5 dagen op vakantie: echt geen zin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

5 dagen op vakantie: echt geen zin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:47

Hallo allemaal,,
Morgen ga ik met school op excursie. We met een grote groep, de meeste daarvan ken ik niet echt, maar mijn 2 beste vriendinnen gaan ook mee. Ik had er eerst echt zo veel zin in, ik kon bijna niet wachten. Echter is dat deze week veranderd. Ik begon er steeds minder zin in te krijgen, en nu heb ik zo iets van: ik heb echt helemaal geen zin hierin , en het liefst blijf ik thuis. Ik zie er ook echt tegen op. Ten eerste kan ik niet tegen het feit dat ik niet precies weet wat we gaan doen. Ik kan daar echt niet tegen, ik wil het liefst weten wat we gaan doen, hoe precies en de precieze tijdstippen. Ik weet niet waarom, maar als niet precies weet wat we gaan doen en hoe laat, word ik ongelooflijk zenuwachtig. Ik denk omdat ik van regelmaat en duidelijkheid hou, en dat is er in deze vakantie dus niet , we gaan elke dag iets anders doen. Daarnaast zit ik ook met mijn twee vriendinnen in een gastgezin. Dit is ook weer een struikelblok, omdat ik daar ook niks van weet. Ik weet alleen op welk adres ik terecht kom. Voor de rest weet ik niet hoe het eruit ziet, hoe het daarin zijn werk gaat enz.

Ik heb echt het gevoel alsof ik de enigste ben, want iedereen heeft er echt veel zin in, maar ik dus helemaal niet! Als mensen helemaal vrolijk gaan zeggen hoeveel zin ze er wel niet in hebben, wordt ik juist chagrijnig. Net als mijn ouders die steeds vragen 'Ben je al zenuwachtig?' en 'Je hebt er zeker zin in!?'

Het liefst zou ik nu me bed in kruipen en een week blijven liggen. Maar ja, dat is nou eenmaal geen optie. Ik moet er gewoon het beste van zien te maken, maar ik kan nu niet bedenken hoe. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) ? Ik voel me echt heel raar, omdat ik echt de enigste ben die er gewoon echt geen zin in heeft, en er tegen op ziet. :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:50

Ik denk dat het vooral het onbekende is, en het feit dat je geen stramien hebt waar je je aan vast kunt houden, dat je heel onzeker maakt. Thuisblijven is veilig, daar ken je de omgeving en weet je precies wat er gaat gebeuren.

Ik vind dit toch een teken aan de wand, want hier zou je in de toekomst ook last van kunnen krijgen, helemaal als het nog erger wordt. Want dan ga je helemaal niet meer buiten je vaste stramien, en dat gaat je leven beperken! Praat erover met je ouders en vraag hier hulp bij ook aan eventuele mentoren of je vriendinnen.

Leer leven zonder tijd en zonder klok, want dat is het voordeel van vakantie. Je hoeft niets en alles mag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:52

Dat is echt niet zo raar hoor. Zo zit jij nu eenmaal in elkaar. Maar pas op dat het je niet belemmert om leuke en nieuwe dingen te doen, te ontdekken. Mijn advies; adem in adem uit. Laat het over je heen komen. Het is maar vijf dagen, niet vijf jaar. Aan alles komt een eind. Ook aan deze vijf dagen. En na afloop ben je weer een ervaring rijker.

Sky

Re: 5 dagen op vakantie: echt geen zin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:40

Dit had ik vroeger ook altijd, vooral met schoolreisjes. Ik was altijd bang dat we dingen moesten doen die ik helemaal niet leuk zou vinden. Daarnaast heb ik altijd ook even tijd voor mezelf nodig en die kreeg ik vaak niet op dit soort reizen. Hoe erg ik ergens ook tegenop zag, ik ben altijd gegaan. Uiteindelijk had ik altijd de tijd van mijn leven! Door dat in mijn achterhoofd te houden heb ik mezelf ook kunnen leren om mijn tegenzin uit mijn hoofd te zetten..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:23

Ik organiseerde op de vorige school waar ik werkte de buitenlandse reis naar Londen.
Mijn leerlingen vonden het ook rete-spannend, sommigen wilden op het laatste moment ook liever niet en iedereen was doodbang voor het gastgezin waarin ze terecht zouden komen.
Maar na 1 nacht bij vreemde mensen stonden ze de volgende ochtend te stralen en te springen om me heen van enthousiasme.
Ik heb nooit een leerling gehad die het niet naar zijn zin had, die het niet leuk vond. Het is altijd geslaagd en alle kids vinden het een onvergetelijke ervaring.

Dat gaat ook voor jou gelden. Tuurlijk is het spannend om bij mensen in huis te zijn die je niet kent en met wie je misschien niet zo goed kunt praten, maar deze mensen zijn allemaal gescreend en kunnen niet zomaar als gastgezin dienen.
Ga gewoon genieten, laat het gebeuren, maak veel foto's en lol. Veel plezier!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:33

Zo herkenbaar! Ik heb het nog steeds, en ben 21 en toch wel categorie 'wereldreiziger' :=

Vorige zomer 2 maanden in m'n uppie op reis gegaan, maar toen ik m'n backpack had ingepakt en m'n vliegticket geprint, wilde ik het liefst ook onder m'n dekbed kruipen. Sta je dan, als stoere reiziger.. :')

Maar heb het altijd gehad, en na 1 dag daar zijn valt al dat zenuwachtige gevoel weg. Daar houd ik me ook aan vast; ik blijf reizen boeken en in m'n uppie op pad gaan, al kan ik mezelf de 2 dagen voor vertrek wel slaan. Ben uiteindelijk altijd blij dat ik het toch doe :D

Heel veel plezier in ieder geval, weet zeker dat het goed komt!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:45

Hoe is het gegaan?

Ik had dat ook.
Vorige week op werkweek naar Praag geweest.
Had er echt geen zin aan.
Mede dankzij de mensen met wie ik mee zou gaan. (Als je het verhaal wilt weten pb maar.)
Een van de leraren heeft mij overgehaald en heb een best wel leuke tijd gehad!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:50

Je vriendinnen zijn bij je, dus dat scheelt als je in het gastgezin zit, dan heb je elkaar namelijk.
Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt dat je niet weet wat je gaat doen, maar ik ga ervanuit dat je school alles goed georganiseerd heeft.
ik hoop dat je een fijne tijd hebt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:43

Vul het adres eens in op google maps, weet je ook waar je terecht komt. :D

Wij gingen destijds met school kamperen en ik had er ook geen zin in, maar toch heb ik een fantastische week gehad! :D