Stage Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Stage Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:04

Hallo allemaal :)

Ben afgelopen 6 weken in frankrijk op stage geweest voor de opleiding Paardenhouderij. Super gezellig gehad, heerlijk weer tot aan de laatste week toen konden we zwemmen op het terein.

Het was een biologisch bedrijf met wilde kuddes paarden en schapen. Er waren ongeveer 100 paarden en alleen maar haflingers. Maar ook nog 5 KWPN paarden in het weiland waar we niks mee deden. Hieronder een paar foto`s van mijn gave stage. Hopelijk genieten jullie ook van mijn foto`s.

Afbeelding
De kleine kudde achter de caravans. Daar hadden we het meeste contact mee ondanks dat het een wilde kudde was konden wij heerlijk knuffelen met de 2 veulens en onze laatste 2 weken ook een derde veulen.

Afbeelding
De grote kudde met ongeveer 40 paarden en heleboel schapen en lammetjes. Daar liepen wij af en toe doorheen om te controleren op dode dieren en nageboortes. Ook vonden we veel botten van eerdere dieren die daar zijn overleden.

Afbeelding
Het grote meer waar de paarden konden drinken.

Afbeelding
Er waren ongeveer 40 katten en 15 kittens.

Afbeelding
En er waren een heleboel varkens waar we mooi al het groenteafval konden brengen.

Afbeelding
De veulens in de eerste week dat wij er waren.

Afbeelding
Spelende hengsten in de kleine kudde.

Afbeelding
Bravour een 4 jarige hengst waar ik veel mee aan de gang geweest ben.

Afbeelding
We zijn ook nog een dag wezen winkelen in Moulins een stadje in de buurt.

Afbeelding
Zo`n schattig poesje was dit noemde we Humpty en had haar echt bijna meegenomen. Mocht ook maar helaas thuis nog geen spullen voor een kat.

Afbeelding
En het anderhalve week oud veulen. volgde ons overal en liet ook alles toe. Hier was hij in een heel erg spelende bui en sprong overal overheen en stopte daarna meteen en stond zo van goed gedaan he en wou knuffelen, deed je dat niet ging hij hinniken.

Afbeelding
Kunnen ook nog arrogant kijken :)

Afbeelding
En nu dan deze ontzettend leuke foto. Na 6 weken veel bereikt. In het begin geen meter in de buurt komen, maar na veel geduld en tijd dit bereikt met alle 3 de veulens.

Heb nog veel meer foto`s maar laat het hierbij. Kortom een ontzettend leuke stage gehad en gewerkt met de hengsten.

Website: http://www.wonderwereld.faithweb.com/

Bedankt voor het kijken van deze foto`s :D

ElineR

Re: Stage Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:07

Leuk zeg! Mooie omgeving, mooie foto's. Wat heb je geleerd de afgelopen zes weken :D?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:08

Leuke foto's, lijkt me een heel gave stage in zo'n gebied!

De laatste foto is echt heel lief <3

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:08

Leuke foto's! Mooi gebied ook!
maar wat is het doel van dit bedrijf?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:10

Die laatste is inderdaad echt voor aan de muur <3

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:45

Gaaaaf Kimberly! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:17

evanescence schreef:
Leuke foto's! Mooi gebied ook!
maar wat is het doel van dit bedrijf?

Vraag ik me eigenlijk ook af??
Als je restanten dode dieren in een weiland vindt, het veulen over een hek heen moet springen omdat het daar gewoon ligt en er al 40 katten lopen en gewoon weer 15 kittens zijn vraag ik me af hoe serieus zo'n bedrijf is.

Maar, gave ervaring en mooie omgeving! Zal gaaf geweest zijn.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:10

Ja het is een apart bedrijf. Ze zit momenteel in een rolstoel al 2 maanden vandaar dat het een klein beetje rotzooi is. En vanwege de crisis helaas dus haast geen verkoop. Ook jammer dat ze haast niemand kan vinden die werk zoekt of vrijwilliger wil zijn.

Wij hebben daar ontzettend veel opgeruimd maar niet alles natuurlijk.

Serieus is het bedrijf zeker maar helaas helpt de crisis dus niet mee.

Oja en die botten is van vorige eigenaar wat we dus gedeeltelijk hebben opgeruimd samen met stukken huis?? hoe dat daar kwam. en netten van hooinetten. Maar ongeveer 100 hectare kan je niet zo even opruimen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:07

Dus het draait daar op verkoop van 'wilde' paarden?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 21:27

Ja soort van ze hebben ook gewoon 8 hengsten op stal voor verkoop en voor het dekken in de kuddes die ze ook verkopen. Maar ook de varkens en koeien worden verkocht. en ze krijg natuurlijk veel subsidie.

Vooral van de wilde kuddes de veulens en 1 jarige worden verkocht. en 2 van de 3 kuddes zijn echt 'wild' kom je simpel weg niet bij in de buurt :P