Roadtrip door Europa wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Roadtrip door Europa wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:05

Ik vroeg me af of mensen hier een roadtrip door Europa hebben gemaakt en waar jullie zijn gestopt? Ik zit te denken om volgend jaar zoiets te doen dat kwam eigenlijk door het idee dat ik graag naar het Europapark wil. We zitten te denken om dan eerst daar in een stuk naartoe te rijden. Daarna naar Zwitserland, misschien nog verder naar beneden in Italie dan naar Frankrijk en zo via Belgie weer terug. Per land willen we wel op 1 plek verblijven, maar sja vind het ook lastig om te bepalen hoeveel dagen je ergens wilt zijn. Het zou volgend jaar in het hoogseizoen worden dus ik ben bang dat we niet gewoon maar aan kunnen rijden in de hoop dat we ergens nog terecht kunnen. We verblijven het liefst in chalets/bungalows of B&B en een beetje budget. Hebben jullie tips voor plaatsen, bezienswaardigheden langs deze route of hoeveel dagen we ongeveer per plaats nodig zullen hebben? We willen in ieder geval niet meer dan 4 uur aan een stuk rijden op het eerste stuk na. We zouden ook graag naar parijs gaan voor een dag, maar we zouden dan liever in Frankrijk ergens in een rustige plaats verblijven waar vandaan je met de trein of bus naar parijs kan?

Het valt me op dat het nog makkelijker is om informatie te vinden over roadtrips in Amerika dan in je eigen omringende landen :')

Anoniem

Re: Roadtrip door Europa wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:13

Tent mee? , lijkt me supeer leuk als ik eens rijbewijs heb. Paar weken weg veel rijden en landen aandoen , hoelang willen jullie weg blijven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:22

Ik wilde dit jaar wat door Italie en Frankrijk touren met een tentje op de bonnefooi, maar omdat het hoogseizoen is heb ik toch maar op safe gespeeld en wat geboekt. Ik wil perse stroom hebben en wil niet het risico lopen dat ik meerdere campings af moet omdat er geen plek is of dat ik een een klein hoekje gerot wordt war nog net 1 tentje past zodat zij weer omzet hebben. Mocht ik deze zomer zien dat het wel te doen geweest zou zijn wil ik idd ook nog wel een keer gewoon op de bonnefooi rond touren. Ik heb dat in Schotland gedaan en het is gewoon heerlijk, veel vrijheid, rijden wanneer en waarheen je wil, genieten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:25

Goof schreef:
Ik wilde dit jaar wat door Italie en Frankrijk touren met een tentje op de bonnefooi, maar omdat het hoogseizoen is heb ik toch maar op safe gespeeld en wat geboekt. Ik wil perse stroom hebben en wil niet het risico lopen dat ik meerdere campings af moet omdat er geen plek is of dat ik een een klein hoekje gerot wordt war nog net 1 tentje past zodat zij weer omzet hebben. Mocht ik deze zomer zien dat het wel te doen geweest zou zijn wil ik idd ook nog wel een keer gewoon op de bonnefooi rond touren. Ik heb dat in Schotland gedaan en het is gewoon heerlijk, veel vrijheid, rijden wanneer en waarheen je wil, genieten.

Dat deden wij (en mijn ouders nu nog steeds maar dan zonder de kinderen) eigenlijk bijna altijd, nooit problemen mee gehad. @ TS met een tent is wel stukken makkelijker denk ik, ben je veel vrijer :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:26

+:)+
Goed om te horen, ook plekken met stroom beschikbaar altijd? In het hoogseizoen?
Ik kampeerde vroeger ook altijd met mijn ouders, maar eigenlijk nooit op de bonnefooi, vandaar dat ik nu ook op safe speel. Maar zal het onthouden voor de toekomst. Tof.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:28

Europapark in het duitse Rust bedoel je toch?
Is echt een super pretpark, maar wel buiten het hoogseizoen als zoveel mogelijk mensen moeten werken of naar school zijn.
Het kan er echt vreselijk druk zijn. 2 1/2 uur wachten voor een achtbaan is er dan niets!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:31

Goof schreef:
+:)+
Goed om te horen, ook plekken met stroom beschikbaar altijd? In het hoogseizoen?
Ik kampeerde vroeger ook altijd met mijn ouders, maar eigenlijk nooit op de bonnefooi, vandaar dat ik nu ook op safe speel. Maar zal het onthouden voor de toekomst. Tof.

