Volgende week vertrek ik voor een maand naar Bali, ik verblijf in Ubud, en ik zou hier graag een keer willen paardrijden. Op internet zie ik wel een aantal dingen staan, maar ik vraag me af of iemand hier echt een aanrader heeft?
Laatst bijgewerkt door Christiene op 30-06-14 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt
kehdra
Geplaatst: 30-06-14 00:15
JAaa ikke! Ik heb twee jaar op http://www.baliequestriancentre.com gewerkt. Dat is ongeveer een uur rijden van Ubud, maar de enige stal op Bali naar Westerse standaarden. Bij Ubud in de buurt zit niet echt wat, maar langs de oostkust zijn verschillende stallen.
Wil je dan buitenrijden, of les? Als je les wilt is BEC eigenlijk je enigste optie, voor een strandrit kan je naar verschillende stallen. BEC is veilig maar kan wat saai zijn, andere stallen doen wel een rengalop op het strand (ook als je niet kan rijden ), maar niet veilig. Naast BEC zou je dan voor een strandrit ook naar Kuda bahagia (ik heb wel contact gegevens) kunnen gaan. Naast BEC is dat de beste stal op Bali, alle andere stallen zou ik afraden (ben op de meeste geweest, en is om te huilen).
Beide stallen zitten in Canggu.
Als je vragen hebt, stel ze gerust
Girassol
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-14 11:14
Bedankt voor de tips! Ik wil graag een strandrit maken, maar dan wel bij een stal waar het er veilig aan toe gaat en waar de paarden er goed bij staan BEC ziet er mooi uit zeg! Ik zag bij wat andere stallen dat ze ook vervoer doen van en naar het hotel waar je verblijft, maar bij BEC kon ik dat zo snel niet vinden. Doen zij dat ook of moet je eigen vervoer regelen?
Edit: rengalop op het strand klinkt echt heerlijk, maar ik vind dat dat soort dingen wel veilig moeten gebeuren. Als BEC het dan op safe speelt en ervoor kiest om het helemaal niet te doen om ongelukken te voorkomen, dan vind ik dat alleen maar slim van ze. (Hoewel ik toch wel hoop dat ze dan een rustige galop wel doen want het is zo lekker om even over het strand te galopperen )
BEC heeft dat vervoer niet . Maar als je een maand blijft neem ik aan dat je een scooter gaat huren? Het is een leuk ritje van Ubud naar BEC, maak je er gelijk een daytrip van. Probeer dan wel een tijd in de middag te krijgen, zodat je niet om 6 uur al op de scooter zit . Tijden van strandritten zijn afhankelijk van de eb- en vloedtijden.
Niet omdat ik BEC zo graag wil promoten, maar om je een teleurstelling te voorkomen, ga alstjeblieft niet naar een of ander klein stalletje aan het strand, behalve Bahagia stables. Bahagia is kleiner dan BEC, maar Carmen zorgt goed voor d'r paarden, het is wel een stuk minder luxe dan BEC, en het tuig is allemaal wat ouder maar wel veilig. Bij BEC kijken ze naar ervaring (soms krijg je een assesment in de bak voor vertrek), en naar aanleiding daarvan word je guide ingelicht over het wel/niet mogen galoperen op het strand. (als je een rustig ritje wilt, vraag dan naar Sienna ). Bahagia laat je wel galopperen, maar hun paarden geven dan wel gerust een bokje hier en daar, en de grooms kunnen niet echt netjes rijden, wat soms zeer doet aan je ogen.
Anyways, als je naar BEC besluit te gaan, zeg ze maar dat Ramona hoi zegt .
@kehdra, is BEC ook leuk/leerzaam om een les te volgen? Hoe zou dat dan gaan met spullen? Een rijbroek meenemen is geen probleem, maar een cap en rijlaarzen is niet zo praktisch
Ja BEC is ontzettend leuk lessen . Vooral met een senior instructor. De paarden zijn over het algmeen goed opgeleid en geen typische manegepaarden. schoenen en cap kunnen gewoon gehuurd worden .
Sky
Geplaatst: 30-06-14 12:36
kehdra schreef:
Ja BEC is ontzettend leuk lessen . Vooral met een senior instructor. De paarden zijn over het algmeen goed opgeleid en geen typische manegepaarden. schoenen en cap kunnen gewoon gehuurd worden .
Leuk om dit topic tegen te komen. Ik vertrek maandag voor 2 weken naar Bali, en zou ook heel graag willen paardrijden. Wij verblijven alleen in een vakantiehuis nabij Lovina, dus moet even kijken of dat dan wel haalbaar is!
Bij Lovina zitten er enkel kleine stalletjes. Ik zou aanraden eerst eens te gaan kijken (ook naar het tuig, dat is vaak een groot probleem) voordat je boekt.
Girassol
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-14 13:07
Bedankt voor de tips, echt heel fijn Een scooter huren zal 'm niet worden denk ik, aangezien ik niet eens een rijbewijs heb Maar met de taxi zal het ook wel te doen zijn toch? Ik zou anders nog even kunnen kijken of iemand die wel een scooter kan huren en die in dezelfde homestay zit als ik ook zin heeft om een strandrit te maken Is het trouwens cash afrekenen bij BEC?
Joh, zonder taxi een maand op Bali is niks hoor! Kost ongeveer 50 euro voor een maand, vraag er dan wel een helm bij. Bali is een beetje vreemd, maar je kan gerust rijden zonder rijbewijs (heb ik 2 jaar gedaan en doet ongeveer 75% van de mensen). Wanneer je aangehouden word vragen of je direct mag betalen want je vliegt volgende week weer terug, je betaald dan ongeveer 10€. Wel opassen want je rijd aan de andere kant van de weg! Taxi kan ook hoor