Help! Hoe een vakantie te regelen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valanee

Help! Hoe een vakantie te regelen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 09:22

Jaja het is alweer bijna zomervakantie!
Nog twee weekjes stage en dan hebben mijn vriend en ik eindelijk zomervakantie.
Graag zouden we op vakantie gaan richting de zon. Voorkeur voor landen hebben we niet, zolang er maar een zon schijnt xD.
Verder vinden we kamperen ontzettend leuk, wild kamperen vinden we ook geweldig. We zijn ook graag sportief bezig: klimmen, wandelen, boogschieten, raften, paardrijden, mountainbiken etc. Maar lekker hangen of cultureel vinden we ook helemaal leuk.

Ik ben 20 jaar en mijn vriend is 21 jaar, ik heb een rijbewijs maar kan/wil geen auto huren omdat ik nog nooit in het buitenland heb gereden. Budget is rond de 450 euro p.p.

Tja.... bij de profiel passen ontzettend veel vakanties zou je denken.
Maar waarom kan ik dan niks vinden dat erbij past? Waar moet ik in vredesnaam zoeken? En hoe kom ik dan bij de locatie. Vliegveld begrijp ik... maar dan? :')

Afijn... nu is eigenlijk mijn vraag; hoe regel je nou een vakantie? Waar moet je naar zoeken en bovenal... hoe zorg je dat je op de locatie komt zonder huurauto?

Nanna

Re: Help! Hoe een vakantie te regelen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:16

Ivm je budget misschien gaan liften? Misschien naar de Ardennen? Daar kun je klimmen mountainbiken etc. Wild Kamperen kan weer mooi in Noorwegen, maar daar is het weer heel erg duur. Misschien anders kijken voor goedkope ticket voor een city trip? Praag is erg goedkoop. Rome en Barcalona zijn ook erg mooie steden. Ik ben alleen bang dat je erg snel door je budget zult zijn.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:20

Als je via een reisorganisatie boekt zit de transfer van het vliegveld naar het hotel er al bij. Verder is het concreet de vraag wat je wilt. Je kan gaan liften, maar ook een all- in hotel in de zon nemen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:20

Je wordt praktisch altijd met een busje opgehaald en naar je hotel gebracht.
Ik kan genoeg vinden voor die prijs hoor. Spanje of Griekenland.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:21

Heb je een goeie outdoor-uitrusting, genoeg ervaring in de bergen en ben je niet op luxe gericht? Boek een ticket Zweden en loop een stuk (of helemaal, afhankelijk van je looplust en hoe lang je vakantie hebt) van de Siljansleden. Ik heb hem in twee jaar (twee zomervakanties van 3 weken) gelopen en het is de mooiste tocht die ik ooit gemaakt heb tot nu toe. Zeer budgetvriendelijk.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:21

De Vogezen?
Niet super ver weg. Wel een mooie omgeving, kamperen gaat daar prima.
En de zon schijnt er over het algemeen wel.

Liften, of er was laatst zo'n reclame op de radio. Oja http://www.blablacar.nl dan kun je dus iemand zoeken die dezelfde richting opgaat en dan betaal je alleen mee met de brandstofkosten.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:32

Nanna schreef:
Ivm je budget misschien gaan liften? Misschien naar de Ardennen? Daar kun je klimmen mountainbiken etc. Wild Kamperen kan weer mooi in Noorwegen, maar daar is het weer heel erg duur. Misschien anders kijken voor goedkope ticket voor een city trip? Praag is erg goedkoop. Rome en Barcalona zijn ook erg mooie steden. Ik ben alleen bang dat je erg snel door je budget zult zijn.

Ik zou dolgraag willen gaan liften. Eigenlijk wil ik al jaren heel graag eens naar het buitenland liften. Helaas heb ik te maken met ouders die zich enorm druk maken... Mijn vriend zou het nog wel willen maar is er ook wat voorzichtiger mee. Of ik denk veel te nuchter over liften. :') Noorwegen hebben we inderdaad overwogen, maar zoals je zegt is het erg duur. Dus voor dit jaar valt het af, misschien volgend jaar!

Ik ga nog even naar Praag kijken of ik daar wat leuks voor kan vinden.

Iris82 schreef:
Je wordt praktisch altijd met een busje opgehaald en naar je hotel gebracht.
Ik kan genoeg vinden voor die prijs hoor. Spanje of Griekenland.

Er is ook genoeg te vinden... maar daardoor raak ik het hele overzicht kwijt en weet ik eigenlijk niet zo goed meer hoe ik het moet aanpakken. Gisteren de hele dag op internet gezeten en heb gelukkig nu een paar interessante reizen gevonden. Moet alleen alle kleine lettertjes nog doorlezen.

saarie schreef:
Heb je een goeie outdoor-uitrusting, genoeg ervaring in de bergen en ben je niet op luxe gericht? Boek een ticket Zweden en loop een stuk (of helemaal, afhankelijk van je looplust en hoe lang je vakantie hebt) van de Siljansleden. Ik heb hem in twee jaar (twee zomervakanties van 3 weken) gelopen en het is de mooiste tocht die ik ooit gemaakt heb tot nu toe. Zeer budgetvriendelijk.

Uitrusting kan natuurlijk geregeld worden. Ervaring heb ik helaas helemaal niet. Mijn vriend heeft wel wat ervaring met wild kamperen en dergelijke. Dit zou dus iets voor bijvoorbeeld volgende jaar zijn (mede omdat mijn conditie nog meer getraind moet worden wil ik het fysiek aankunnen :))

IzAw schreef:
De Vogezen?
Niet super ver weg. Wel een mooie omgeving, kamperen gaat daar prima.
En de zon schijnt er over het algemeen wel.

Liften, of er was laatst zo'n reclame op de radio. Oja http://www.blablacar.nl dan kun je dus iemand zoeken die dezelfde richting opgaat en dan betaal je alleen mee met de brandstofkosten.

Vogezen... ik ga het eens opzoeken!
Haha, jaa de blabla car! Heb die site ook al uitbundig bestudeerd. Mede omdat ik al heel lang wil liften en omdat het erg goedkoop is. Helaas zijn mijn ouders/vriend er een stuk voorzichtiger mee...

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en voor de tips! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:41

Autorijden is in het buitenland niet anders dan hier. Als je hier goed rijdt, zou ik zeker gewoon met de auto gaan.
Rijd lekker naar Frankrijk, zat schitterende plekken, prima kamperen, genoeg activiteiten te doen.