Vakantie buitenland, maar niet vliegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poney

Vakantie buitenland, maar niet vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:22

Ik wil heel graag in september op vakantie, maar mn vriend heeft last van vliegangst. En na de afgelopen weken met 3 vliegtuigen minder, wordt die angst ook niet minder natuurlijk. We willen dus niet per vliegtuig.

Ik wil graag een lekker relax, geniet, zon vakantie. Hebben jullie hier nog leuke ideeen voor mij?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:24

Met de trein naar Nice.? Of een cruise.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:24

Oostenrijk is makkelijk met de auto te doen, 10 uurtjes. Italië is ook wel te doen :j

danienappy

Re: Vakantie buitenland, maar niet vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:26

Zuid-Frankrijk misschien?

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:27

Ik zou lekker met de bus naar spanje gaan. Heerlijk weer daar, en toch het zonvakantie idee. En zeker mooie prijsjes

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:27

Vriendin van mij gaat op vakantie met haar moeder die niet durft te vliegen. Zij gaan altijd met zo'n busvakantie naar Spanje, is best goed te doen geloof ik. :j

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:30

@Valkjelover en @danienappy Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar dan ben ik qua benzine denk ik nog best wel heel erg duur uit en weet niet of ik dat aandurf met mn auto.

@Jenny01 een treinreis zou me op zich ook nog wel wat lijken en Nice lijkt me ook mooi!

Busvakantie lijkt me echt vreselijk, tenminste zo ver weg. Dat deden we toen we 16 waren haha, trouwens ook alleen maar een terugweg gedaan.

Het westen of noord-westen van Frankrijk dan, iemand ervaringen mee?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:31

Met de boot naar de Faeroer eilanden.
Eigen auto kan gewoon mee aan boord.
Of moet het een zon vakantie zijn?
De boot vaart vanaf Denemarken (vanaf Rotterdam is het 1100 km rijden.)

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:32

Je kan wel naar het westen of noorden van frankrijk gaan, maar daar heb je niet de standaard hitte. Daar kan het net als bij ons gewoon frisjes zijn.

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:36

Ik wil vooral de sfeer van een (zon)vakantie, het hoeft er niet perse super warm te zijn! Maar wel lekker een boulevard, winkeltjes, restaurantjes, terrasjes etc en lekker over het strand lopen is ook heerlijk.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:38

Voor een zonvakantie in september zul je toch wel een stuk weg moeten, zuid Frankrijk, Spanje, Italië, Kroatië. Noord en west Frankrijk is volgens mij te vergelijken met Nederland. Daar kan het flink regenen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:39

Als je niet bang bent om aan de andere kant van de weg te rijden: zuid-Engeland. Van Kent (oost) tot het puntje van Cornwall en Lands End in het westen is er vanalles te zien, te doen en te beleven, ongeacht wat je interesses zijn.
als je daar iets meer over zegt, kan ik je ook nog wel wat tips geven.

Wil je luxe en houdt je van oude steden en leuke geschiedenis, overweeg de boot naar Hull en dan een paar dagen York. Een waarschuwing: York is erger dan heroine..........

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:39

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:40

Misschien met een reisbus naar Spanje?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:41

Vriend een borreltje geven en gewoon lekker gaan vliegen! :)

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:41

Thanks alvast voor alle berichtjes, ik ga me er van het weekend eens in verdiepen! Maar heb al heel wat meer informatie!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:56

_mexx_lady_ schreef:
Misschien met een reisbus naar Spanje?

Er worden meer bussen van de weg gereden dan er vliegtuigen uit de lucht vallen.
Probleem is dat die bussen niet altijd het nieuws halen; een vliegtuig altijd........

Ze hebben me in twee keer Frankrijk vaker van de weg proberen te rijden dan in 15 jaar GB en er waren tijden dat we vier keer per jaar overstaken..........

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:02

Lastig dat je vriend vliegangst heeft, zelf ook heel erg last van gehad. Maar je kan er overheen komen! :) Dit jaar stap ik gewoon weer in het vliegtuig.

Een treinreis naar het zuiden van Frankrijk is zeker aan te raden. Wij zijn richting Perpignan gegaan. Prima reis, en je zit lekker in het zuiden van Frankrijk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:28

Robin schreef:
Lastig dat je vriend vliegangst heeft, zelf ook heel erg last van gehad. Maar je kan er overheen komen! :) Dit jaar stap ik gewoon weer in het vliegtuig.

Een treinreis naar het zuiden van Frankrijk is zeker aan te raden. Wij zijn richting Perpignan gegaan. Prima reis, en je zit lekker in het zuiden van Frankrijk!

Vliegen is een ramp :j Wat denk je dat de douane zegt als je op hun vraag "heeft u iets aan te geven" een complete automatenbak op de balie legt? (als die balie dat al houdt) Of erger: je legt een halve Range Rover body op de balie?
Nee, dan de boot: je stopt je auto vol onderdelen, lacht vriendelijk tegen de douane, zegt dat je van de beurs komt; de douane knikt begrijpend en wenst je een behouden overtocht! Veeeeeeeel simpeler......

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:30

Poney schreef:
@Valkjelover en @danienappy Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar dan ben ik qua benzine denk ik nog best wel heel erg duur uit en weet niet of ik dat aandurf met mn auto.

@Jenny01 een treinreis zou me op zich ook nog wel wat lijken en Nice lijkt me ook mooi!

Busvakantie lijkt me echt vreselijk, tenminste zo ver weg. Dat deden we toen we 16 waren haha, trouwens ook alleen maar een terugweg gedaan.

Het westen of noord-westen van Frankrijk dan, iemand ervaringen mee?

Ik ga naar Noord Frankrijk, regio Lotharingen.
Best veel lekker weer, rondom stad Verdun geschiedenis (als je daar van houdt) en niet super ver.