Azië, alleen en vrouw. Welk land? Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manon_lin

Azië, alleen en vrouw. Welk land? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 19:54

Komende maand ben ik voor mijn werk in Azië. Gezien ik er nog niet eerder ben geweest heb ik het plan opgevat er 2 weken aan vast plakken als zijnde vakantie. Nog niet iemand gevonden die me na wil reizen dus zoals het er naar uit ziet reis ik alleen :) . Laatste 'werkstop' is Bangkok. Nu is Thailand niet waar ik zelf als eerste aan denk voor een vakantie. Voorkeur is ook niet te toeristisch. Idee nu is Vietnam, dat werd me door een collega aangeraden. Naar zijn mening ook zeker veilig om als vrouw alleen te reizen.

Welke landen zijn nog meer de moeite waard? Gezien ik dan enigszins oververmoeid zal zijn heeft de voorkeur binnen 2, max 3 uur vliegafstand van Bangkok en beginnen met 3 dagen strand en niks doen :o . Iemand tips? Weet iemand/ heeft iemand ervaring met een reisbureau waar ze de reis (hotels etc.) kunnen regelen maar dan zonder de vluchten? Dus niet iets waar ze standaard rondreizen hebben, ik ben data afhankelijk. Valt niet mee zo kort dag maar moet te doen zijn hoop ik :j.

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt!!

Courses

Re: Azië, alleen en vrouw. Welk land? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:56

Japan, sowieso! :) Ik hoor van Japan eigenlijk altijd goede verhalen, zeker qua 'veiligheid' en 'alleen reizen' :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:57

Laos, Cambodja?

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:45

Bedankt voor de reacties :). Japan is helaas te ver weg vanuit Bangkok, anders was dat zeker een optie geweest. Hoe zijn Laos en Cambodja, ben je er geweest Margoooo? Bepaalde streken die met name de moeite waard zijn?

Caoilfhinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:51

Cambodja en dan Angkor wat bezoeken. Geweldige plek en een must see! Ervaring is erg aardige mensen. Chiang mai in Thailand is ook gaaf om heen te gaan mocht je toch in Thailand willen blijven. Daarvandaan kan je geweldige jungle tracks maken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:51

Mijn zus is in Laos geweest en zij vond het er fantastisch. Ze was niet in haar eentje overigens. Maar volgens haar zijn de mensen er echt super vriendelijk en is het nog niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Thailand.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:52

Ik ben er zelf nog niet geweest maar het staat wel op mijn to-see list!

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 22:00

Top! Ik ga me eens verder in Cambodja en Laos verdiepen, dit klinkt in ieder geval al erg goed! Als ik aan Thailand denk krijg ik vooral het beeld van erg toeristisch. Al moet ik zeggen dat ik ook weer enthousiast word als ik jungle tracks lees. Lastig zeker gezien ik op erg korte termijn moet beslissen. Dit helpt me alweer een stuk +:)+

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:04

Leuk, ik vlieg volgende week naar Azië, om er mijn eerste maand alleen door te brengen, en vervolgens nog een maand met twee vriendinnen te zijn.

Eerste maand staat de weg van Bangkok naar Noord-Thailand, door Birma, en terug naar Bangkok op de planning. Laatste maand vanaf Bangkok naar beneden, helemaal naar Singapore en dan terug vliegen. Ben benieuwd naar (solo-)ervaringen!

Accommodatie ed. boeken heb ik niet gedaan, ga ik wellicht nog doen voor de eerste daagjes.

Het dringt toch nog niet helemaal door dat ik daar over een 7 dagen zit geloof ik :')

Caoilfhinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:06

In de Jungle merk je verder niet zo veel van de toeristen ;) Angkor wat was voor mij adembenemend.
Mocht je naar China willen (wil het niet moeilijker maken ofzo met alle keuzes :p ), de onderste provincie, Yunnan is ook erg mooi. Je kan volgens mij van Bangkok goed vliegen naar Chengdu, en daar heb je het panda reservaat/fok programma. Erg gaaf!

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:07

Maleisië, écht een aanrader, geweldig land! Ik heb me er ook steeds heel erg veilig gevoeld, al moet je natuurlijk niet om 12 uur 's nachts als vrouw in je eentje over straat gaan lopen, maar dat zou ik hier in Nederland ook niet doen. Een geweldige reis, prachtig land.

Vietnam is ook heel erg leuk, maar je moet daar een lokaal rijbewijs hebben dus je zult er zelf niet kunnen rijden.