Mijn vriend en ik willen er graag een paar dagen tussen uit en zijn op zoek naar leuke bestemmingen en tips. We zouden het liefst naar een warm, ver land op vakantie gaan waar veel cultuur is, maar dat is nu helaas even niet mogelijk. Wij zijn al eerder in Rome, Praag, Barcelona, Boedapest en Valencia geweest. Rome is veruit onze favoriet! Cultuur is dus iets belangrijks, mooie oude gebouwen, leuke eetplekjes oftewel een stad waar je echt in kan rondlopen (reizen) en veel van de cultuur en historie mee krijgt. Maar ook lekker kan eten, gezellig en sfeervol is en waar je leuk kan winkelen.
Ons budget is niet zo groot en we willen eigenlijk volgende week al gaan. Momenteel ga ik er van uit dat we met de auto gaan omdat dit (denk ik) het goedkoopste is. Wij zijn dus op zoek naar een leuke stad waar we ons een dag of 3 kunnen vermaken. Liefst niet verder dan 6-8 uur rijden vanaf huis (bij Nijmegen).
Welke stad raden jullie ons aan? We zijn 24 en 25 jaar oud en houden ook wel van een drankje. Wat is niet te ver rijden en waar kunnen wij ons vermaken? Brand maar los!
Berlijn! Prachtige stad, genoeg te zien en ook goedkoop en makkelijk met de trein te doen. Met de auto misschien een uurtje langer dan je zou willen. Als je nog een budget hotel.zoekt hebt ik nog wel een tip.
Ik weet niet hoe lang het rijden is vanaf Nijmegen, maar ik dacht meteen aan Wenen!
Yucca
Geplaatst: 17-07-14 09:18
Hamburg, Kopenhagen of Manchester
kally
Geplaatst: 17-07-14 09:21
Beetje verder Polen....bv Krakow.....leven is daar kwa eten enzo niet te duur....alleen de reis kwa benzine.... Je kunt met Whizz air redelijk goedkoop erheen.....
Brussel vond ik niet heel bijzonder. Voor een dagje was het leuk, maar langer konden wij ons niet vermaken. Ik kom net terug uit Berlijn en vond het geweldig we hadden dan ook wel extreem weer (de 30 graden die ook in NL was) wat het misschien een andere sfeer gaf. Het is een stad met enorm veel historie en een mix van oude en moderne gebouwen. Berlijn heeft niet echt één centrum maar vele wijken waarin overal wat anders interessants te beleven valt. Als je de mogelijkheid hebt om een fiets mee te nemen kan je ook nog eens erg goedkoop de hele stad door, want het is erg prettig en veilig fietsen. Zowel overdag als 's avonds/'s nachts hangt er een fijne sfeer en kan je best goedkoop eten. Ik vind het erg aan te raden
Berlijn vind ik ook echt een gave stad. Ben er een hele week geweest en vond het echt mooi. Misschien antwerpen, wel een stuk minder bijzonder als Berlijn of Rome maar er zijn ook genoeg dingen te zien. Verder vond ik Brno ook een mooie stad, is wel een beetje een soort Praag maar iets mminder ver ontwikkeld wat mijpersoonlijk aansprak!