Daarvoor heb ik een maand stage gelopen in een Spaans dierenasiel.
Dat was soms heftig, maar ook erg leerzaam en echt een super ervaring

Nu wil ik graag binnenkort een hondendagopvang beginnen, waar de honden in groepsverband worden gehouden.
Ik heb naast mijn dierenartsassistente diploma ook het honden- en kattenbesluit gehaald.
Daarnaast wil ik een ondernemerscursus gaan volgen.
Maar ik zou eerst graag nog meer willen leren over honden(gedrag) en vooral over groepsgedrag.
Nu zag ik hier wat verhalen voorbij komen over mensen die in het buitenland werken met paarden.
En begon het bij mij ook te kriebelen om ook zoiets te doen, maar dan met honden in plaats van paarden.
Weet iemand of er ook zoiets als yard and groom is voor het werken met honden?
Het liefst zou ik bij een doggy daycare werken in bijv. Amerika, ik zou dan alleen wel graag betaald willen worden. Of betaald werk ernaast kunnen doen. Maar ik twijfel ook of ik het ticket kan betalen.
Ik zou ook weer vrijwilligerswerk kunnen doen in een asiel in bijvoorbeeld Spanje.
Alleen ik weet niet of ik mij dat kan veroorloven om geen geld te verdienen in die periode.
Op dit moment heb ik een contract tot eind september, in de tijd van nu tot en met september kan ik zo'n 1500 a 2000 euro sparen. Dan zou ik daarna bijvoorbeeld 3 a 4 maanden naar het buitenland kunnen. En hopelijk vervolgens weer een nieuw contract krijgen bij mijn werk, zo'n bedrijf is het als het goed is wel.
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen met dit nu nog prille plan?