Als je niet een al te populaire camping neemt heb je vaak best veel plek om uit te kiezen. Weet dat wij ook wel op plekken hebben gestaan waar stroom was maar ik heb er nooit echt op gelet, wij gebruikten het toch niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 17:37

We kunnen niet anders dan het hoogseizoen helaas. Mn vriend wilt wel met een tent, maakt het ook wel nog goedkoper maar 1 ik heb een kleine auto en geen tent/luchtbedden/wat heb je allemaal nodig? En misschien een beetje gênant maar ik ben bang dat ik heel veel buikpijn ga krijgen omdat ik stom genoeg heel lastig naar de wc kan op openbare wc's. Ik twijfel hier dus nog over. We zouden denk ik maximaal 18 dagen weg kunnen.suggesties voor plaatsen behalve dan in Duitsland zijn welkom.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:44

Vroeger als tiener heb ik met mijn ouders en broertje een trip gemaakt langs de grens van het voormalige West-Duitsland, en alle aangrenzende landen bezocht. De Muur was toen net gevallen dus voormalig Oost-Duitsland en Tsjechoslowakije waren mega-boeiend.

De landen die we in drie weken bezocht hebben en in sommige gevallen ook even gebleven zijn: West-Duitsland, Denemarken, Oost-Duitsland, Tsjechoslowakije, Oostenrijk, Zwitserland, Lichtenstein, Frankrijk, België en Luxemburg.

We deden wel vaker dit soort trips door meerdere landen, maar nooit door zo veel. Ik moet zeggen dat ik het als puber wel zat werd om zo'n beetje elke avond de tent opnieuw ergens op te moeten zetten (en dat was geen klein tentje), maar verder was het een mooie vakantie.

Wij deden het dus met een grote aanhanger en een tent, en we hebben altijd ergens terecht gekund. Maar ik moet zeggen dat we nooit heel erg lang doorreden. Altijd vóór etenstijd ergens landen. Wij bestudeerden op de achterbank het ANWB-boek en zochten een geschikte camping uit waar we naartoe wilden. Dat waren vaak niet de grootste campings met de meeste faciliteiten, maar dat hoefde ook niet. We bleven er toch meestal alleen maar slapen. Op van die doortrek-campings is eigenlijk altijd wel plaats. Als we toevallig een erg leuke camping hadden getroffen met bijvoorbeeld een leuk zwembad dan bleven we een dagje langer.

In Amerika heb je overal goedkope Motels. Dat heb je in Europa niet. Maar die Motels is ook geen zak aan hoor. Dat ziet er in films altijd heel spannend uit, maar de mensen die daar zitten zijn meest dikke chagrijnige vrachtwagenchauffeurs. Dan is een Europese camping veel leuker.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:50

Ik ben gek op roadtrips. Ik boek nooit wat, want dan is de verrassing weg.
Dit jaar maken we niet zoveel kilometers en denken ergens in de eifel terecht te komen.
Volgens jaar gaan we 4 weken naar noorwegen met als doel om naar de lofoten te gaan.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:44

Wij zijn nu meerdere keren naar zuid frankrijk gereden en dan meestal met een omweg weer terug. De eerste keer zijn we gestopt aan de kust in belgie, le mans in frankrijk (dit was vanwege schade aan de auto, maar wel een ontzettend leuke stop), toen doorgereden naar de ardeche, en uiteindelijk dicht bij saint tropez aangekomen waar we nog langs de kust naar het oosten zijn gereden, daarna weer terug maar niet nadat we nog even in de bretagne aan de kust hebben gestaan.

Wij zijn met de tent gegaan en hebben in steden in hotels of b&b's overnacht. Deze zitten niet altijd vol, gewoon even navraag doen dan kom je er vanzelf.

Wij plannen om 2 weken naar Noorwegen te gaan om de fjorden en Oslo te bezoeken (Zuid Noorwegen), dit jaar nog. Ook heel erg zin in!