Welk 2-persoons luchtbed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Welk 2-persoons luchtbed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 13:42

Mijn vriend en ik camperen al jaren. Echter kampen wij elk jaar weer met hetzelfde probleem. Het luchtbed...

Zowel mijn ouders als wij hebben een tijd gebruik gemaakt van dit luchtbed: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=1-bGNMSuKOv8lM&tbnid=AahR3tOxaZ_rWM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.outdoorxl.nl%2Fcoleman-maxi-comfort-bed-double.html&ei=xMDDU4aBGoGbPeT1gJgM&bvm=bv.70810081,d.ZWU&psig=AFQjCNFZVsJZ3svEkoqoZgVk_8TfTN8CIQ&ust=1405424177406697
Hij ligt heerlijk, helaas gaat hij niet langer dan 1 seizoen mee en dan vinden wij de prijs van €50 toch best duur.

Qua comfort zouden wij weer ongeveer hetzelfde willen hebben. Qua prijs zitten we op maximaal €60. Er hoeft geen ingebouwde pomp in te zitten (dit omdat we nooit stroom nemen op de camping). Ook willen wij niet over op veldbedjes of complete matrassen aangezien alles nog fatsoenlijk in de auto moet passen.

upendo

Re: Welk 2-persoons luchtbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:44

Ik zou toch wel kijken naar inklapbare veldbedjes.

Wij hebben ook al jaren lopen hannessen met luchtbedden. Goedkoop, duur, hoe dan ook, het gaat allemaal lek.

sinds we opklapbare veldbedjes hebben (die met gemak in de auto passen :) ) hebben we nergens last van. Is juist nog fijner omdat de kou uit de grond niet meer in je luchtbed kan trekken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:46

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:50

Wij hebben een luchtbed/mat van Polydaun. Is net zo ruim als een 2persoons bed en super comfortabel. Je gaat ze alleen niet vinden voor 50 euro. Deze is wel redelijk compact en licht. Ik zou persoonlijk wel kijken naar kwaliteit, want als je 2 weken op een slecht luchtbed ligt wordt je vakantie echt niet leuker van.. We hebben van hetzelfde merk ook 2 slaapzakken die je gemakkelijk aan elkaar kunt ritsen. Ook erg fijn :j En goede kwaliteit voor een nette prijs.
http://www.sidscampstore.nl/Webwinkel-P ... deddefault

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 16:36

Een twee persoons slaapzak hebben we al (ideaal). Een veldbed kun je lang niet zo klein meekrijgen als een luchtbed, plus vriendlief en ik liggen toch wel graag tegen elkaar aan.

Wat zijn jullie ervaringen met de luchtbedden van intex (die ze bijvoorbeeld bij de kijkshop verkopen)? Vlieg je daarbij omhoog als je wederhelft zich omdraait of valt dat wel mee?

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:42

Wij hebben dit luchtbed. http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... ed-double/ Bevalt ons prima. Het heeft twee losse kamers waardoor je niet omhoog vliegt als de ander zich omdraait.

@ upendo wij hebben juist nooit problemen gehad met lekke luchtbedden. Ons eenpersoons luchtbed is na al meer dan 15 jaar oud en doet het nog prima. Ons vorige tweepersoons luchtbed is was nog van mijn ouders geweest en was al meer dan 30 jaar oud. Die was helaas poreus geworden dus toen hebben we maar een nieuwe aangeschaft. Ik ben het wel met je eens dat een luchtbed kouder is dan een veldbed maar volgens mij hebben we hetzelfde probleem als de TS. De auto is altijd te klein. :+

Edit: Ik zie nu pas dat jullie al hetzelfde luchtbed hebben als ons. We hebben dit luchtbed nu 3 jaar en we hebben er nog nooit problemen mee gehad. Zelfs niet nadat we op een nogal stenige ondergrond hebben gelegen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:02

Heel apart want zowel wij als mijn ouders en broertje hebben dit luchtbed en overal gaan ze na een jaar, maximaal twee jaar stuk. We blazen naar ons idee de luchtbedden ook niet te hard op. Ze liggen inderdaad heerlijk, maar als we elk jaar een nieuwe moeten halen wordt dat ook een duur grapje.

Vroeger (zeg een jaar of 10/15 geleden) Hadden mijn ouders ook luchtbedden die echt jaren meegingen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:04

Een slaapmat is wat kou van de grond betreft ideaal. Het isoleert veel beter dan een luchtbed omdat er meer materiaal inzit. En als een luchtbed lek gaat dan is het echt een leeg ding. Maar als een mat lek raakt lig je nog steeds ergens op en hoef je dus niet midden in de nacht te gaan plakken.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:08

Wij hebben zo'n hoge intex, echt heel fijn ding. Hebben tegenwoordig wel stroom bij de plek, daarvoor bliezen we m gewoon in de toiletten op :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:09