Ben afgelopen 6 weken in frankrijk op stage geweest voor de opleiding Paardenhouderij. Super gezellig gehad, heerlijk weer tot aan de laatste week toen konden we zwemmen op het terein.
Het was een biologisch bedrijf met wilde kuddes paarden en schapen. Er waren ongeveer 100 paarden en alleen maar haflingers. Maar ook nog 5 KWPN paarden in het weiland waar we niks mee deden. Hieronder een paar foto`s van mijn gave stage. Hopelijk genieten jullie ook van mijn foto`s.

De kleine kudde achter de caravans. Daar hadden we het meeste contact mee ondanks dat het een wilde kudde was konden wij heerlijk knuffelen met de 2 veulens en onze laatste 2 weken ook een derde veulen.

De grote kudde met ongeveer 40 paarden en heleboel schapen en lammetjes. Daar liepen wij af en toe doorheen om te controleren op dode dieren en nageboortes. Ook vonden we veel botten van eerdere dieren die daar zijn overleden.

Het grote meer waar de paarden konden drinken.

Er waren ongeveer 40 katten en 15 kittens.

En er waren een heleboel varkens waar we mooi al het groenteafval konden brengen.

De veulens in de eerste week dat wij er waren.

Spelende hengsten in de kleine kudde.

Bravour een 4 jarige hengst waar ik veel mee aan de gang geweest ben.

We zijn ook nog een dag wezen winkelen in Moulins een stadje in de buurt.

Zo`n schattig poesje was dit noemde we Humpty en had haar echt bijna meegenomen. Mocht ook maar helaas thuis nog geen spullen voor een kat.

En het anderhalve week oud veulen. volgde ons overal en liet ook alles toe. Hier was hij in een heel erg spelende bui en sprong overal overheen en stopte daarna meteen en stond zo van goed gedaan he en wou knuffelen, deed je dat niet ging hij hinniken.

Kunnen ook nog arrogant kijken

En nu dan deze ontzettend leuke foto. Na 6 weken veel bereikt. In het begin geen meter in de buurt komen, maar na veel geduld en tijd dit bereikt met alle 3 de veulens.
Heb nog veel meer foto`s maar laat het hierbij. Kortom een ontzettend leuke stage gehad en gewerkt met de hengsten.
Website: http://www.wonderwereld.faithweb.com/
Bedankt voor het kijken van deze foto`s