij Mont St Michel, ook zij verhuren erg simpele trekkershutten. Mooie omgeving in Normandie op rijafstand van Bretagne ook. Calvados proeven, kust bekijken, oorlogsdingen bezoeken.

Morgen denk ik nog even door, heb nog meer adressen door heel Frankrijk zo ongeveer. :+

SAKKIA

Re: Eind september op vakantie, waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 23:35

Oh dat zijn echt goede tips. Normandië ben ik zelf al eens geweest aangezien mijn oom daar woont en ik ben er echt een beetje verliefd op geworden.
Ik ga mijn nichtje ook nog even vragen of zij nog goede dingen weet die kant op. Ik zou namelijk heel graag eenkeer de oorlogsstranden willen bezoeken :j
Mont St. Michel ben ik dus geweest, erg leuk vond ik, maar denk dat mijn vriend er niet zo veel aan vindt :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:12

Eind september is over het algemeen wel prachtig om te wandelen in de bergen. Vogezen, Elzas, zwarte woud, maar met 8 uur rijden zit je ook in Zwitserland.