Ervaringen Gambia/Kaapverdië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Ervaringen Gambia/Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 22:49

Hallo bokkers :)

Eind november willen we nog een weekje naar de zon. Afgelopen kerst zijn we naar de Canarische eilanden geweest en hebben we heel veel geluk gehad met het weer; dit jaar willen we toch wel graag wat meer zekerheid wbt het weer.

We willen 8/9 dagen weg en nu viel mijn oog op Gambia of Kaapverdië. Heeft iemand hier ervaringen mee? Bij Kaapverdië vroeg ik me vooral af of je 's avonds nog ergens langs winkeltjes enzo kan lopen. In Gambia had ik een mooi hotel vlakbij Banjul gevonden, maar hierbij vraag ik me eigenlijk af of het wel veilig is om daar 's avonds op pad te gaan.

We willen het liefst gewoon lekker in de zon liggen en 's avonds misschien een stukje lopen en een keer een excursie, maar hebben geen plannen voor een actieve vakantie. Als mensen nog tips hebben voor een andere bestemming hoor ik het graag! Een weekje Curaçao oid vind ik eigenlijk een beetje zonde, dus het liefst max 6 uur vliegen..

Ik hoor het graag en alvast bedankt! :)

Daiss87

Re: Ervaringen Gambia/Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:47

Toen wij naar Gambia gingen zaten we in een prachtig resort met een mooi strand erbij. We hebben veel leuke dingen gedaan maar zijn nooit alleen op pad gegaan, altijd een gids mee. Ik heb een hele leuke vakantie gehad maar zou er niet nog eens heen gaan.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:52

El gouna in Egypte is een aanrader.
Kan veilig over straat, geen opdringerige verkopers.
Leuke winkels/haven.

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:44

Je kunt rustig in Gambia over straat op de meeste plekken, zeker in het winkel en restaurant gebied. Wel zul je vaak aanspraak hebben en is het vaak handig om je taxichauffeur of een vaste gids bij je te hebben. Je kunt in Gambia een heerlijk weekje zonvakantie hebben in November en genieten van het heerlijke eten, de vriendelijke mensen en de mooie taferelen. Het is wel, zoals in de meeste afrikaanse landen een erg arm land maar ze zullen je een warm welkom geven. Ik vind de mentaliteit er stukken prettiger dan in Egypte waar de mannen naast opdringerig ook nog eens onbeschoft en zeer vrouwonvriendelijk zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:21

Egypte opdringerig en vrouwonvriendelijk? Ik heb daar een heel ander beeld van. :j misschien ligt het ook aan de plaats waar je zit.
Ik ga volgende maand ook weer naar Egypte.

Wij zouden eind augustus naar Kaapverdië gaan, maar omdat het weer onzeker is in die tijd hebben we er voor gekozen niet te gaan omdat wij echt graag veel zon willen hebben.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:23

Ik ben 23 jaar geleden naar Kaap Verdie geweest. Prachtige eilanden en erg aardige (en straatarme ) mensen. Er was toen bijna geen toerisme, hoe het nu is weet ik niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:16

Ik ben vorig jaar in Kaapverdie geweest, was helemaal niets te doen. Helemaal niet toeristisch. Wel erg mooi. Prachtige stranden, mooi resort. Paar excursies gedaan, maar stelde niet veel voor.
Ik heb er echt genoten. :j :D

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:32

Misschien is Ghana ook een idee? Is meer te doen/zien naar mijn idee dan Gambia of Kaapverdie. Heb mij zelf erg goed vermaakt in Ghana!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:55

Bedankt voor jullie reacties!! We hoeven op zich ook niet veel te doen in die week, misschien 1 excursie. We willen vooral lekker aan het zwembad of aan het strand liggen. We gaan binnenkort even druk zoeken en dan een keuze maken, in ieder geval genoeg opties! :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:28

wij hebben ook een weekje gambia gedaan in januari vorig jaar. Prima appartement! Mooie excursies gedaan en verder heerlijk rustig aan gedaan. Je kunt op zich wel 's avonds op pad, maar een taxi is wel aan te raden. Je bent toch een 'rijke' Europeaan en een taxi kost 50 cent oid..

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:39

Wij zijn 2 jaar geleden naar Gambia geweest. Heerlijke vakantie gehad! En lekker warm :)
Egypte is ook heel fijn, ben daar 3 keer geweest en elke keer was zowel het weer als het eten goed.
En het snorkelen is heel mooi daar!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:09

Bij Kaapverdië ben je eigenlijk een beetje resort gebonden, het is daar wel gewoon veilig maar er is zeer weinig te doen. Je hebt dus niet echt gezellige winkelstraatjes etc.

Kaapverdië is een zeer geschikt land om naar toe te gaan als je van zon zee en strand houd. Daarnaast zijn de meeste resorts echt ontzettend luxe voor een niet al te grote prijs! :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:13

Bedankt voor jullie nuttige reacties! :)

Afgelopen vakantie is ons erg tegengevallen qua hotel, eten, e.d. Deze vakantie wilden we dus verzekerd zijn van iets wat naar onze zin is, dus we gaan weer terug naar het hotel op Gran Canaria waar we ook met kerst zijn geweest. Dat was ons ontzettend goed bevallen. Ik kan wel heel erg veel met de tips die jullie geven en beide bestemmingen lijken ons wel wat, dus we houden deze opties open voor volgend jaar zomer of najaar!