stedentrip eind augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

stedentrip eind augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 11:10

Helloooooooooow!

Mijn vriend en ik willen in het weekend van 22 augustus een stedentrip gaan maken.

we zouden eventueel de donderdag avond (vrijdag) tot en met de maandag weg kunnen.

nu zat ik op internet al wat rond te kijken en het eerste wat me opviel was, wat een prijzen voor stedentrips! daar kun je bijna beter een dikke week vakantie voor boeken :')

nu zoeken we dus een leuke plaats, waar echt wel wat te doen is. we zijn geen stel die echt museums of van die soort dingen willen gaan bezichtigen, maar gezellig beetje winkelen, eten, shoppen, drankje doen etc.

voor ons vallen al af omdat we daar geweest zijn;

Parijs
Londen
Rome
Barcelona
Marrakech

hebben jullie leuke ideetjes voor ons? en eventueel sites waar je het beste wat kan boeken?

wat ik me ook af vroeg, zou je voor die paar dagen beter losse vlucht en hotel kunnen boeken of complete reis?

Ik hoor graag van jullie,

groetjes

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:14

Praag schijnt een erg leuke stad te zijn! Staat ook zeker nog op mijn lijstje om heen te gaan.

Ook Boedapest schijnt mooi te zijn!

http://www.weekendsteden.nl/

MacavityL

Re: stedentrip eind augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:44

Ik ga begin augustus naar Milaan, juist voor het beetje winkelen, eten, shoppen, drankje doen en mooie weer.

Ik blijf bij een vriend van een vriendinnetje slapen, maar misschien kun je kijken naar een leuke/mooie AirBnB?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:55

Edinburgh :+:
Heerlijke stad! Genoeg diverse overnachtingsmogelijkheden, goedkoop en kort vliegen met Easyjet.

En volgens mij is er dan ook een heel leuk festival in de stad, Fringe Festival. :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:59

Venetië, prachtige stad, veel te doen en zelfs de mogelijkheid im een dagje naar het strand te gaan (lido beach)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:00

Praag is zeker mooi! En Boedapest ook als ik het allemaal zo hoor, dat ga ik ook in augustus uitvinden
In dit topic zijn al heel veel suggesties gegeven [BEU] Citytrips: welke steden zijn de moeite waard?

Wat betreft boeken ligt het er denk ik een beetje aan naar wat voor een accommodatie je zoekt, maar mijn ervaring is dat los boeken beter werkt :) Maar ik ga dan ook voor de hostels etc. Als je een wat luxer hotel zoekt kom je misschien weer goedkoper uit als je het compleet doet.

De trein is misschien ook nog het overwegen waard!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:07

Dublin!
Leuke, gezellige stad. Niet al te groot, maar genoeg te doen, ook al ben je niet echt een museumganger. Shoppen, lekker eten en lekker een drankje (vooral het laatste) is ook geen probleem in Dublin.

Vanaf Eindhoven vliegt Ryan Air rechtstreeks naar Dublin en als je het ruim van tevoren inplant, ben je niet al te veel geld voor de vlucht kwijt.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:11

Edinburgh tijdens het Fringe is echt geweldig, dat zou iedereen eens mee moeten maken :D Overal performers op straat, enorm veel prachtige toneelstukken ed om heen te gaan en de stad is op zich zelf ook al prachtig. Zéker de moeite waard *\o/*

Praag is mooi, ga er deze zomer ook (weer) heen tijdens mijn interrailtour. Berlijn vind ik zelf ook een erg leuke stad, maar daar moet je wel van houden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:16

DieL_Zor schreef:
Praag is zeker mooi! En Boedapest ook als ik het allemaal zo hoor, dat ga ik ook in augustus uitvinden

Boedapest kan rond die tijd nog wel heel warm zijn, wel iets om rekening mee te houden. Maar op zich geen probleem, dan duik je lekker een badhuis in :D
Praag zijn we dit voorjaar geweest, leuke stad.
Berlijn staat bij mij hoog op de favorietenlijst. Wat ik ook heel heel leuke stad vind is Glasgow, vond ik prettiger dan Edinburgh. Edinburgh is meer van de mooie gebouwen, Glasgow is meer een levende stad waar je heel leuk kunt shoppen.
Stockholm heb ik hier in het topic nog niet gezien, ook zeker in de zomer het overwegen waard :)

Wij boeken eigenlijk altijd vlucht en hotel apart trouwens.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:17

Wendy schreef:
Wat ik ook heel heel leuke stad vind is Glasgow, vond ik prettiger dan Edinburgh. Edinburgh is meer van de mooie gebouwen, Glasgow is meer een levende stad waar je heel leuk kunt shoppen.

Toch grappig hoe dat dus per persoon kan verschillen! :))
Wij zijn toen we in Edinburgh waren één dag naar Glasgow geweest en we hadden er niet veel mee. :+
Leuk om een keer geweest te zijn, zeker, maar ik zou er geen stedentrip aan wagen. Gek hè!
Ik vond Edinburgh veel gezelliger en een warmer gevoel geven. Maar dat is dus net wat je zoekt! :j
Wat ons op viel is dat we in één uur in Glasgow net zoveel politie hebben gezien als de hele week in Edinburgh, bij wijze van. :Y)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:21

Venetië... op goed geluk een vliegticket kopen en daar een hotel zoeken dus niet boeken. Heb je geen reisbureau of wat er tussen zit dus scherpe prijzen

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:03

Ik ben onlangs met mijn zus een lang weekend naar Portugal geweest (Albufeira). Wij boeken vlucht en hotel ook gewoon apart en zelf. Dit scheelt vaak ook al wat.
Mallorca is ook erg leuk voor een "lang weekend". Met twee uurtjes vliegen ben je er al en je kan vaak vanaf Eindhoven vliegen waardoor je al niet zo lang hoeft te wachten als bijv. Schiphol.