Camping in Frankrijk, last-minute/morgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Camping in Frankrijk, last-minute/morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:24

Wij willen met z'n 2en last-minute, zeg morgenmiddag op naar een camping ergens in Frankrijk. Liefst niet te ver rijden, max 8 uur ofzo. Zwembad en mooie omgeving om te wandelen en of te fietsen zijn een must. Ik heb geen idee of we op korte termijn gewoon kunnen gaan rijden of moeten we wel reserveren voor de zekerheid? Wat kost een beetje een gangbare camping? En kom vooral met leuke idëeen, aan de kust mag ook! Mijn oog is gevallen op deze camping, maar er zijn er zooooooveel, ik wil graag wat verder kijken. http://www.allecampingsinfrankrijk.nl/c ... 1&nof=8904

Kom maar door :D

wendyenbram

Re: Camping in Frankrijk, last-minute/morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:36

Als je niet te veel eisen hebt, bijv. Animatie luxe zwembad enz. Dan hoef je niet te reserveren. Wij gaan met 4 kinderen ook altijd op de bonne fooi. Is die ene camping vol, dan is er nog wel plek op die andere er vlak bij. Moet ik wel zeggen dat wij altijd met eigen kampeermiddel gaan. En complet? Aan de weg? Ga toch vragen om een plekje vooral met eigen tent. Soms is er best wat te regelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:39

Moet het perse in Frankrijk zijn? Dit is Zwitserland, in het Franstalige gedeelte, uurtje of 8 rijden en prachtige omgeving! Prachtige camping met zwembad aan een beekje omgeven door bergen en je kunt er uren wandelen. Ook redelijk in de buurt van Geneve en Lausanne geloof ik.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:54

Oh wauw dat ziet er mooi uit Cayenne. Welke camping is dit? Hoeft niet perse Frankrijk te zijn. Wilde naar Frankrijk ook om evt slecht weer te spotten :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:16

Op de gok zou ik nu niet naar Frankrijk gaan, augustus is DE vakantie maand in Frankrijk (lees hoop kantoren en winkels dicht en al die mensen gaan op vakantie waarvan het gros in Frankrijk blijft).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:21

Joolien, het is deze camping: http://www.zoover.nl/zwitserland/regio- ... au/camping
Op die site vind je ook wat recensies.
Wij zijn er drie jaar geleden geweest. Prachtige omgeving met oud dorpje -compleet met kasteeltje- op loopafstand. Binnen 3 minuten sta je in het bos en we stonden regelmatig oog in oog met een vos of een ree voor onze tent :P Ze hebben ook stacaravans, heel mooi sanitair en een prachtig zwembad, waar de zwaluwen overheen vlogen om mugjes uit het water op te pikken <3 En 360 graden om de camping heen allemaal gebergte. Er zijn ook bergliften dus je hoeft nieteens te klimmen als je wilt :P en er is WiFi :D Authentiek dorpje zit op 2 minuten loopafstand met kleine winkeltjes en met de auto zit je zo in Geneve of Lausanne. Wat wij ook heel leuk vinden is met de panorama-trein de bergen in. Zo'n trein met enorme ramen waardoor je de meest mooie uitzichten hebt.

De exacte prijzen weet ik niet meer, maar weet nog wel dat het ons ontzettend meeviel. Wij zijn er 2 weken geweest en hebben genoten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-08-14 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:25

Op deze site kun je ook zoeken per regio en op onder andere beschikbaarheid;
http://www.camping-frankrijk.nl

Dus even het weerbericht checken in wel gebied de grootste kans is op noodweer en dan kijken wat er in dat gebied nog beschikbaar is :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:26

Hier vind je trouwens nog wat foto's van mijn vakantie :)
Zo krijg je een beetje beeld van de omgeving (en de hoeveelheid chocolade die je kunt kopen :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:26

Oh vriend wil toch niet zo ver weg _O- dus wordt of noord-Frankrijk of Duitsland. :P

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:32

Ik heb nog nooit een camping gereserveerd, zelfs niet aan de cote d'azur dus ik zou gewoon inpakken en rijden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:46

Dan zou ik qua omgeving/natuurschoon in Noord-Frankijk kiezen voor de Vogezen, Elzas of Jura.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:50

In Frankrijk is het nu ook niet zo heel mooi weer. Mijn zusje is namelijk voor 5 maanden daar. Ook op een camping, maar op stage.

Duitsland raad ik je de Eiffel aan. Is ongeveer vier uurtjes rijden. Maar echt zo mooi. Ik kom er een soort van vandaan en ik ben er echt gek van. Prachtige omgeving, leuke plaatsjes in de buurt waar je kan rondsnuffelen of shoppen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:08

Ja Eiffel heb ik ook al zitten kijken, ik vind een goede camping kiezen alleen zo lastig. :P

Die camping is echt precies wat we zoeken maar wel weer aan de verre kant -O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:28

xIirtJj schreef:
In Frankrijk is het nu ook niet zo heel mooi weer. Mijn zusje is namelijk voor 5 maanden daar. Ook op een camping, maar op stage.

Duitsland raad ik je de Eiffel aan. Is ongeveer vier uurtjes rijden. Maar echt zo mooi. Ik kom er een soort van vandaan en ik ben er echt gek van. Prachtige omgeving, leuke plaatsjes in de buurt waar je kan rondsnuffelen of shoppen.

Ze zoeken juist slecht weer :Y)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:55

En de belgische of luxemburgse ardennen dan? Niet ver, maar je waant je absoluut in het buitenland. Vind zelf de omgeving bij La Roche heel mooi.
En wandelpaden en MTB routes in overvloed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:13

Nee mooi weer mag ook wel hoor :') Veluwe, ehh Ardennen :') is Michel al vaak geweest, maar ik ga nog eens kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-14 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:16

Parc la Clusure in de Belgische Ardennen is erg aan te raden :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:22

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:23

Jes schreef:
Op de gok zou ik nu niet naar Frankrijk gaan, augustus is DE vakantie maand in Frankrijk (lees hoop kantoren en winkels dicht en al die mensen gaan op vakantie waarvan het gros in Frankrijk blijft).

Wij gaan altijd in augustus en reserveren nooit een camping, de eerste de beste heeft meestal ook nog plek :Y)

Dus ik zou gewoon zeggen; een end op weg rijden en waar je wil zijn zoek je een camping :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:53

Joolien schreef:
Ja Eiffel heb ik ook al zitten kijken, ik vind een goede camping kiezen alleen zo lastig. :P

Die camping is echt precies wat we zoeken maar wel weer aan de verre kant -O-

Ben je inmiddels al weg?
Anders kan ik wel wat campings je aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:29

Nee we gaan uiteindelijk toch volgende week een paar dagen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:50

Wij zijn vorig jaar naar Saarburg geweest. Is wel een erg grote camping maar en geen openlucht zwembad maar er zitten vast meer campings in de buurt. Wij hadden nog nooit gekampeerd en hebben echt genoten.
Je kon er heerlijk wandelen. Trier is een geweldige stad om te bezoeken. Ligt dus ook in de Eiffel en je bent er echt zo. Wij gaan denk ik in september nog een keer die kant op, of we kiezen voor de Luxemburgse grens. Het ligt namelijk echt op de grens van Duitsland/Frankrijk/Luxemburg. We zijn nog op zoek geweest naar het 3 landenpunt maar dat hebben we niet kunnen vinden. We hebben in die vakantie wel alle landen ook bezocht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:55

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:58

Oh die ga ik zeker even opslaan :j Die cottages aan het meer :+: