Wat doen met minder valide schoon-ouder op bezoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Wat doen met minder valide schoon-ouder op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 15:13

Hallo,
Ik kom hier even naar ideen horen omdat mijn schoonouders dit weekend op bezoek komen voor 3-4 dagen. Schoonvader is door een oud ongeluk helaas niet meer goed te been (door zijn rug).
Hij kan hierdoor niet veel meer als 100-200 meter stappen aan een stuk.
Ik vind het zeer spijtig dat uitstapjes enzo dan te veel van het goede zijn. Hij weigert resoluut om gebruik te maken van een rolstoel waardoor alle uitstapjes eindigen met een U-turn naar huis omdat het te veel moeite kost om verder te stappen.
Nu wil ik toch proberen om iets met hen te gaan doen, want ze komen uit zuid frankrijk en vind het dan wel sneu om ze 4 dagen in huis opgesloten te hebben (ook al vinden zij dat denk ik niet zo erg).
Weten jullie wat je in zo een geval kunt gaan doen ? Uitstapjes zonder veel te stappen, dingen bezichtigen die aangepast zijn hiervoor ?
Het zijn verder heel lieve mensen hoor, maar gemakkelijk zijn ze allerminst :o

AmyII

Re: Wat doen met minder valide schoon-ouder op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:20

Rondvaart? Tour met een bus door een stad? Ehm... Bbq-en in een buitengebied... Eh...

Het is best lastig vind ik om iets te bedenken waar je niet veel hoeft te lopen/ staan.

Ik hoop dat je nog leuke tips ontvangt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:22

Het enige wat mij zo te binnen schiet is een stukje met ze te gaan autorijden. Kijk eens of je een toeristische route kunt vinden, desnoods laat je ze af en toe uitstappen om lokaal even van het uitzicht te genieten, of een keertje ergens opsteken om een hapje te eten of een pintje te pakken.

Waar in Belgie zit je precies?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:24

Wil hij ook niet op een scootmobiel?
Bij heel veel uitjes kun je zo'n ding huren (voor niet al te veel geld).
Of je kunt er zelf een huren voor 't weekend en dan kunnen jullie mee over lopen of fietsen.
Zo zijn er veel meer mogelijkheden om er een leuk weekend van te maken. :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:25

Momenteel is er voor de zomer van Antwerpen een gratis havenrondvaart of leuke interactieve bustour.
Zou dat niks zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:28

Brugge is ook leuk, of Gent. In Brugge kun je een rondvaart maken, of je pakt een koets en laat je door de stad rijden.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:42

wildlifepark waar je met de auto door kan rijden, beeksebergen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:45

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:02

MWS -> BEU

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:06

Misschien een huifkar rit? Hoeft je schoonvader alleen maar te zitten en het is nog leuk ook!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 16:21

Bedankt al voor jullie inbreng :)

Ik zit dichtbij Brussel. Vorige jaren had ik ze al mee naar de grote markt van Brussel. Naar Brugge ook. Toen wouden ze 10min na aankomst al weer naar huis omdat alles veel te ver leek voor hen. Werd zelf wat boos omdat ik langer als een uur daarheen had gereden en ze dat dus totaal koud liet en ze enkel ogen hadden voor de souvenirswinkel :=
en ik heb ze toen alsnog op een paardenkoets gekregen. Was veel geld, maar waren ze achteraf wel heel erg blij mee *\o/*
Autotour lijkt me wel iets, maar denk dat ze daar eigenlijk niet warm voor lopen.
Verder vond ik de te huren scootmobiel ook wel een erg goed idee, maar vraag me af of hij daar op gaat willen <<)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 16:30

Boottocht en huifkartocht zijn ook goede.
Voor de boottocht kan ik misschien bij mijn stiefvader terecht. Die heeft een bootje op de Dender liggen waar hij heel gedreven mee is :)

Voor de huifkaartocht heb ik hier ook iets in de buurt kunnen googelen.

Verder had ik ze ook wel graag een stukje Nederland laten zien, wat dit land kennen ze totaal niet en is toch wel verschillend van Belgie. Dacht dan aan Zeeland of Noord Brabant, maar dus ook iets waar niet te veel gestapt moet worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:32

Als Brugge al te ver is, zou ik Nederland al helemaal uit mijn hoofd halen.

Hoewel, als je schoonvader een beetje geinteresseerd is in techniek, zijn de Deltawerken zeer zeker de moeite waard! Dat kun je met de auto doen, en dan al dan niet uitstappen bij het bezoekerscentrum Neeltje Jans.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:34

betadine schreef:
Boottocht en huifkartocht zijn ook goede.
Voor de boottocht kan ik misschien bij mijn stiefvader terecht. Die heeft een bootje op de Dender liggen waar hij heel gedreven mee is :)

Voor de huifkaartocht heb ik hier ook iets in de buurt kunnen googelen.

Verder had ik ze ook wel graag een stukje Nederland laten zien, wat dit land kennen ze totaal niet en is toch wel verschillend van Belgie. Dacht dan aan Zeeland of Noord Brabant, maar dus ook iets waar niet te veel gestapt moet worden.

Tja... maar wil je werkelijk helemaal naar NL rijden en dan als puntje bij paaltje komt na 100 meter lopen weer om moeten draaien? Zou er niet aan beginnen....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 16:39

Ja inderdaad en daar ben ik dan ook bang voor. Daarom zou ook ideaal zijn om er bvb een huifkartocht te doen ofzo.