Help! vraag over annuleringsverzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilyxx

Help! vraag over annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 13:34

Lieve bokkers,

Ik heb een vraag en misschien dat een van jullie er antwoord op weet.
Gisternacht zou ik op vakantie gaan naar Kos samen met een vriendin.
2 uur van tevoren ben ik van de trap gestuiterd en heb hierbij mijn voet erg pijn gedaan. Sowieso gekneusd en misschien ook gebroken (morgen wordt een foto gemaakt)
Ik heb heel lang getwijfeld maar ik wilde op deze manier liever niet uit Nederland vertrekken (vreemd land, niet wetend wat er aan de hand is en veel pijn). Voor mij heel erg maar voor degene met wie ik zou gaan natuurlijk nog veel erger.

Maar nu mijn vraag: In alle commotie hebben we niet meer het vliegveld gebeld om te annuleren. (geen idee of dit uberhaupt mogelijk is). We hadden wel allebei een annuleringsverzekering afgesloten. Ik neem aan dat deze niet meer geldt? maar dit weet ik niet zeker, is er misschien nog een manier om een deel van het geld terug te krijgen?

Bedankt voor het lezen.

Groetjes Emily

ievie

Re: Help! vraag over annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:37

Er is maar een manier om daar achter te komen: bellen met je verzekeringsmaatschappij.
Sterkte met je voet!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:37

Waarom lees je niet eerst de voorwaarden van je verzekering door of bel je met de verzekeringsmaatschappij voor je een dergelijke vraag op bokt stelt?

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 13:38

Ik wordt steeds in de wachtrij geplaatst en vervolgens hoor ik niks meer :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:41

LZP >> BEU

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:33

Waar heb je de verzekering afgesloten?

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:44

Bij de anwb

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:49

Ik neem aan dat je wel een lijst met voorwaarden hebt gekregen toen jullie de verzekering afsloten, of niet? Daar zou toch al heel wat informatie uit te halen zijn.
Hopelijk komt het goed en beterschap!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:51

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:58

Melding maken bij de alarmcentrale en morgen je verzekeraar bellen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:10

ik zou naar je verzekeraar even smokkelen met je tijd.

kijk in je reisbescheiden hoe lang je van te voren op het vliegveld had moeten zijn (gemiddeld binnen europa is dat 2 uur) tel daar je reistijd naar schiphol bij op.. anders kan je verzekeraar het wel eens op 'eigen schuld door haasten' gooien.

het kan zijn dat men vind dat je een doktersverklaring moest hebben op zijn minst voor het tijdstip van vertrek zodat aantoonbaar was waarom je niet op vakantie kon..

probleem is, als het slechts gekneusd is, was er geen reden om te annuleren. Immers dan wil je zelf niet meer op vakantie.

------------------------------

de hamvraag is eigenlijk, is jouw 'ernstig' hetzelfde als wat een verzekeraar onder ernstig verstaat.

feit dat je het maken van foto's 1.5 dag uitstelt, is eigenlijk geen goed signaal wat je naar de verzekeraar afgeeft.

ze kunnen dus gaan zeuren over, waarom niet naar een doktorspost geweest als het zo ernstig was dat je je vakantie ervoor annuleert. als op de foto's dan ook nog blijkt dat het 'slechts' gekneusd is, dan ben ik bang dat de voorwaarden vergoeding uitsluiten..

waar je wel een beroep op kunt doen, als je het vriendelijk houdt (je bent namelijk afhankelijk van goodwill dan, niet van recht) is begrip voor het feit dat het zo dicht op je vertrek plaatsvond dat je zorgen over wat te doen als het gebroken zou zijn de overhand namen en dat je daarom besloot om niet te vliegen.

--------------

ik hoop voor je dat je gewoon je reiskosten vergoed krijgt..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:13

elenaMM77 schreef:

Fraude heet dat...

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:15

Normaal gesproken, mogen ze jou het geld gewoon terug geven. Heb je geen dokters verklaring meer nodig. Zou alleen wel nu gelijk bellen en alle kosten van je vakantie bij de hand houden.

Ik heb pas ook een vakantie moeten annuleren ivm een ongeluk. Een belletje was genoeg om alles wat bij onze vakantie hoorde terug te krijgen. Ook voor mijn vriend en vriendin.
Ik moest wel rekeningen laten zien, vriendin niet. Bij haar verzekering waren de bedragen zeggen al voldoende. Succes

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:20

gabyfedde schreef:
elenaMM77 schreef:

Fraude heet dat...

nee, fraude is als je zegt dat je annuleert wegens een ongeluk en je huppelt gewoon vrolijk rond..

het is wel borderlinen.. en ik denk ook niet dat ze op de klok gekeken heeft.. immers anders had ze toch echt al wel op de luchthaven gestaan (ervanuit gaande dat het niet door haasten komt)..

zelf denk ik dat het 2 uur voor het vertrek naar de luchthaven is (logischer).. maar dan moet ze het ook op die manier melden, anders kunnen er zo vervelende tegenvragen gesteld worden (wat deed u toen nog thuis dan)

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:21

Het gaat inderdaad om 2 uur voor vertrek naar de luchthaven. Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan!