Overnachten op weg naar Italië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Overnachten op weg naar Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 12:32

Wij vertrekken volgende week naar Italië met onze drie kinderen. Leuk, we verheugen ons er erg op!
Het is ongeveer 1400 km hier vandaan, dus in één keer er naartoe rijden zal waarschijnlijk niet lukken. We moeten dus onderweg ergens overnachten, waarschijnlijk ergens in het schwarzwald. Hebben jullie ervaring met ergens overnachten zonder reserveren? Waar doen jullie dat en is dat nog een beetje betaalbaar?

Esther_r20

Re: Overnachten op weg naar Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:46

Wij overnachten onderweg bij een b&b van airbnb.nl of bij hotel/motels langs de snelweg. Bij de grotere steden heb je meestal wel een paar bij elkaar staan. Kosten rond de 40,- voor een kamer. Zoontje slaapt dan op zn luchtbed en betaald geen slaapplaats.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:42

Ik ga over enkele dagen ook naar Italie.
Ik overnacht in Mulhouse, in Frankrijk vlak voor de grens met Zwitserland. Ik heb er een spotgoedkoop hotelletje gevonden, met ontbijt. Volgende ochtend weer vroeg door, helemaal prima.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:44

Ik reserveer meestal iets via booking.com, kijk op de kaart hoe ver ik ongeveer wil rijden en zoek iets in de buurt van de snelweg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:28

Goof schreef:
Ik overnacht in Mulhouse, in Frankrijk vlak voor de grens met Zwitserland. Ik heb er een spotgoedkoop hotelletje gevonden, met ontbijt. Volgende ochtend weer vroeg door, helemaal prima.

En zit dat dan een beetje op de weg of moeten we dan een heel stuk omrijden? Welk hotel is dat? Ën wat is spotgoedkoop?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:30

gaucho schreef:
Ik reserveer meestal iets via booking.com, kijk op de kaart hoe ver ik ongeveer wil rijden en zoek iets in de buurt van de snelweg.

Ja dat zouden we ook kunnen doen, maar ik weet nog niet tot hoe ver we rijden de eerste dag. Als we weinig files hebben, hopen we behoorlijk op te kunnen schieten, maar als we pech hebben, halen we dan misschien een evt. gereserveerd hotel/pension niet eens.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:32

Mulhouse is een veel gebruikt tussenpunt door ons Hollanders.
Er zijn best wel veel hotelletjes waar je een prima nachtje kunt slapen.
Mulhouse ligt niet erg ver van een snelweg af, wordt goed aangegeven.
Welk hotel wij de laatste keer hadden durf ik niet meer te zeggen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:19

Diablo schreef:
Goof schreef:

En zit dat dan een beetje op de weg of moeten we dan een heel stuk omrijden? Welk hotel is dat? Ën wat is spotgoedkoop?

Nee je rijdt niets om. Ik rijd sowieso via Mulhouse naar de Zwitserse grens, het hotel schijnt vlakbij de snelweg te liggen, dus ik stop, slaap en rijd weer verder. Het is zo'n 650 km hier vandaan, dus een prima afstand en ongeveer halverwege de route.
Ik heb een nacht geboekt bij http://www.accorhotels.com/nl/hotel-236 ... ndex.shtml

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:27

Ligt er helemaal aan hoe jullie rijden.
Wij rijden als we naar Italie gaan voor wintersport via Munchen en hebben tussen Munchen en de oostenrijkse grens altijd een hotelletje.

Kijk eens op: http://www.linksundrechts.com/

Staan allerlei hotels in de buurt van de autobahn op. (ook in andere landen als duitsland)
Ik heb zelf altijd een boekje van deze site bij mij. Voor als we in een sneeuwstorm terecht zouden komen.